Είναι αλήθεια πως είχαν καλλιεργηθεί προσδοκίες για την φετινή απόδοση των Ferrari που τερμάτισαν πέρυσι στην 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών κερδίζοντας σε 5 αγώνες, έναν λιγότερο από τους πρωταθλητές.

Κάτι η μεταγραφή του Χάμιλτον, κάτι οι επιδόσεις στις δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν, κάτι οι χρόνοι στα ελεύθερα της Παρασκευής με το Λεκλέρκ που ήταν ταχύτερος να δηλώνει πως «πάω για την pole αύριο» ο πήχης των προσδοκιών ανέβηκε. Φυσιολογικό είναι λοιπόν να χαθεί η μπάλα από τη στιγμή που στις δοκιμές οι Ferrari βρέθηκαν στην 4η σειρά της εκκίνησης και στον αγώνα τερμάτισαν στην 8η και 10η θέση αντίστοιχα με την πενιχρή συγκομιδή των 5 βαθμών να τους φέρνει στην 7η θέση των κατασκευαστών πίσω από την Sauber. Είναι σαφές αναλύοντας τον αγώνα πως οι κόκκινοι δεν έκαναν ότι μπορούσαν, αλλά όσα λάθη μπορούσαν.

1

Το πρώτο και βασικό αφορά στο δρόμο που πήραν στο σετάρισμα του μονοθεσίου. Οι χαμηλές θερμοκρασίες και η βροχή που αναμένονταν για την Κυριακή τους οδήγησαν σε λάθος δρόμο. Μάλιστα οι δυο οδηγοί είχαν δυο φορές επαφή στην πίστα. Παραταύτα όταν ο αγώνας βρήκε ρυθμό η Ferrari του Λεκλέρκ κινούνταν σε εφάμιλλο ρυθμό με το Mercedes του Ράσελ και το Red Bull του Φερστάπεν. Αν δει κανείς το γυρολόγιο από τον 17ο ως τον 32ο γύρο οι χρόνοι των 3 είναι στο ίδιο επίπεδο. Μετά οι Ferrari άργησαν να βάλουν σλικ (ο Λεκλέρκ), άργησαν να ξαναβάλουν ενδιάμεσα (αμφότεροι) και έχασαν θέση στην κατάταξη.

Μετά το τέλος του αγώνα το κλίμα στα πιτ της ομάδας ήταν φορτισμένο και όλοι τόνιζαν: «Έχουμε πολύ δουλειά για να ρυθμίσουμε το μονοθέσιο ώστε να αποδώσει αυτά που μπορεί». Ειδικά ο Λεκλέρκ ήταν επικριτικός με τον εαυτό του: «Ήταν ένας δύσκολος αγώνας και υπάρχουν πράγματα που πρέπει να αναθεωρήσουμε και να δουλέψουμε. Δεν ήμασταν οι πιο γρήγοροι εκεί έξω, αλλά σε τέτοιες καιρικές συνθήκες, υπήρχε μια ευκαιρία να κερδίσουμε κάποιους σημαντικούς βαθμούς, κάτι που δεν καταφέραμε σήμερα. Έχασα κάποιες θέσεις μετά το γύρισμα στη στροφή 11. Στο τέλος, δεν ήταν τόσο άσχημα με το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε στο τέλος. Όμως σταματήσαμε πολύ αργά για να βάλουμε ενδιάμεσα χάνοντας ξανά θέσεις. Υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να κοιτάξουμε. Το πρώτο είναι εύκολο—ήταν δικό μου λάθος. Το δεύτερο είναι κάτι που θα τακτοποιήσουμε ως ομάδα, εξετάζοντας τις αποφάσεις μας και διασφαλίζοντας ότι θα κάνουμε τη σωστή επιλογή αν προκύψει ξανά παρόμοια κατάσταση. Είναι μια συνεχής διαδικασία βελτίωσης. Είμαστε απογοητευμένοι, αλλά είναι καλό ότι γνωρίζουμε ότι θα το προσπαθήσουμε ξανά στην Κίνα σε λίγες μέρες».

Από την πλευρά του ο Χάμιλτον ήταν απογοητευμένος με την ομάδα: «Δεν ήταν η αρχή που θέλαμε, αλλά υπάρχουν πολλά που μπορούμε να μάθουμε από αυτόν τον αγώνα. Η εκκίνηση ήταν εντάξει, αλλά έχασα την ορμή μου μετά τη στροφή 1 στην εξωτερική λόγω του Σαρλ. Έτσι κόλλησα πίσω από τον Άλμπον για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Η βροχή πάντα τα ανακατεύει, και η στρατηγική εξαρτάται από τον συγχρονισμό και την τύχη. Ρισκάραμε και κερδίσαμε θέσεις, αλλά το να καθυστερήσουμε την αλλαγή σε ενδιάμεσα, μας κόστισε, ρίχνοντάς μας στο πίσω μέρος της πρώτης δεκάδας με πολύ έδαφος να καλύψουμε. Δυσκολεύτηκα με την ισορροπία, αλλά ήταν ένας σημαντικός αγώνας για να μάθουμε περισσότερα για το μονοθέσιο σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες, καθώς και για να αποκτήσω περισσότερη εμπειρία δουλεύοντας με μια νέα ομάδα. Η McLaren και η Red Bull είχαν γρήγορο ρυθμό, οπότε υπάρχει δουλειά να γίνει. Ανυπομονώ να επιστρέψω στο μονοθέσιο το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στην Κίνα.

Ο επικεφαλής της ομάδας Φρεντ Βασέρ, συμπλήρωσε: «Δεν μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι με το αποτέλεσμα, καθώς δεν ανταποκρίνεται στις δυνατότητες του μονοθεσίου μας. Ως ομάδα, δεν κάναμε καλή δουλειά. Ο Σαρλ έκανε μια καλή εκκίνηση, και ο Λιούις επίσης πάλεψε για να ανέβει στην κατάταξη. Στη συνέχεια, όταν ξανάπιασε βροχή, ρισκάραμε να μείνουμε έξω, όπως έκανε και ο Φερστάπεν. Αλλά μετά κάναμε λάθος, μένοντας έξω έναν γύρο παραπάνω και πληρώσαμε το τίμημα. Όσον αφορά στα θετικά από το Σαββατοκύριακο, είχαμε δυνατό ρυθμό την Παρασκευή τόσο με ρυθμίσεις δοκιμών όσο και στις προσομοιώσεις αγώνα, φτάνοντας τη Mercedes και τη Red Bull, λίγο πίσω από τη McLaren. Είναι επίσης καλό που σε λίγες μέρες θα επιστρέψουμε στην πίστα, πράγμα που σημαίνει ότι πολύ σύντομα θα μπορέσουμε να δούμε ξανά τις δυνατότητές μας. Είναι μια πολύ μεγάλη σεζόν, και απλά πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε σκληρά».

Η πίστα της Σαγκάης είναι τελείως διαφορετική από το Άλμπερτ Παρκ. Έχει δυο πολύ μεγάλες ευθείες και οι γόμες που θα χρησιμοποιηθούν είναι πιο σκληρές: C2, C3, C4. Επίσης ο καιρός θα είναι καλός με τις θερμοκρασίες στους 25 – 27 βαθμούς Κελσίου. Πέρυσι οι Ferrari ήταν στο 4-5 στη Σαγκάη σ’ έναν μέτριο αγώνα για την ομάδα.

Διαβάστε επίσης

F1 Αυστραλίας: Σε 10 εικόνες