Σύμφωνα με τις Εκτιμήσεις της Convert Group για τα Online Super Markets στην Ελλάδα

Τον εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης 183% στην αξία (€) των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του Online Super Market στην Ελλάδα το τρίτο τρίμηνο του 2020 (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο), συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων που καταγράφει η Convert Group.

Ο κλάδος θα κλείσει το 2020, σύμφωνα πάντα με προβλέψεις της Convert Group, με συνολικές πωλήσεις αξίας περισσότερο από 100 εκατ. Ευρώ, πάνω από τις διπλάσιες, δηλαδή, συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες έφτασαν τα 46,7 εκατ. Ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη, πολύτιμα ευρήματα, περιλαμβάνονται στο τριμηνιαίο Report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group για τα ελληνικά Online Super Markets, με δεδομένα από την πλατφόρμα eRetail Audit.

H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας επιτρέπει σε Προμηθευτές και Λιανεμπόρους Καταναλωτικών και Consumer Healthcare αγαθών να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως ο κλάδος, κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συνέχισε να αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν ίδιο με αυτόν του δεύτερου τριμήνου (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος), περιόδου δηλαδή καραντίνας και μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας.

Μάλιστα, ακόμη και αρκετούς μήνες μετά, η ανάπτυξη του κλάδου σταθεροποιήθηκε σε πολύ υψηλούς ρυθμούς το Σεπτέμβρη, με σχεδόν τετραπλάσια ανάπτυξη συγκριτικά με τους πρώτους μήνες του έτους (Ιανουάριο και Φεβρουάριο) και με +174% συγκριτικά με το Σεπτέμβριο του 2019.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019:

• +254% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,

• +227% σε προϊόντα αρτοποιίας,

• +217% σε φρέσκα τρόφιμα,

• +205% σε συσκευασμένα τρόφιμα,

• +196% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης,

• +172% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,

• +161% σε ποτά και αναψυκτικά,

• +135% σε προϊόντα για κατοικίδια και

• +39% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Όσον αφορά στις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, αν και οι κινητές συσκευές εμφάνισαν πτώση κατά το δεύτερο τρίμηνο του ‘20, λόγω του εγκλεισμού, αλλά και της ανάγκης για μεγάλες παραγγελίες, στο τρίτο τρίμηνο επανέκτησαν τη δυναμική τους, με αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων, όντας υπεύθυνες για το 31% των συνολικών παραγγελιών.

Πρώτη επιλογή του καταναλωτή, βέβαια, παρέμειναν desktop & laptops, από τα οποία προήλθαν το 64% των συνολικών παραγγελιών, καθώς φαίνεται να είναι οι πιο εύχρηστες συσκευές για την πραγματοποίηση μεγάλων παραγγελιών.

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, οι οργανικές αναζητήσεις, μετά από την αξιοσημείωτη αύξηση που είχαν κατά την περίοδο της καραντίνας, φαίνεται πως στο τρίτο τρίμηνο έπεσαν κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας στο 15%, ποσοστό ίσο με αυτό που σημείωσαν και την ίδια περίοδο το 2019.

Η πτώση οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους:

– Στην επαναφορά των διαφημίσεων Google, που κατά την περίοδο της καραντίνας και ιδιαίτερα τον Απρίλιο μειώθηκαν κατά 40% λόγω των προβλημάτων στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και του τεράστιου φόρτου παραγγελιών, αλλά και

– στην αύξηση του direct με τους καταναλωτές να επιστρέφουν στους Λιανεμπόρους της πρώτης τους επιλογής.

Μπορείτε να δείτε την δωρεάν εκδοχή του τριμηνιαίου Report της για τον κλάδο του Online Super Μarket εδώ.

Διαβάστε ακόμη:

Γεωργιάδης: Κατ’ εξαίρεση στα σούπερ μάρκετ είδη για το κρύο

Μέχρι τη 1 μετά τα μεσάνυχτα οι υπηρεσίες delivery των σούπερ μάρκετ

Κορονοϊός: Στα €100 εκατ. το κόστος διαχείρισης της πανδημίας για τα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση