Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από το Grand Prix Αυστραλίας του 2024 (ήταν ο 3ος αγώνας πέρυσι), αλλά το αποτέλεσμα της πρώτης ημέρας των ελεύθερων δοκιμών παρέμεινε ίδιο, με τον Λάντο Νόρις να είναι ο ταχύτερος στην FP1 και τον Σαρλ Λεκλέρ συνολικά ταχύτερος.
Ο οδηγός της McLaren ήταν επικεφαλής στο τέλος της πρώτης ώρας με χρόνο 1’17”252, ο οποίος είναι 1,3 sec ταχύτερος από τον καλύτερο γύρο του, πριν από ένα χρόνο στο FP1. Υπάρχει μικρότερη διαφορά για τον οδηγό της Ferrari, ο οποίος έκανε 1’16”439 σήμερα έναντι 1’17”277 τον περασμένο Μάρτιο.
Η κυριότερη μεταβλητή το Σαββατοκύριακο της Μελβούρνης είναι ο καιρός. Σήμερα ήταν ηλιόλουστα και σχετικά ζεστά και αύριο, οι θερμοκρασίες αναμένεται να ξεπεράσουν τους 30 °C για τον αέρα και τους 40 °C στην πίστα, ενώ υπάρχει υψηλή πιθανότητα βροχής 70% για την Κυριακή, με τις θερμοκρασίες να πέφτουν κατά 10 °C. Αυτό το σενάριο επηρέασε την προσέγγιση των ομάδων στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές κυρίως όσον αφορά τις επιλογές ρυθμίσεων και την αεροδυναμική διαμόρφωση και λιγότερο όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών.
Η Mercedes ήταν η μόνη ομάδα που χρησιμοποίησε ένα σετ σκληρών ελαστικών, τόσο σε λίγους όσο και σε πολλούς γύρους ενώ όλες οι άλλες ομάδες παρέμειναν με τα μεσαία και μαλακά ελαστικά. Φυσικά, όλοι οι οδηγοί προσπάθησαν να κάνουν έναν γρήγορο γύρο με τη γόμα C5 ενώ στα μέσα της FP2, ο Γκασλί (Alpine) συμπλήρωσε 12 γύρους με την πιο μαλακή γόμα.
Ο Χάμιλτον που επιχείρησε τόσο με υψηλό όσο και με χαμηλό φορτίο καυσίμου δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας: «Είναι υπέροχο που επιτέλους ξεκινάμε, πρόκειται για το πρώτο μου αγωνιστικό Σαββατοκύριακο με τη Scuderia Ferrari. Ήταν μια μέρα εκμάθησης καθώς συνεχίζω να κατανοώ και να εξοικειώνομαι με το νέο μονοθέσιο. Τα πάντα είναι τόσο εντελώς διαφορετικά από αυτά που είχα συνηθίσει για τόσο καιρό, αλλά αυτή είναι η πρόκληση και την αποδέχομαι. Δεν ήμασταν απόλυτα ικανοποιημένοι με τo FP1, αλλά σημειώσαμε πρόοδο στο FP2 και διανύσαμε μεγαλύτερη απόσταση, κάτι που ήταν σημαντικό. Υπάρχει ακόμα δουλειά όσον αφορά στην ισορροπία κρατήματος που πρέπει να γίνει κατά τη διάρκεια της νύχτας, υπολειπόμαστε λίγο σε ρυθμό αγώνα, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο. Θα το χτίσουμε βήμα προς βήμα, μεγιστοποιούμε αυτό που έχουμε και συνεχίζουμε να προχωράμε. Ανυπομονώ να δουλέψουμε σκληρά και να δούμε τι βελτιώσεις μπορούμε να κάνουμε αύριο».
Από την πλευρά του ο έτερος οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ ήταν πιο ευχαριστημένος: «Η αίσθηση στο μονοθέσιο ήταν καλή, είχαμε μια απροβλημάτιστη πρώτη μέρα στην πίστα. Υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης όσον αφορά στην ισορροπία κρατήματος, αυτό ισχύει για όλους σήμερα, δεδομένου ότι αυτά τα μονοθέσια είναι ακόμα αρκετά καινούργια, πρέπει να πιέσουμε για να κατανοήσουμε τα όριά τους. Είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα. Θα έχουμε μια πρώτη ιδέα για το ρυθμό όλων των ομάδων στις κατατακτήριες δοκιμές. Γενικά, ήταν μια καλή μέρα και ανυπομονούμε για αύριο, όπου στοχεύουμε στην pole position».
Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 07:00 το πρωί του Σαββάτου και θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤ1+.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Formula 1 2025
Διαβάστε επίσης:
F1: Ο Ράσελ προβλέπει μεγάλη διαφορά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λευκός Οίκος: Διευκρινίζει τι ήθελε να πει ο Τραμπ με τις αναρτήσεις του για Πούτιν και Κουρσκ
- Ολλανδία: Εξετάζει το ενδεχόμενο να απέχει από τη ψηφοφορία για τo ReArm Europe
- ΟΗΕ: Ζητά την προστασία «όλων των Σύρων αδιακρίτως»
- Δένδιας: Συναντήθηκε με τον γενικό διευθυντή του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας στη Βιέννη
