O Νόρις κέρδισε στην Αυστραλία, ο Χάμιλτον στο Sprint της Κίνας, ο Πιάστρι στην Κίνα και ο Φερστάπεν στη Σουζούκα.
Όλοι τους εκκινώντας από την pole. Αναπόφευκτα έχει ανοίξει η συζήτηση για το αν έχει επηρεαστεί η ποιότητα του θεάματος και το τι φταίει που δεν έχουμε μάχες για θέση. Σίγουρα η Σουζούκα ως πίστα δοκιμών δεν διευκολύνει τα προσπεράσματα, σχεδιάστηκε μια άλλη εποχή με άλλα δεδομένα. Το Άλμπερτ Παρκ επίσης δεν διευκολύνει τα προσπεράσματα εκεί δε βοήθησε και η βροχή. Στην Κίνα είχαμε προσπεράσματα αλλά όχι μάχες για τις θέσεις στο βάθρο. Στο Μπαχρέιν τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά, λόγω της χάραξης της πίστας αλλά και της γνώσης που έχουν ομάδες και οδηγοί για τη συγκεκριμένη διαδρομή χάρη και στις δοκιμές εξέλιξης που έγιναν εκεί στα τέλη Φεβρουαρίου. Υπό χαμηλές θερμοκρασίες βέβαια και αξίζει να το τονίσουμε αυτό καθώς το Σαββατοκύριακο αναμένεται θερμοκρασία αέρα πάνω από 30 βαθμούς Κελσίου στην έρημο του Σακχίρ. Ο Νόρις φτάνει εκεί με 62 βαθμούς και την ελάχιστη δυνατή διαφορά από το Φερστάπεν. O Πιάστρι ακολουθεί με 49 βαθμούς, πιθανά ο Νόρις να τον θεωρεί ως τον κύριο αντίπαλό του στη μάχη του τίτλου. Στη Ferrari έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στην αναβάθμιση του πατώματος, που συνοδεύεται και από νέο διαχύτη και νέα διαμόρφωση στους αεραγωγούς των φρένων. Προφανώς είναι μια προσπάθεια να βελτιώσουν την αστάθεια του πίσω μέρους, μένει να δούμε αν θα πετύχει.

Η πίστα του Σακχίρ διαθέτει αρκετές διαμορφώσεις. Ως τώρα έχουν χρησιμοποιηθεί στους αγώνες δύο διαφορετικές, από το 2010 ως το 2020. Η τρέχουσα διαμόρφωση έχει μήκος 5.412m και διαθέτει 15 στροφές, 9 δεξιές και 6 αριστερές. Η πίστα είναι μία από τις πιο απαιτητικές στο καλεντάρι όσον αφορά στα ελαστικά, ειδικά στις περιοχές φρεναρίσματος και στην έξοδο των αργών στροφών όπου απαιτείται πρόσφυση. Το αδρανές υλικό που χρησιμοποιήθηκε για την άσφαλτο στην Διεθνή Πίστα του Μπαχρέιν είναι ακόμα πολύ τραχύ, παρόλο που είναι αρκετά παλιό πλέον. Η επιφάνεια παρέχει καλή πρόσφυση για τα ελαστικά, αν και η άμμος που φέρνει ο άνεμος στην πίστα μπορεί να είναι ενοχλητική. Η φθορά συνήθως δεν είναι περιοριστικός παράγοντας, ούτε και η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης. Πρόβλημα δημιουργεί η πτώση λόγω υπερθέρμανσης, ειδικά στον πίσω άξονα, αυτή έχει σημαντικό αντίκτυπο στην απόδοση των ελαστικών. Η διαχείρισή της είναι το κλειδί για ένα καλό αποτέλεσμα. Οι προσπεράσεις είναι δυνατές, ειδικά υπό έντονο φρενάρισμα στις στροφές 1, 4 και 11. Υπάρχουν 3 ζώνες DRS.

Η θερμοκρασία θα είναι μια πολύ σημαντική μεταβλητή όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών στον τέταρτο αγώνα της χρονιάς. Όπως συνέβη και στη Σουζούκα, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τις τρεις πιο σκληρές γόμες από τη γκάμα της Pirelli για το 2025, συγκεκριμένα την C1 ως σκληρή, την C2 ως μέση και την C3 ως μαλακή. Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά της πίστας του Σακχίρ και οι υψηλότερες θερμοκρασίες, θα απαιτήσουν μια διαφορετική προσέγγιση από αυτή που υιοθετήθηκε στην Ιαπωνία. Στην πραγματικότητα, όλες οι ομάδες θα έχουν μια καλή βάση από την οποία θα ξεκινήσουν την εργασία τους, δεδομένου ότι την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου, η πίστα του Σακχίρ φιλοξένησε τις μοναδικές δοκιμές εξέλιξης όπως προβλέπουν οι αθλητικοί κανονισμοί του 2025. Αυτό σημαίνει ότι όλοι θα έχουν άφθονα δεδομένα για να δουλέψουν όσον αφορά στο στήσιμο των μονοθεσίων και στην επιλογή των καλύτερων στρατηγικών για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.

Οι 20 οδηγοί είχαν διαθέσιμες περισσότερες από 24 ώρες πίστας, στις δοκιμές εξέλιξης και συμπλήρωσαν 3.897 γύρους, που ισοδυναμούν με 21.090,564 χιλιόμετρα. Οι γόμες που θα χρησιμοποιηθούν αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν οι πιο δημοφιλείς και τότε: η C3 έκανε το μεγαλύτερο μέρος, συμπληρώνοντας το 67,17% των γύρων, ακολουθούμενη από την C2 (20,88%) και την C1 (9,26%). Υπήρξαν μόλις 104 γύροι με την C4 και τρεις με ενδιάμεσα ελαστικά. Ωστόσο, οι θερμοκρασίες αυτού του Σαββατοκύριακου θα παρουσιάσουν μια νέα πρόκληση, επειδή κατά τη διάρκεια της εβδομάδας των δοκιμών εξέλιξης, στο Σακχίρ επικρατούσαν ασυνήθιστες καιρικές συνθήκες με ισχυρούς ανέμους και πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες αέρα και πίστας από ό,τι ήταν φυσιολογικό για εκείνη την εποχή του χρόνου. Οι ελάχιστες πιέσεις εκκίνησης για αυτό το Σαββατοκύριακο έχουν αλλάξει με βάση την ανάλυση των δεδομένων των δοκιμών, σε 23 psi εμπρός και 21 πίσω. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση +1psi στον μπροστινό άξονα και +2psi στον πίσω σε σύγκριση με τον αγώνα του 2024 και 0,5 psi και στους δύο άξονες σε σύγκριση με τις δοκιμές του Φεβρουαρίου.

Έχουν διεξαχθεί 20 Grand Prix στο Μπαχρέιν, με το πρώτο να χρονολογείται από το 2004. Τότε νικητής ήταν ο Μ.Σουμάχερ με Ferrari. Ήταν ο πρώτος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 που διεξήχθη στη Μέση Ανατολή. Το 2020, το Μπαχρέιν φιλοξένησε δύο αγώνες σε συνεχόμενα Σαββατοκύριακα, ο πρώτος σε μια μικρότερη σε μήκος πίστα 3.534m με μόλις 11 στροφές, η οποία ονομάστηκε Grand Prix Σακχίρ. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, ο αγώνας του 2010 διεξήχθη σε μια διαμόρφωση 6.229m. Πολυνίκης στο Μπαχρέιν είναι ο Χάμιλτον με πέντε νίκες. Από τους οδηγούς που αγωνίζονται φέτος, ο Αλόνσο έχει τρεις νίκες, ο Φερστάπεν δυο (2) και ο Λεκλέρκ μια (1). Οι Φέτελ, Χάμιλτον, Φερστάπεν μοιράζονται το ρεκόρ των περισσότερων pole position με τρεις, ενώ ο Άγγλος οδηγός έχει τις περισσότερες παρουσίες στο βάθρο (11). Από τις ομάδες, η Ferrari προηγείται με επτά νίκες ενώ έχει και (17) παρουσίες στο βάθρο, ενώ η Mercedes έχει τις περισσότερες pole position (7).

Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 17:00, μία ώρα πριν από την απευθείας μετάδοση του αγώνα, ο απεσταλμένος του ΑΝΤ1 στο Σακχίρ, Πάνος Σεϊτανίδης, θα μας μεταφέρει τον παλμό από τον 4ο αγώνα του Πρωταθλήματος, με αποκλειστικά θέματα και συνεντεύξεις από την καρδιά της δράσης, πριν και μετά τον αγώνα. Ακόμα, θα παρακολουθήσουμε, μεταξύ άλλων, αποκλειστικές συνεντεύξεις του οδηγού της Sauber, Γκαμπριέλ Μπορτολέτο και του αφεντικού της Pirelli, Μάριο Ίζολα, αλλά και πώς έζησε ο Πέτρος Πολυχρονίδης τη μοναδική εμπειρία του grid στον αγώνα της Ιαπωνίας. Στην παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσει τον Τάκη Πουρναράκη η Μαρία Θωμά, με καλεσμένο τον Τζώρτζη Μαρκογιάννη. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τζώρτζης Μαρκογιάννης και Τάκης Πουρναράκης.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 4ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+
F1 | FP1 | 11/4 | 14:30 | ANT1+ |
F2 | Qualifying | 11/4 | 16:55 | ANT1+ |
F1 | FP2 | 11/4 | 18:00 | ANT1+ |
F3 | Sprint Race | 12/4 | 13:15 | ANT1+ |
F1 | FP3 | 12/4 | 15:30 | ANT1+ |
F2 | Sprint Race | 12/4 | 17:15 | ANT1+ |
F1 | Qualifying | 12/4 | 19:00 | ANT1+ |
F3 | Feature Race | 13/4 | 12:55 | ANT1+ |
F2 | Feature Race | 13/4 | 14:25 | ANT1+ |
F1 | Formula 1 Show | 13/4 | 17:00 | ANT1, ANT1+ |
F1 | Race | 13/4 | 18:00 | ANT1, ANT1+ |
F1 | Formula 1 Show | 13/4 | Με τη λήξη του αγώνα | ΑΝΤ1+ |

Διαβάστε επίσης:
F1 χωρίς προσπεράσματα: Φταίει η Σουζούκα ή τα λάστιχα;
ΔΕΗ Tour of Hellas 2025: Ένας ποδηλάτης σε νευραλγικό πόστο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κώστας Τσιάρας στο mononews: Το σχέδιο μας για τα αγροτικά προϊόντα που πλήττονται από τους δασμούς Τραμπ
- Σκλαβενίτης- Lidl: Σκηνικό «πλειοδοσίας» για τον βασικό μισθό
- Καμπουρίδου στο mononews: Ευρωπαϊκή αυτονομία στις συναλλαγές απέναντι σε Visa και MasterCard
- Η ΕΡΤ ξαναβρίσκει τον εαυτό της – Οι κινήσεις του Γιάννη Παπαδόπουλου κι ένα ταξίδι στο Κάιρο
