ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι κανονισμοί που διέπουν το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, είναι εξαιρετικά πολύπλοκοι καθώς τα μονοθέσια είναι πρωτότυπες κατασκευές για τις οποίες χρησιμοποιείται τεχνολογία αιχμής. Σε κάθε ομάδα εργάζονται εκατοντάδες άνθρωποι στην πίστα και ακόμη περισσότεροι πίσω στο εργοστάσιο. Οι κανονισμοί χωρίζονται σε δυο βασικές κατηγορίες τους αθλητικούς κανονισμούς και τους τεχνικούς κανονισμούς. Υπεύθυνη για την εφαρμογή των κανονισμών είναι η FIA, διευθυντής της Διεθνούς Ομοσπονδίας στη F1, είναι ο Νικόλας Τομπάζης. Ας δούμε τις βασικές φετινές αλλαγές.
Τεχνικοί Κανονισμοί
Συστήματα Ψύξης Οδηγών:
Για λόγους ασφαλείας και για την αντιμετώπιση ακραίων συνθηκών, ιδιαίτερα αυτές που παρατηρήθηκαν στο Grand Prix του Κατάρ το 2023, θα εφαρμοστεί ένα σύστημα κλιματισμού των οδηγών. Όταν η FIA χαρακτηρίσει την περίοδο «πολύ θερμή» (προβλεπόμενες θερμοκρασίες που υπερβαίνουν τους 30,5°C), οι ομάδες πρέπει να εξοπλίσουν τα μονοθέσιά τους με σύστημα κλιματισμού. Για να αντισταθμιστεί το πρόσθετο βάρος (έως 5kg), το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος του μονοθεσίου θα αυξηθεί αντίστοιχα.
Ελαστικότητα αεροτομών (Flexi-Wings):
Η FIA αυστηροποιεί τους κανονισμούς για την ελαστικότητα των στοιχείων των αεροτομών, με δοκιμές υψηλότερου στατικού φορτίου τόσο για την μπροστινή (από το Ισπανικό GP) όσο και για την πίσω πτέρυγα. Εφαρμόζονται αλλαγές για τη μείωση του κενού ανάμεσα στα στοιχεία της πίσω αεροτομής στην υποδοχή του DRS.
Αλλαγές Ελάχιστου Βάρους:
Η ελάχιστη επιτρεπόμενη μάζα του οδηγού αυξήθηκε από 80 κιλά σε 82 κιλά.
Κατά συνέπεια, το συνολικό ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου έχει επίσης αυξηθεί στα 800kg.

Αθλητικοί Κανονισμοί
Βαθμός Ταχύτερου Γύρου:
Ο βαθμός που απονεμόταν για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα καταργήθηκε.
Απαιτήσεις Ελεύθερων Δοκιμών Νέων Οδηγών:
Η απαίτηση για τις ομάδες να χρησιμοποιούν νέους οδηγούς στις ελεύθερες δοκιμές έχει αυξηθεί. Οι ομάδες πρέπει πλέον να παρέχουν τέσσερις τέτοιες ευκαιρίες το χρόνο (δύο ανά μονοθέσιο).
Δοκιμές με παλιότερα μονοθέσια (TPC):
Έχουν αυστηροποιηθεί, με περιορισμούς στον αριθμό των ημερών δοκιμών και στη συμμετοχή των οδηγών.
Αν δε γίνουν οι κατατακτήριες δοκιμές
Οι αθλητικοί κανονισμοί περιλαμβάνουν πλέον διατάξεις για τον τρόπο καθορισμού των σχαρών εκκίνησης για τους αγώνες σπριντ και τα Grand Prix σε περίπτωση ακύρωσης των κατατακτήριων δοκιμών.
Σχηματισμός σειράς εκκίνησης:
Το πρωτόκολλο για τη σειρά εκκίνησης όταν κάποια μονοθέσια εκκινούν από τα πιτ έχει τροποποιηθεί.
Αυτές οι αλλαγές στοχεύουν στη βελτίωση της ασφάλειας των οδηγών, στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και στην αντιμετώπιση θεμάτων που προέκυψαν κατά τις προηγούμενες σεζόν. Αξίζει να τονιστεί πως για το 2026 έχουν αποφασιστεί μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Η FIA οριοθέτησε την εξέλιξη των μονοθεσίων του 2026 πριν την 1η Ιανουαρίου 2025, ώστε να διασφαλιστεί η τήρηση του προϋπολογισμού στις δαπάνες.

Αλλαγές υπάρχουν και στα ελαστικά της Pirelli που για τελευταία χρονιά θα αγωνιστούν με τις σημερινές διαστάσεις. Βασική αλλαγή φέτος, ότι θα υπάρχουν 6 διαθέσιμες γόμες, μια παραπάνω από πέρυσι. Νέα είναι η γόμα C6 που τοποθετείται στο πιο μαλακό άκρο της γκάμας. Είναι κατάλληλη για Grand Prix που διεξάγονται σε δημόσιους δρόμους και σε πίστες όπου τα ελαστικά δε φθείρονται πολύ.
Όσον αφορά στις άλλες γόμες, η C1 που είναι η πιο σκληρή παραμένει ίδια με το 2024, ενώ η C2 είναι πλέον πιο κοντά στη C3, η οποία βρίσκεται σε όλους στους αγώνες και δεν έχει αλλάξει. Αντίθετα νέες γόμες είναι οι: C4 με μεγαλύτερη αντίσταση στη φθορά και η C5, με στόχο την αύξηση της ικανότητας να λειτουργεί σε συνθήκες αγώνα. Τα ενδιάμεσα και τα βρόχινα ελαστικά διατηρούν τα συνηθισμένα τους χρώματα, πράσινο και μπλε αντίστοιχα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ξανά «έπεσε» το X – Προβλήματα λειτουργίας του καταγράφονται παγκοσμίως
- Ντόναλντ Τραμπ: Αναχαιτίστηκαν 2 αεροσκάφη από F-16 επειδή πέταξαν κοντά στην έπαυλη του Προέδρου
- Δολοφονία στη Γλυφάδα: Νέες συλλήψεις Τούρκων – Τι κατασχέθηκε
- Η «Νίκη» έριξε «άκυρο» στον Νίκο Παπαδόπουλο: «Έδρασε αυτοβούλως» – «Αρχή μας να δρούμε σε θεσμικό πλαίσιο και όχι με αυτοδικίες»
