Η Ferrari ξεκίνησε με υψηλές προσδοκίες το Κινέζικο GP, καθώς ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε στον αγώνα Sprint, εκκινώντας από την pole. Οι κόκκινοι πήραν συνολικά 12 βαθμούς στο Sprint. Ο Χάμιλτον εκκίνησε καλά διατήρησε το προβάδισμα, άντεξε στην επίθεση του Φερστάπεν και μετά απομακρύνθηκε κάνοντας εξαιρετική διαχείριση της φθοράς των ελαστικών.

Από το Σάββατο στην Κυριακή όμως οι ρυθμίσεις που επέλεξε δεν τον βοήθησαν. Παρότι στις κατατακτήριες δοκιμές η επίδοσή του ήταν ίδια πρακτικά μ’ αυτή του Σαββάτου, στον αγώνα ο ρυθμός δεν ήταν ανάλογος.

1

To μονοθέσιο του Χάμιλτον κατά τη διάρκεια πιτ στοπ

Ο Βρετανός σε συνεργασία με τους μηχανικούς της Ferrari, προσπάθησε να βελτιώσει το σετάρισμα του μονοθεσίου αλλά δεν τα κατάφερε. Αντίθετα χειροτέρεψε την κατάσταση:

«Προσπαθήσαμε κάποιες νέες αλλαγές στο στήσιμο για τις κατατακτήριες και τον αγώνα που δεν λειτούργησαν, αλλά αυτό είναι ένα μάθημα. Είχα καλή εκκίνηση, αλλά άρχισα να δυσκολεύομαι με τον ρυθμό καθώς ο αγώνας συνεχιζόταν, οπότε πρότεινα να περάσει ο Σαρλ για να προσπαθήσουμε να μεγιστοποιήσουμε τις ευκαιρίες μας ως ομάδα. Η στρατηγική των δύο αλλαγών βοήθησε να βρούμε καλό ρυθμό προς τους τελευταίους γύρους, αλλά δυστυχώς δεν ήταν αρκετό για να κερδίσουμε θέσεις. Θα τα εξετάσουμε όλα, θα πάρουμε τα μαθήματα και θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί».

Τα μονοθέσια των Χάμιλτον και Λεκλερκ στην πίστα του GP Κίνας
Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρκ

Γεγονός είναι πως ο Χάμιλτον αλλάζοντας ρυθμίσεις βρέθηκε σε μια οριακή κατάσταση. Έφθειρε τα ελαστικά, γι’ αυτό και χρειάστηκε 2 αλλαγές, δεν είχε ανταγωνιστικό ρυθμό και εν τέλει η επιλεγείσα ρύθμιση οδήγησε σε μηδενισμό λόγω υπέρμετρης φθοράς του πατώματος του μονοθεσίου στο πίσω μέρος. Την ίδια ώρα ο Λεκλέρκ βρήκε ένα πιο αποδοτικό σετάρισμα στον κυρίως αγώνα, είχε ταχύτητα αλλά δεν μπορούσε να προσπεράσει με τίποτα.

Μελετώντας τις τελικές ταχύτητες βλέπουμε πως ο Λεκλέρκ ήταν στα 335km/h ενώ ο Χάμιλτον στα 333km/h. Πιθανόν ο Βρετανός να είχε λίγο περισσότερο φτερό στις αεροτομές. Κανένας από τους οδηγούς της Ferrari δεν είχε δοκιμάσει τη σκληρή γόμα (C2) που έχει αλλάξει φέτος δομή, πριν τον αγώνα.

Ο Χάμιλτον ήταν ένας από τους λίγους οδηγούς που χρειάστηκε δεύτερη αλλαγή ελαστικών.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, τόνισε: «Δύσκολη μέρα με περίεργες καταστάσεις. Στη μία πλευρά του γκαράζ υπήρχε η ζημιά στην μπροστινή αεροτομή για τον Σαρλ και στην άλλη πλευρά ήταν πιο δύσκολο για τον Λιούις. Στο Sprint η διαχείριση των ελαστικών του ήταν εξαιρετική, ενώ σήμερα δυσκολεύτηκε περισσότερο. Για αυτόν, η στρατηγική των δύο αλλαγών ήταν σίγουρα η σωστή επιλογή καθώς η φθορά των ελαστικών ήταν αρκετά σημαντική.

Πρέπει να το εξετάσουμε, για να καταλάβουμε γιατί δυσκολευτήκαμε περισσότερο από ό,τι περιμέναμε. Η διαχείριση των ελαστικών ήταν δύσκολη για όλους, με τα ελαστικά να παραμορφώνονται και μετά να επανέρχονται. Είναι δύσκολο να το καταλάβουμε, αλλά μπορούμε να πάρουμε κάποια θετικά, όπως ο πολύ καλός ρυθμός του Σαρλ παρά τη ζημιά στην μπροστινή του αεροτομή. Σε αυτές τις συνθήκες τερματίσαμε 20 δευτερόλεπτα πίσω από τη McLaren και δέκα πίσω από τη Mercedes. Απλά πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά για να διασφαλίσουμε ότι εκμεταλλευόμαστε πάντα τις δυνατότητες του μονοθεσίου και θα επικεντρωθούμε σε αυτό άμεσα».

Μηχανικοί της FErrrari ετοιμάζονται για να αλλάξουν ελαστικά στο μονοθέσιο του χάμιλτον

Ο Λεκλέρκ μηδενίστηκε γιατί προσπαθώντας να τερματίσει στον αγώνα με μια αλλαγή, έφθειρε τόσο τα ελαστικά του, που βρέθηκε ελλιποβαρής κατά 1kg. Επόμενος αγώνας στις 6/4 το Ιαπωνικό GP σε μια πίστα (Σουζούκα) όπου κυρίαρχο ρόλο παίζει η αεροδυναμική απόδοση. Οι Ferrari θεωρητικά θα δυσκολευτούν εκεί.

Διαβάστε επίσης

GP Κίνας: Σε 10 εικόνες

F1 Κίνα, αγώνας: Έκαναν το 1 – 2 οι McLaren, αποκλεισμός Ferrari