ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το φετινό εύρος ηλικιών στο grid είναι εντυπωσιακό o Κίμι Αντονέλι γεννήθηκε το 2006, χρονιά που ο 25χρονος – τότε – Αλόνσο κατακτούσε τον δεύτερο του τίτλο. Στη φετινή χρονιά η F1 έχει 6 οδηγούς που για πρώτη φορά ξεκινάνε μια αγωνιστική σεζόν: Λώσον, Αντονέλι, Μπορτολέτο, Χάντζαρ, Ντούχαν Μπέαρμαν.
Όλοι τους έχουν γεννηθεί από το 2003 ως το 2006, τότε που ο Αλόνσο κοντράρονταν με το Σουμάχερ στους τίτλους. Στο φετινό grid υπάρχουν μόλις 3 πρωταθλητές οι Αλόνσο, Χάμιλτον, Φερστάπεν με τους δυο τελευταίους να έχουν μοιραστεί τα τελευταία 8 πρωταθλήματα.
Προφανώς ανάμεσα στους νέους οδηγούς βρίσκεται ο διάδοχός τους, αλλά δεν είναι ακόμη εύκολα διακριτό ποιος θα είναι αυτός. Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι αν θα έχουμε φέτος νέο πρωταθλητή; Οδηγοί όπως οι Λεκλέρκ, Ράσελ, Νόρις, Πιάστρι φιλοδοξούν να πρωταγωνιστήσουν εφόσον έχουν ανταγωνιστικό μονοθέσιο.
Από τους 20 οδηγούς που εκκινούν φέτος μόνο οι μισοί έχουν καταφέρει να κερδίσουν GP. Ο Χάμιλτον έχει 105 νίκες, ο Φερστάπεν 63, o Aλόνσο 32, o Λεκλέρκ 8, oι Σάινθ, Nόρις 4, o Ράσελ 3, o Πιάστρι 2 και οι Γκασλί, Οκόν από μια.
Την ίδια στιγμή ο Νίκο Χούλκενμπεργκ ψάχνει ακόμη μια ευκαιρία ν’ ανέβει στο βάθρο ενώ μετρά ήδη 230 εκκινήσεις. Στο ερώτημα ποιος θα αντικατασταθεί πρώτος πιθανόν η απάντηση να είναι εύκολη: Ο Τζακ Ντούχαν από το Φράνκο Κολαπίντο. Αλλά οι αγώνες πάντοτε επιφυλάσσουν εκπλήξεις.



Στις ομάδες η οριοθέτηση ενός συγκεκριμένου προϋπολογισμού για τα έξοδα τους ύψους 135 εκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία χρόνια έχει διαμορφώσει μια τελείως διαφορετική, πιο υγιή κατάσταση στο grid.
Βέβαια ομάδες όπως οι Kick Sauber, Haas πιθανόν δεν έχουν ούτε τόσα να ξοδέψουν αλλά οι διαφορές είναι σαφώς μικρότερες και το εγχείρημα βιώσιμο.
Έτσι τα τελευταία χρόνια όχι μόνο δεν βλέπουμε ομάδες να χρεωκοπούν και ν’ αλλάζουν χέρια ή να φεύγουν αλλά είχαμε για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες αίτημα για 11η ομάδα που ευοδώθηκε. Η Cadillac θα βρίσκεται το 2026 στο grid. Τώρα ανάμεσα στις σημερινές ομάδες υπάρχουν 3 διακριτά επίπεδα.

Στο πρώτο επίπεδο βρίσκονται ομάδες με επιτυχία, ιστορία και σημαντικά οικονομικά μεγέθη. Ξεκινώντας από την περσινή πρωταθλήτρια McLaren που ιδρύθηκε το 1966 μετρά 8 τίτλους κατασκευαστών, 189 νίκες και μετά από μακρά περίοδο επέστρεψε στην κορυφή και είναι φαβορί για τους φετινούς τίτλους.
Η Ferrari συμμετέχει στη F1 από την αρχή του θεσμού το 1950. Είναι η πιο πετυχημένη ομάδα με 16 τίτλους κατασκευαστών, 249 νίκες. Πέρυσι ήταν δεύτερη στη βαθμολογία, απέχει από τους τίτλους από το 2007 όσον αφορά στους οδηγούς και από το 2008 όσον αφορά στους κατασκευαστές. Θεωρείται βέβαιο πως θα ανταγωνιστεί τη McLaren φέτος.
Ερωτηματικό η απόδοση του Χάμιλτον που αποτέλεσε τη μεγάλη μεταγραφή της χρονιάς. Η Red Bull δημιουργήθηκε το 2004 μετά την εξαγορά της Jaguar. Πρόκειται για την ομάδα που ίδρυσε ο Τζάκι Στιούαρτ πίσω στο 1997. Μέχρι σήμερα έχουν κατακτήσει 6 πρωταθλήματα κατασκευαστών με 122 νίκες. Έχουν ως ατού, τον πιο φορμαρισμένο οδηγό, τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν. Η Mercedes συμμετείχε για πρώτη φορά στη F1 το 1954.
Η σημερινή ομάδα δημιουργήθηκε το 2010 με την εξαγορά της Brawn GP. Πρόκειται για μια ομάδα που ξεκίνησε ως Tyrrell το 1970. Μέχρι σήμερα έχουν κατακτήσει 8 πρωταθλήματα κατασκευαστών με 120 νίκες. Το Χάμιλτον αντικαθιστά, ο νεαρός ταλαντούχος Ιταλός Κίμι Αντονέλι.

Στο δεύτερο επίπεδο υπάρχουν ομάδες που συνδέονται με κατασκευαστές όπως η Alpine, η Aston Martin και η Kick Sauber. Η τελευταία ανήκει πλέον στην ομάδα της Audi και από το 2026 θα αγωνίζεται με το όνομά της. Η Alpine είναι σε μεταβατική περίοδο καθώς φέτος είναι η τελευταία χρονιά που παράγει υβριδικές μηχανές από το 2026 θα χρησιμοποιεί υβριδικές μηχανές Mercedes.
Στον αντίποδα η Aston Martin με την μεταγραφή του Άντριαν Νιούι και τις νέες εγκαταστάσεις σε πλήρη λειτουργία ετοιμάζεται για την νέα εποχή με υβριδικές μηχανές Honda από το 2026. Μένει να μάθουμε ποιος θα είναι ο οδηγός που θα την φέρει στην κορυφή, καθώς δύσκολα ο 44χρονος Αλόνσο ή ο ατάλαντος Στρολ μπορούν να παίξουν τέτοιο ρόλο.

Στο τρίτο επίπεδο βρίσκονται οι Williams, Haas και Racing Bulls. Η ιστορική Βρετανική ομάδα έχει την οικονομική άνεση και ένα καλό δίδυμο οδηγών, ενώ στις δοκιμές εξέλιξης φάνηκε ανταγωνιστική. Μένει να δούμε πόσο. Την ίδια στιγμή η Haas θα λειτουργήσει ως όχημα για την πλήρη επάνοδο της Toyota στη F1, όταν το αποφασίσουν οι Ιάπωνες ενώ η Racing Bulls δύσκολα θα διατηρηθεί σ’ αυτή τη μορφή τα επόμενα χρόνια αν όντως συνεχιστεί η στάση της μητρική Red Bull που αποεπενδύει από το motorsport.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πολυτεχνείο Κρήτης: Βίαιη επίθεση από μέλη των ΕΑΑΚ καταγγέλλουν μέλη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ
- Συρία: Στους 1.068 έφτασαν οι νεκροί άμαχοι την 5η μέρα των συγκρούσεων στη δυτική Συρία
- Ερντογάν: Καταδικάζουμε τις πράξεις τρομοκρατίας και εκφοβισμού στη Συρία
- Κεραμέως: Η διευκόλυνση της απασχόλησης στις ηλικίες 55 ετών και άνω, στις προτεραιότητες Ελλάδας και ΕΕ
