• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    «Πόλεμος» δίχως τέλος στην αγορά: Τα κρυφά όπλα ενόψει Φθινοπώρου


    «Από Μάρτη καλοκαίρι και από Αύγουστο χειμώνα» λέει μια παροιμία και ισχύει απόλυτα στην περίπτωση των ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες ήδη προετοιμάζονται για την μεγάλη μάχη που θα δώσουν τους επόμενους μήνες.

    Αν και είμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, το μυαλό όλων βρίσκεται στην στρατηγική που θα ακολουθήσουν, όταν θα τελειώσει η τουριστική περίοδος και αρχίσουν… τα δύσκολα.

    Η αγωνία για την πορεία της κατανάλωσης είναι έντονη αφού η κατάσταση παραμένει ρευστή και το μέλλον αβέβαιο. Επιπλέον, κανείς δεν μπορεί να ξέρει επακριβώς τις κινήσεις των ανταγωνιστών και τα όπλα θα επιστρατεύσουν για να αποκτήσουν το προβάδισμα.

    Πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχουν επιχειρηματίες που δεν έφυγαν στιγμή από το γραφείο τους και συνεχίζουν να εργάζονται πυρετωδώς. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα δεν λείπουν οι στιγμές έντασης.

    Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πίεση στα επιτελεία είναι μεγάλη καθώς είναι αντιλαμβάνονται πως «η επιβίωση τους, εξαρτάται άμεσα από την πορεία των ανταγωνιστών τους».

    «Πλέον δεν υπάρχουν αυταπάτες. Με την πίτα να μειώνεται διαρκώς όλοι αντιλαμβάνονται πως για να αναπτυχθούν πρέπει να κάνουν τα πάντα για να κλέψουν πωλήσεις από τον ανταγωνισμό», σημειώνουν χαρακτηριστικά. Για να προσθέσουν με έμφαση: «Έχουμε κυριολεκτικά μπει στον αστερισμό του ρητού: ο θάνατός σου, η ζωή μου».

    Για ακόμη μια φορά, οι προσφορές θα αποτελέσουν ένα από τα βασικά όπλα στη φαρέτρα τους. Παρότι οι αντοχές και τα κεφάλαια για μια τόσο επιθετική πολιτική δεν υπάρχουν, οι περισσότερες εταιρείες δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά. Βέβαια, μεγάλη ευθύνη έχουν και οι ίδιες, αφού εκπαίδευσαν τους καταναλωτές να αγοράζουν μέσω προσφορών και βάζουν σε δεύτερη μοίρα τα υπόλοιπα κριτήρια, όπως π.χ. η ποιότητα.

    «Προτιμούν να ματώσουν παρά να μην έχουν προσφορές. Άλλωστε, είναι κάτι που υπαγορεύει η αγορά και οι καταναλωτές», επισημαίνει στέλεχος του λιανεμπορίου, προσθέτοντας πως ο πόλεμος τιμών μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων θα κλιμακωθεί τους επόμενους μήνες.

    Ήδη, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ δηλώνουν έτοιμα να επενδύσουν εκατομμύρια ευρώ προς αυτή την κατεύθυνση, μετά και την εξαγορά του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη που άλλαξε άρδην τα δεδομένα.

    Ανάλογη τακτική θα ακολουθήσουν επιχειρήσεις και από άλλους κλάδους, οι οποίοι θέλουν να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού και ταυτόχρονα να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

    Τον πρώτο λόγο πάντως έχουν οι θυγατρικές μεγάλων πολυεθνικών ομίλων, οι οποίες έχουν τη δύναμη πυρός που απαιτούν οι συνθήκες και την απλόχερη στήριξη των κεντρικών. Σε αντίθεση, με τις ελληνικές που δυσκολεύονται να αντλήσουν κεφάλαια και δεν έχουν την πολυτέλεια για αλόγιστες δαπάνες.

    Σε κάθε περίπτωση, η μάχη προμηνύεται σκληρή και ενδιαφέρουσα, αφού κανείς δεν πρόκειται να καταθέσει εύκολα τα όπλα…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: H μεγάλη τραγωδία του Τσίπρα: Ποια εταιρία άλλαξε φορολογική έδρα και γιατί

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι big business του Μακρόν στη Θεσσαλονίκη: Τι θα προτείνει στον Τσίπρα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: BlackRock Blog: Η χαμηλή μεταβλητότητα ήρθε για να μείνει



    ΣΧΟΛΙΑ