ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μέχρι τις 16 Μαρτίου θα έχουν τη δυνατότητα εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες να υποβάλλουν δήλωση στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myBusinessSupport» για να λάβουν την Επιστρεπτέα Προκαταβολή Νο6.
Τις επόμενες ώρες ξεκινά η δεύτερη φάση της κρατικής ενίσχυσης καθώς δημοσιεύτηκε η νέα κοινή υπουργική απόφαση των κ.κ. Χρ. Σταϊκούρα – Θ. Σκυλακάκη – Απ. Βεσυρόπουλου και Α. Γεωργιάδη με τα κριτήρια για τις εκταμιεύσεις.
Σύμφωνα με την Απόφαση, μπορούν πλέον και νεοσύστατες επιχειρήσεις (έως και τέλη 2020) να ενταχθούν, ενώ το ελάχιστο όριο τζίρου διαμορφώνεται από τα 300 στα 200 ευρώ.
Οι πρώτες πληρωμές αναμένεται να ξεκινήσουν προς τα τέλη της εβδομάδας.
Εκτιμάται πως ο τελικός αριθμός των δικαιούχων θα είναι μικρότερος, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις καταγράφεται αύξηση τζίρου κατά τον μήνα Ιανουάριο, η μείωση του κύκλου εργασιών ήταν μικρότερη από 20%, ή οι επιχειρήσεις δεν είχαν τον τζίρο αναφορά ύψους 200 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως από τις 720.000 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, ενδέχεται αν απορριφθούν πάνω από 3 στους 10 ή και 4 στους 10. Σημειώνεται πως στον προηγούμενο κύκλο είχε απορριφθεί το 51% των αιτήσεων.
Οι δικαιούχοι και τα ελάχιστα ποσά
Η νέα ΚΥΑ ορίζει ποιοι και πώς θα λάβουν τουλάχιστον 500 ή 1.000 ευρώ, ανάλογα με το αν δεν λειτούργησαν μετά από κρατική εντολή ή όχι, τον αριθμό των εργαζομένων αλλά και τον αλγόριθμο ο οποίος υπολογίζει το μέγεθος του πλήγματος που υπέστησαν.
Σύμφωνα με την απόφαση, επιχειρήσεις και επαγγελματίες θα πρέπει :
· να παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών κατά τουλάχιστον 20% σε σχέση με τον κύκλο εργασιών αναφοράς και επιπλέον ο κύκλος εργασιών αναφοράς είναι μεγαλύτερος από διακόσια (200) ευρώ. Επίσης, οι επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν την 1η Ιανουαρίου 2018 και δεν άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2019 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2020, για να είναι επιλέξιμες πρέπει να μην παρουσιάζουν αύξηση του κύκλου εργασιών το έτος 2020 συνολικά σε σχέση με το έτος 2019.
· η ενίσχυση δεν μπορεί να είναι κατώτερη των ακόλουθων ορίων:
α) Για τις επιχειρήσεις που είτε έχουν ενεργό κύριο ΚΑΔ στις 04.01.2021 έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα IV, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 04.01.2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα IV, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν
στον κύριο ΚΑΔ στις 04.01.2021:
αα) χίλια (1.000) ευρώ για επιχειρήσεις δικαιούχους που δεν απασχολούσαν κανένα εργαζόμενο κατά την 1η Ιανουαρίου 2021,
ββ) δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για επιχειρήσεις δικαιούχους που απασχολούν έναν (1) έως πέντε (5) εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας την 1η Ιανουαρίου 2021,
γγ) τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ για επιχειρήσεις δικαιούχους που απασχολούν άνω των πέντε (5) εργαζομένων και έως είκοσι (20) εργαζομένους με σχέση εξαρτημένης εργασίας την 1η Ιανουαρίου 2021,
δδ) οχτώ χιλιάδες (8.000) ευρώ για επιχειρήσεις δικαιούχους που απασχολούν άνω των είκοσι (20) εργαζομένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας την 1η Ιανουαρίου 2021.
β) Για τις λοιπές επιχειρήσεις η ενίσχυση που προκύπτει από την παρ. 1 του παρόντος άρθρου δεν μπορεί να είναι κατώτερη των πεντακοσίων (500) ευρώ.
Η ενίσχυση που προκύπτει από τις παρ. 1 και 2 του παρόντος άρθρου δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ. Ειδικά για τις ατομικές επιχειρήσεις που δεν απασχολούσαν κανένα εργαζόμενο κατά την 1η Ιανουαρίου 2021 και δεν διαθέτουν ταμειακή μηχανή, η ενίσχυση που προκύπτει από τις παρ. 1 και 2 του παρόντος άρθρου δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των χιλίων (1.000) ευρώ.
Στην περίπτωση που ο κύκλος εργασιών Ιανουαρίου 2021 είναι αρνητικός, όπως έχει δηλωθεί στην ειδική πλατφόρμα «myBusinessSupport», θεωρείται για σκοπούς της παρούσας ίσος με μηδέν. Το ίδιο ισχύει και στη περίπτωση που τα ακαθάριστα έσοδα Ιανουαρίου 2021 είναι αρνητικά.
Νεοσύστατες επιχειρήσεις
Ειδικά οι επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών από την 1η Δεκεμβρίου 2019 έως και την 31η Ιανουαρίου 2020, καθώς και από την 1η Σεπτεμβρίου 2020 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2020, και οι οποίες είτε έχουν ενεργό κύριο ΚΑΔ στις 04.01.2021 έναν από τους περιγραφόμενους ως πληττόμενους (στο Παράρτημα V που και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας), ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 04.01.2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα V, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 04.01.2021, είναι επιλέξιμες ανεξαρτήτως του κύκλου εργασιών τους ή των ακαθάριστων εσόδων τους.
Κατ’ εξαίρεση, οι επιχειρήσεις που έχουν ενεργό κύριο ΚΑΔ στις 04.01.2021, τον ΚΑΔ 92.00 «Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα εκτός από Υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών», καθώς και όλες τις κατηγορίες εξαψήφιων και οκταψήφιων ΚΑΔ που περιλαμβάνονται σε αυτόν, εξαιρουμένων των ΚΑΔ 92.00.11 «Υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών τραπεζιού», ΚΑΔ 92.00.14 «Υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών σε απευθείας (on-line) σύνδεση» και 92.00.21 «Υπηρεσίες στοιχημάτων σε απευθείας (on-line) σύνδεση» ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 04.01.2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους ως άνω ΚΑΔ, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 04.01.2021 και οι οποίες άλλαξαν καθεστώς υπαγωγής στο ΦΠΑ (ήταν υποκείμενες σε ΦΠΑ και έγιναν μη υποκείμενες ή απαλλασσόμενες ή το αντίστροφο) εντός των ετών 2019 ή 2020, είναι επιλέξιμες ανεξαρτήτως του κύκλου εργασιών τους ή των ακαθάριστων εσόδων τους.
Τα κριτήρια
Επιπλέον οι επιχειρήσεις πρέπει να πληρούν τις κάτωθι προϋποθέσεις, κατά περίπτωση:
α) Εφόσον αιτούνται ενίσχυσης δυνάμει του Προσωρινού Πλαισίου, να μην έχουν στη διάθεσή τους προηγούμενη ενίσχυση η οποία έχει κηρυχθεί ασυμβίβαστη με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και επιπλέον,
αα) οι μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις να μην ήταν προβληματικές κατά την έννοια του Κανονισμού υπ’ αρ. 651/2014 στις 31 Δεκεμβρίου 2019, και
ββ) οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως ορίζονται στην παρ. 9 του άρθρου 2 της παρούσας, κατά τη στιγμή χορήγηση της ενίσχυσης:
i) να μην υπάγονται σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία και
ii) να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης και δεν έχουν ακόμη αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης και να μην έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης και υπόκεινται ακόμη σε σχέδιο αναδιάρθρωσης.
Διαβάστε επίσης
Οι 10 «πρωταθλητές» όλων των Επιστρεπτέων Προκαταβολών (πίνακας)
Με ρυθμούς… πυροβόλου οι αιτήσεις στην Επιστρεπτέα 6 – Τρεις αιτήσεις το δευτερόλεπτο!
ΕΝΟΙΚΙΑ: Απορρίπτονται 2 στις 10 αιτήσεις για αποζημιώσεις ιδιοκτητών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Φάμελλος: Η ακρίβεια και τα υπερκέρδη, το βασικό πολιτικό επίδικο της εποχής
- Ρωσία: Σύγκρουση τρένων στην περιφέρεια Μούρμανσκ – Περισσότεροι από 10 τραυματίες
- Τάσεις MRB: Στο 22,9% η ΝΔ και 14,2% το ΠΑΣΟΚ – Ποιες λέξεις εκφράζουν τους πολίτες
- Μπακογιάννης: Οι Τράπεζες είχαν ενημερώσει από τον Απρίλιο τον Δούκα για το χρηματοδοτικό κενό στο γήπεδο του ερασιτέχνη ΠΑΟ