Προσδοκίες αναθέρμανσης της ζήτησης, ενόψει και της εορταστικής περιόδου του Πάσχα υπάρχουν στο λιανεμπόριο για την επανεκκίνηση του λιανεμπορίου την προσεχή Δευτέρα. Ο εμπορικός κόσμος προετοιμάζεται πυρετωδώς και περιμένει πως οι καταναλωτές θα σπεύσουν στα καταστήματα και θα πραγματοποιήσουν αγορές που ανέβαλαν λόγω των περιοριστικών μέτρων.

Καταλυτικό ρόλο εκτιμάται πως θα παίξει η πασχαλινή περίοδος, όπου παραδοσιακά παρατηρείται αυξημένη κίνηση ενώ και οι επιχειρήσεις θα φροντίσουν να δελεάσουν το αγοραστικό κοινό, αναρτώντας «γενναίες» εκπτώσεις και προσφορές που αναμένεται να φθάσουν έως και 70%.

«Θεωρώ πως θα δούμε κόσμο στους εμπορικούς δρόμους και στα καταστήματα… ύστερα από ένα μακρύ διάστημα εγκλεισμού, οι καταναλωτές θα θελήσουν να επισκεφθούν την αγορά για να κάνουν τα ψώνια ενόψει και του Πάσχα», αναφέρει χαρακτηριστικά κορυφαίο στέλεχος της αγοράς.

Το άνοιγμα των καταστημάτων αποτελούσε διακαή πόθο των εμπόρων, προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα από τις επιπτώσεις του τρίτου lockdown. Η μακρά περίοδος απραξίας έχει επιδεινώσει τα επίπεδα ρευστότητας των επιχειρήσεων, οι αντοχές των οποίων εξαντλούνται επικίνδυνα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως λένε άνθρωποι του χώρου, αφορά ένα μικρό ποσοστό εμπορικών επιχειρήσεων ενώ όσες διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα, δεν αρκεί για να καλύψει τις απώλειες… Σε κάθε περίπτωση, η άρση του απαγορευτικού και η επανεκκίνηση σε όσες περιοχές επετράπη αλλάζει την ψυχολογία προς το καλύτερο και γεννά αισιοδοξία για την επιστροφή στην κανονικότητα.

Κυβερνητικά στελέχη βέβαια προειδοποιούν πως δεν θα διστάσουν να προχωρήσουν σε νέο lockdown, εάν τα πράγματα ξεφύγουν και δεν τηρηθούν τα μέτρα προστασίας που αποφασίσθηκαν. Από την πλευρά τους, οι καταστηματάρχες δηλώνει αποφασισμένοι να εφαρμόσουν ευλαβικά τις οδηγίες και να μην «δώσουν τροφή» για αρνητικά σχόλια, ενώ σε όσους παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με την αναγκαιότητα του ανοίγματος της οικονομίας υπογραμμίζουν πως είναι πολύ καλύτερα, οι καταναλωτές να κυκλοφορούν στην αγορά, όπου λαμβάνονται οι απαραίτητες προφυλάξεις, παρά να βρίσκονται στις παραλίες και στις πλατείες σε συνθήκες συνωστισμού, όπου τα μέτρα πάνε… περίπατο και η αστυνόμευση είναι δύσκολη.

Το «όριο των 20 ατόμων»

«Αγκάθι» κυρίως για όσους διαθέτουν μεγάλους χώρους αποτελεί το ανώτατο όριο των 20 ατόμων που επιτρέπεται μέσα στα καταστήματα. Είναι ενδεικτικό πως ο όμιλος Fourlis έχει αποφασίσει να λειτουργήσει τα μεγάλα καταστήματα των ΙΚΕΑ, σε Αθήνα, Γιάννενα και Λάρισα μόνο με click away καθώς η λύση του click inside κρίθηκε ασύμφορη οικονομικά. Και αυτό γιατί λόγω του συγκεκριμένου περιορισμού οι εργαζόμενοι θα ήταν περισσότεροι από τους καταναλωτές!