• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Στο μικροσκόπιο καταναλωτικών οργανώσεων η Amazon – Γιατί την κατηγορούν

    • NewsRoom
    Amazon

    Amazon


    Στο στόχαστρο μιας σειράς από καταναλωτικές οργανώσεις βρίσκεται η Amazon με την κατηγορία της αισχροκέρδειας εν μέσω πανδημίας.

    Ο μεγαλύτερος e-retailer στον κόσμο δέχεται καταιγισμό κατηγοριών για υπερβολικές ανατιμήσεις και «καπέλο» σε προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως για παράδειγμα μάσκες, αντισηπτικά και χαρτιά υγείας. Και, μολονότι η ίδια η Amazon διατείνεται πως εφαρμόζει αυστηρότατη πολιτική ενάντια στην αισχροκέρδεια, υπάρχουν απτές αποδείξεις περί του αντιθέτου.

    Χαρακτηριστική είναι η μελέτη της καταναλωτικής οργάνωσης Public Citizen, η οποία, συγκρίνοντας τις τιμές σε χιλιάδες προϊόντα της Amazon πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας έβγαλε πραγματικά «λαυράκια». Και μάλιστα, όχι από ανεξάρτητους πωλητές που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, αλλά από την ίδια την Amazon που φαίνεται έτσι ότι κερδοσκοπεί εις βάρος των καταναλωτών.

    Το «καπέλο», όπως προκύπτει από την έρευνα της Public Citizen φτάνει από το «ταπεινό» 4% για ένα αντισηπτικό χεριών και εκτινάσσεται στο εντυπωσιακό 1.000% για ένα πακέτο από μάσκες μιας χρήσης. Δηλαδή, η Amazon ανέβασες 10 φορές την τιμή σε ένα από τα είδη πρώτης ανάγκης εν μέσω κορονοϊου!

    Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα παραδείγματα. Ένα μπουκάλι αντιβακτηριδιακού σαπουνιού πωλούνταν έναντι 7 δολαρίων από την Amazon ενώ η χαμηλή του τιμή, υπό κανονικές συνθήκες είναι 1,49 δολάρια. Η αύξηση στην περίπτωση αυτή φτάνει στο εντυπωσιακό 470%. Αντίστοιχα, για ένα πακέτο οκτώ τεμαχίων χαρτιών υγείας, η τιμή στο Amazon είναι 36,39 δολάρια όταν ακριβώς η ίδια συσκευασία κοστίζει στην αγορά 6,89 δολάρια.

    Η αισχροκέρδεια μάλιστα δεν περιορίζεται στα προϊόντα που πουλά η ίδια η Amazon αλλά επεκτείνεται και σε τρίτους πωλητές που αξιοποιούν την πλατφόρμα. Έτσι, για παράδειγμα, ένα πακέτο αλεύρι έφτασε να πωλείται έως και 9,5 φορές ακριβότερα από την κανονική του τιμή, ενώ το «καπέλο» για ένα αντιβακτηριδιακό σαπούνι ανέρχεται σε 274%.

    Απαντώντας στις κατηγορίες, η Amazon διατείνεται ότι αφορούν μεμονωμένες περιπτώσεις που προέκυψαν από λάθος και ότι έχει υιοθετήσει ιδιαίτερα αυστηρή πολιτική απέναντι στην αισχροκέρδεια. Μάλιστα, από την έναρξη της πανδημίας έχει ήδη «κατεβάσει» περισσότερα από 1.000.000 προϊόντα και έχει αποκλείσει πάνω από 1.000 λογαριασμούς πωλητών που δεν τηρούσαν τους σχετικούς κανόνες.

    Εντούτοις, οι καταναλωτικές οργανώσεις δεν πείθονται από τις εξηγήσεις της Amazon, ζητώντας άμεσα και συγκεκριμένα μέτρα για τον περιορισμό της αισχροκέρδειας. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τον ορισμό της αισχροκέρδειας και η επιβολή κυρώσεων αλλά και η υποχρέωση της Amazon να δημοσιοποιεί ιστορικό τιμών για τα προϊόντα της.

    Πηγή: theverge.com

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ