ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παρά το γεγονός ότι αποφάσισαν να λανσάρουν τα Ancient Greek Sandals το 2012 εν μέσω της οικονομικής κρίσης, ο Νικόλας Μίνογλου και η Χριστίνα Μαρτίνη, κατόρθωσαν να κερδίσουν τις αγορές του εξωτερικού πετυχαίνοντας μέσα σε τέσσερα χρόνια μέσο ρυθμό ανάπτυξης 51,69%.
“Δεν ήταν καταστροφικό, αλλά ήταν δύσκολο” επισημαίνει ο Νικόλας Μίνογλου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, στο Business Of Fashion. “Ευτυχώς είμαστε αυτοχρηματοδοτούμενοι και δεν χρειαστήκαμε δάνειο, γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο. Το γενικό περιβάλλον ήταν απλό αλλά καθόλου φιλικό για τις επιχειρήσεις. Ο ΦΠΑ που μαζέψαμε δεν ήταν εύκολο να εισπραχθεί από την εταιρία, η γραφειοκρατία είναι μεγάλη και οι φόροι υψηλοί”.
To 2013 η ανεργία στην Ελλάδα έφτασε το 26,8%, το υψηλότερο ποσοστό στην Ε.Ε. Την ίδια χρονιά η Ancient Greek Sandals παρουσίασε αύξηση κατά 73% και η παραγωγή της εκτινάχθηκε από τα 26.000 στα 45.000 ζευγάρια υποδημάτων.
“Τα σανδάλια μας βρίσκονται στα Colette, Barneys, Selfridges και Le Bon Marché, ενώ είναι διεθνώς γνωστά μέσω των e-shops Net-a-Porter, Mytheresa.com και Matchesfashion.com” αναφέρει ο Μίνογλου.
Εκτός από τους λογαριασμούς χονδρικής, η απευθείας επαφή με τους καταναλωτές μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, ήταν πάντα μέρος της επιχείρησης. Ο Μίνογλου αγόρασε το URL ancientgreeksandals.com το 2006. Στην παρούσα φάση, μέσω του site της εταιρίας πραγματοποιείται το 15% των πωλήσεων της.
Στόχος της είναι τα έσοδα της να ανέλθουν το 2017 στα 8 εκατ. δολάρια. “Από την αγορά έλειπε ένα σανδάλι μάρκας που θα στηρίζονταν σε μία ιδέα. Πρόκειται για χειροποίητα σανδάλια με μία ακατέργαστη αισθητική, τα οποία ταυτόχρονα είναι θηλυκά και φοριούνται στην πόλη, όχι μόνο στην παραλία, ενώ δεν είναι υπερβολικά ακριβά” υποστηρίζει η Χριστίνα Μαρτίνη, συνιδρύτρια της Ancient Greek Sandals.
“Πάντα μου άρεσαν τα τουριστικά σανδάλια που μπορείς να βρεις στα νησιά αλλά και σε μαγαζιά γύρω από την Ακρόπολη. Έτσι, υπήρχε στο πίσω μέρος του μυαλού μου η ιδέα να κάνω κάτι σχετικά με αυτά, αλλά ήμουν ευχαριστημένη από την εργασία μου στο Παρίσι, στον οίκο Balenciaga (2008 – 2010) και στο Louis Vuitton (2010 – 2012), και δεν είχα σκοπό να κάνω κάτι μόνη μου. Όταν γνώρισα το Νικόλα, είχε επίσης αρκετή εμπειρία στις επιχειρήσεις και την ίδια ιδέα με εμένα, οπότε συνειδητοποιήσαμε ότι έπρεπε να το κάνουμε”, αναφέρει η σχεδιάστρια.
Η ιδέα για την Ancient Greek Sandals γεννήθηκε το 2010 κατά τη διάρκεια ενός δείπνου. Η Μαρτίνη είχε ζήσει στο Παρίσι και σπούδασε στο Cordwainers College στο Λονδίνο, ενώ ο Μίνογλου, σπούδασε στη Βοστώνη και έκανε MBA στις επιχειρήσεις στο Babson College.
Όταν έφτιαξαν τα πρώτα δείγματα, οι δύο συνέταιροι έψαξαν τρόπο να τα προωθήσουν στην αγορά, αναζητώντας αντιπρόσωπο πωλήσεων. “Δεν ήταν εύκολο να βρούμε το showroom που θέλαμε γιατί έπρεπε να εκθέτουν brands που είχαν το ίδιο στυλ με το δικό μας” τονίζει η Μαρτίνη. Τελικά επέλεξαν τον εκθεσιακό χώρο της Μαρίας Λαιμού.
Η πρώτη κολεξιόν με 31 διαφορετικά σχέδια είχε μεταξύ άλλων στοιχεία όπως το φτερωτό κούμπωμα γύρω από τον αστράγαλο, εμπνευσμένο από τους αρχαίους θεούς και συγκεκριμένα από τον Ερμή, καθώς και στοιχεία με ημιπολύτιμους λίθους. Η ανταπόκριση ήταν άμεση. Η πρώτη παραγγελία αφορούσε 6.000 ζευγάρια και το όνομα Ancient Greek Sandals έγινε γνωστό όταν το διεθνώς αναγνωρισμένο e-shop Net-a-Porter άρχισε να συνεργάζεται με την εταιρία.
Ωστόσο, η πρόωρη επιτυχία της μάρκας ήταν τόσο μια ευλογία όσο και μια πρόκληση. «Το εργοστάσιο δεν ήταν σίγουρο αν θα ήταν σε θέση να παράγει και να παραδώσει στην ώρα του τις παραγγελίες. Περιμέναμε ένα maximum παραγγελίας 1.000 ζευγάρια και όχι 6.000. Έπρεπε να βεβαιωθούμε ότι η ποιότητα των παπουτσιών ήταν σύμφωνη με τα πρότυπα μας” εξηγεί ο Μίνογλου.
Χαρακτηρίζοντας πλέον το προϊόν τους ως είδος πολυτελείας, αν και όχι υπερβολικά ακριβό, έπρεπε να διασφαλίσουν την ποιότητα της παραγωγής. Η προηγούμενη εμπειρία της Μαρτίνη ήταν ανεκτίμητη. “Όταν εργαζόμουν στον οίκο Balenciaga και στο Louis Vuitton πήγαινα συνεχώς στην Ιταλία και συνεργαζόμουν με τα καλύτερα εργοστάσια – μαθαίνοντας τα πρότυπα ποιότητας και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Χρησιμοποιούμε ιταλικό δέρμα στα σανδάλια μας, ώστε όλη αυτή η έρευνα και η γνώση μου στο αντικείμενο ήταν ζωτικής σημασίας », λέει η Μαρτίνη. Με τον καιρό, έγινε φανερό ότι η εταιρία δεν ήταν σε θέση να παραδώσει τις μεγάλες παραγγελίες επιτυγχάνοντας την απαραίτητη ποιότητα.
“Ευτυχώς, πέρασα μια εβδομάδα κάνοντας επισκέψεις σε πέντε υποψήφιους παραγωγούς περίπου ένα μήνα πριν παρατηρήσουμε ότι είχαμε σοβαρά προβλήματα με την παραγωγή μας στην Κρήτη», λέει ο Μίνογλου. “Η αρχική ιδέα ήταν να βρούμε έναν επιπλέον παραγωγό, προκειμένου να μπορέσουμε να χειριστούμε τη μελλοντική ανάπτυξη. Όταν προέκυψε το πρόβλημα, αμέσως στραφήκαμε σ’ έναν Αθηναίο παραγωγό, ο οποίος είδε την ευκαιρία και συμφώνησε να βοηθήσει. Τώρα, θα συμβούλευα τους ανθρώπους να ξεκινήσουν με δύο παραγωγούς, και να καταλήξουν με τρεις μακροπρόθεσμα. Αυτό σου δίνει δύναμη διαπραγμάτευσης και το εμπορικό σήμα σου σταματά να βρίσκεται σε κίνδυνο εξαιτίας παραγόντων που επηρεάζουν την παραγωγή.”
Ήταν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου που οι Μίνογλου και Μαρτίνη εκτίμησαν τη σημασία των ταμειακών ροών σε μία εταιρία. “Στην αρχή η ταμειακή ροή είναι πιο σημαντική από το κέρδος. Εμείς ποτέ δεν έχουμε χρησιμοποιήσει δανεισμό και έτσι έπρεπε να πετύχουμε την αύξηση των κεφαλαίων μέσα στην εταιρία”, λέει ο Μίνογλου.
Την ώρα που επέκτεινε το δίκτυο χονδρικής, η Ancient Greek Sandals έπρεπε να ορίσει ταυτόχρονα τη στρατηγική της. Τέσσερα από τα πιο κλασικά στυλ της μάρκας αντιπροσωπεύουν το 20% των συνολικών πωλήσεων και το 50% της συλλογής επαναλαμβάνεται κάθε σεζόν. “Οι πελάτες μας είναι ευχαριστημένοι με τις τιμές στα σανδάλια μας στα 130-160 ευρώ ($ 195-240). Έχουμε εισαγάγει νέα υλικά, νέα χρώματα, και φυσικά κάποια νέα σχέδια”, λέει η Μαρτίνη.
Η εταιρία έχει επίσης συνάψει συνεργασίες με τους Peter Pilotto, Carven, Μarios Schwab, Ηλία Λαλαούνη, Dosa και Caramel Baby and Child. Οι εν λόγω συνεργασίες έχουν ενισχύσει την παρουσία της εταιρίας στα περιοδικά μόδας. Η Ancient Greek Sandals έχει εμφανιστεί σε διεθνείς εκδόσεις των περιοδικών Vogue, Bazaar Harper, Elle, InStyle και στις σελίδες μόδας των The New York Times.
Οι δύο συνεργάτες βλέπουν άμεσα την ανταπόκριση από τους τελικούς καταναλωτές και έχουν την σκέψη να προχωρήσουν στη λιανική πώληση. “Πρόκειται να ξεκινήσουμε είτε στην Αθήνα είτε στη Μύκονο, αλλά οπωσδήποτε στην Ελλάδα”, λέει ο Μίνογλου.
Παρά το γεγονός ότι η εταιρία έχει εντοπίσει την Ιαπωνία ως βασική αγορά-στόχο για τη χρήση 2016-2017, δεν προτίθεται να υπογράψει στην παρούσα φάση συμβόλαια χονδρικής. “Δεν μπορούμε να αναπτυχθούμε με πολύ μεγάλη ταχύτητα, δεν έχουμε την δυνατότητα μεγαλύτερης παραγωγής για να το κάνουμε αυτό, αλλά θα μπορούσαμε να διπλασιάσουμε ή να τριπλασιάσουμε την παραγωγή”, υποστηρίζει ο Μίνογλου. Παράλληλα οι επιχειρηματίες δεν θέλουν να διαφοροποιηθούν πολύ πέραν των βασικών προϊόντων τους.
«Έχουμε δημιουργήσει ένα σανδάλι με ισχυρό brand και θέλουμε να αναπτυχθούμε χωρίς να χάσουμε τη μοναδικότητά μας. Είναι πιο σημαντικό να υπάρχει μια άριστη ποιότητα για τα προϊόντα μας. Είμαστε προσιτοί, την ώρα που το προϊόν μας τοποθετείται σε ένα ράφι με παπούτσια δίπλα στα υποδήματα της Céline. Δεν υπάρχουν και πολλά εμπορικά σήματα που μπορούν να το κάνουν αυτό”, καταλήγει ο Μίνογλου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/adelfopiisi-tou-idrimatos-elpida-kiprou-ton-sillogo-elpida/61931
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας
- Ισθμός: Άνδρας προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας στο κανάλι
- ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν