ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ψηφιακή συζήτηση με σκοπό την κατανόηση των ανατροπών στο διεθνές εμπόριο, μέσα στην πανδημία, αλλά και τις ευκαιρίες που αναδύονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις, διοργάνωσε ο ΣΕΒ την Τετάρτη, (30/9/2020).
Η εκδήλωση που είχε ως θέμα τις «ευκαιρίες και προκλήσεις για τις εξαγωγές στην εποχή της Covid-19», πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ExportReady για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Στη συζήτηση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, κ. Κώστας Φραγκογιάννης, ο κ. Μιχάλης Τσαρμπόπουλος Group Chief Digital Officer της Eurobank, η κα. Julie Beckenstein, Deputy Head of Country Risk & Sovereigns / Global / New York του οίκου αξιολόγησης Fitch, ο κ. Mike Kruiniger, Senior Consumer & Retail Analyst / Global / London του οίκου αξιολόγησης Fitch, αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων μελών ΣΕΒ, όπως ο κ. Στέφανος Λατίνος, Διευθυντής Διεθνών Αγορών & ITR της εταιρείας Παπαδόπουλος Ε.Ι. Α.Ε και ο κ. Δημήτρης Δοντάς, Regional Manager Ελλάδας, Κύπρου, Αλγερίας, Τυνησίας, Λιβύης της εταιρείας Knauf Α.Ε.
Κοινές διαπιστώσεις των ομιλητών ήταν ότι το εξαγωγικό εμπόριο μετασχηματίζεται γρήγορα από διεθνές σε περιφερειακό, ενώ οι αλυσίδες εφοδιασμού αναπτύσσονται πλέον γύρω από περιοχές που διευκολύνουν τις μεταφορές παρά σε περιοχές χαμηλού κόστους παραγωγής.
Ειδικότερα, οι δυσκολίες στις αλυσίδες εφοδιασμού έφεραν απρόβλεπτες ανατροπές στη διάθεση προϊόντων της «βαριάς» βιομηχανίας διεθνώς (πχ. μέταλλα, δομικά υλικά, κ.τλ.), με τις ελληνικές εξαγωγές όμως να αποκτούν σημαντικές εμπορικές ευκαιρίες λόγω ευκολίας πρόσβασης.
Στην Ευρώπη, η πανδημία έχει αναδείξει ένα νέο προφίλ καταναλωτή, με στροφή σε περισσότερο υγιεινά προϊόντα, με συσκευασίες ατομικής κατανάλωσης και εύκολης οικιακής χρήσης.
Επίσης, ανέδειξε ένα νέο προφίλ αγοραστή, όπου με τη χρήση ψηφιακών μέσων μπορεί να επιλέγει ταχύτερα μεταξύ ανταγωνιστικών προϊόντων και τιμών.
Οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες οφείλουν να επιδείξουν γρήγορα αντανακλαστικά και να υιοθετήσουν τόσο ψηφιακές πρακτικές στην προσέγγιση των καταναλωτών όσο και προϊόντα που καλύπτουν τις νέες αγοραστικές συνήθειες.
Ο Υφυπουργός Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, κ. Κώστας Φραγκογιάννης υπογράμμισε:
«Η πανδημία, προκάλεσε πρωτόγνωρες επιπτώσεις στην οικονομία και στις ζωές όλων μας. Ελάχιστοι την περίμεναν και καμία δημόσια διοίκηση δεν ήταν επαρκώς προετοιμασμένη για κάτι τέτοιο. Όμως η σύγχρονη και δυναμική οικονομική διπλωματία οφείλει να συνεχίσει την στήριξη των επιχειρήσεων σε εξωστρεφείς δράσεις, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων αλλά και δημιουργία και προώθηση της σύγχρονης εικόνας της χώρας στο εξωτερικό. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η αναμόρφωση του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), όπου σύντομα θα παρουσιαστούν οι νέες υπηρεσίες του στις εξαγωγικές επιχειρήσεις».
Μιλώντας για τη σημασία του εργαστηρίου, ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒ, κ. Γιώργος Ξηρογιάννης, τόνισε:
«Ξεκινούμε το νέο κύκλο των υπηρεσιών ExportReady με τη χαρτογράφηση των διεθνών αγορών μέσα στην πανδημία. Το διεθνές εμπόριο δεν είναι πλέον το ίδιο. Το είδος των προϊόντων, η πρόσβαση σε διεθνείς αγορές, η διαθεσιμότητα εισοδήματος στα νοικοκυριά και ο προγραμματισμός των παραγγελιών έχουν αλλάξει.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις οφείλουν να προσαρμόσουν τα προϊόντα τους στις νέες καταναλωτικές συνήθειες και να δώσουν τη μέγιστη προσοχή στη διαχείριση των εμπορικών κινδύνων.
Η πολιτεία οφείλει να διευκολύνει τις επιχειρήσεις στην μετάβαση τους σε ψηφιακά εμπορικά κανάλια και να συνεχίσει να στρέφει σημαντικό μέρος από το σημερινό ΕΣΠΑ στην τόνωση της ρευστότητας. Τέλος, μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη θετική εικόνα της χώρας μέσα στην κρίση ως διαβατήριο για την ακόμα μεγαλύτερη εξαγωγική διείσδυση των ελληνικών προϊόντων».
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κατάρ: Να αρθούν τάχιστα οι διεθνείς κυρώσεις κατά της Συρίας
- Πρώην σύμβουλος του Τραμπ: Είναι ανίκανος να συγκεντρωθεί, δεν διαβάζει, πολύ πιθανή διεθνής κρίση
- Γνωστοί influencers ελέγχονται για φοροδιαφυγή – Πώς η τεχνητή νοημοσύνη και τα…social media ξετρυπώνουν «μαύρα» εισοδήματα
- Gazprom: Αναμένει ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις φυσικού αερίου θα ξεπεράσουν το σχέδιο φέτος