• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Κ. Κωνσταντακόπουλος: Με αυτά τα τρία βήματα η Costamare θα αντιμετωπίσει την κρίση


    Με την αναδιάρθρωση του προγράμματος αποπληρωμής δανείων, τον περιορισμό των κεφαλαιακών δεσμεύσεων και τη σημαντική μείωση του μερίσματος η ναυτιλιακή Costamare, συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της ναυτιλιακής αγοράς.

    Συγκεκριμένα, η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στη διανομή μερίσματος 0,10 δολ. ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του έτους, ή μέρισμα 0,4 δολ. σε ετήσια βάση, μειώνοντας κατά 65,5% το προηγούμενο μέρισμα ύψους 0,29 δολ. Η πληρωμή του μερίσματος ορίστηκε για τις 4 Νοεμβρίου 2016.

    Όσον αφορά τις νέες χρηματοπιστωτικές συμφωνίες της,  τον Αύγουστο 2016, η εταιρία προχώρησε σε δανειακή συμφωνία με μεγάλο ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και εξασφάλισε τη χρηματοδότηση του τρίτου και του τέταρτου πλοίου που έχει παραγγείλει σε συνεργασία με τη York Capital. Η χρηματοδότηση θα ανέλθει μέχρι τα 87 εκατ. δολ. και το δάνειο θα αποπληρωθεί σε τρία χρόνια.

    Επίσης, τον Αύγουστο του 2016 η εταιρία οριστικοποίησε την αναχρηματοδότηση δύο δανείων που είχε λάβει το 2006 για την αγορά του πλοίου Cosco Beijing (9,469 TEUs) και το 2000 για την αγορά των πλοίων Sealand New York και Sealand Washington (6,648 TEUs έκαστο). Με βάση τη νέα συμφωνία, οι αποπληρωμές ύψους 90 εκατ. δολ. που ήταν προγραμματισμένες για τις δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2018, παρατάθηκαν και θα ολοκληρωθούν μέσα σε τρία χρόνια.

    Τέλος, το Σεπτέμβριο 2015, η Costamare οριστικοποίησε την αναχρηματοδότηση δανείου ενός δισ. δολ. Η νέα συμφωνία προβλέπει ότι η αποπληρωμή περίπου 270 εκατ. δολαρίων που ήταν προγραμματισμένη για το δεύτερο τρίμηνο του 2018, θα επιμηκυνθεί για τα επόμενα τρία χρόνια.

    Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της ναυτιλιακής, Γρηγόρη Ζήκο: “Στόχος μας είναι να ισχυροποιήσουμε την εταιρία και να εξασφαλίσουμε αξία για τους μετόχους μακροπρόθεσμα. Η διαχείριση του προγράμματος αποπληρωμής χρεών, η μείωση των κεφαλαιακών δεσμεύσεων μας και η αναπροσαρμογή της μερισματικής πολιτικής μας είναι τα απαραίτητα βήματα για τη σημερινή κατάσταση της αγοράς.”

    Και συμπλήρωσε: “Από την αρχή της χρονιάς έχουμε ολοκληρώσει την αναδιάρθρωση χρεών ύψους 760 εκατ. δολ. Από το ποσό αυτό περίπου 400 εκατ. δολ. αφορούν στην επέκταση για τρία χρόνια χρεών που έπρεπε αποπληρωθούν το 2017 και το 2018, περίπου 175 εκατ. δολάρια αφορούν τη χρηματοδότηση του προγράμματος αγοράς νεότευκτων πλοίων, 150 εκατ. δολ. αφορούν την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων δανείων και 40 εκατ. δολ. σχετίζονται με νέες χρηματοδοτήσεις. Με τον τρόπο αυτό δεν έχουμε αποπληρωμές χρεών για το 2017, ενώ για το 2018 μειώσαμε τα κεφάλαια για αποπληρωμή δανείων σε 80 εκατ. δολ. από 440 εκατ. δολ.”

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί οι Clarksons μείωσαν τις εκτιμήσεις τους για τα ναύλα των τάνκερ

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Tullow Oil επικαλείται ανωτέρα βία, αλλά ο John Fredriksen δεν πείθεται

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: 

    http://www.mononews.gr/katakrimnizonte-parangelies-neon-plion-arithmi-milane-apo-moni-tous/79319

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ