Η πολυβραβευμένη fashion πλατφρόρμα KOOLFLY της Νάντιας Θεοχαράκη μεσουρανεί από την πρώτη κιόλας εμφάνισή της στις αντίξοες συνθήκες της οικονομικής κρίσης το 2013.
Τώρα, η επιχειρηματίας που καλείται να κρατήσει και πάλι την πρωτιά κατά τη διάρκεια της δεύτερης κρίσης μέσα σε επτά χρόνια ζωής της online εταιρείας της, εξηγεί πόσο έχει αλλάξει η πραγματικότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου διεθνώς.
Αυτή την περίοδο που οι μετακινήσεις έχουν περιοριστεί στις απολύτως απαραίτητες, όσες επιχειρήσεις διατηρούν digital παρουσία και μπορούν προσφέρουν μέσω διαδικτύου τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, συνεχίζουν τη λειτουργία τους αλλά η πανδημία έχει αλλάξει δραματικά το επιχειρείν.
Επικρατεί η εντύπωση ότι εκτός από τα σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία και τα ντελίβερι, επωφελούνται του εγκλεισμού και όσοι δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο. Ορθώς;
Είναι γεγονός ότι τις τελευταίες μέρες που όλοι #Μένουμεσπίτι, αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο στην αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου. Θεωρώ πως επιχειρήσεις με ισχυρό background στο e-commerce βλέπουν μια αύξηση των επισκεπτών στα sites τους και αν μη τι άλλο, διατηρούν ένα αποδεκτό τζίρο μέσω της διαδικτυακής «βιτρίνας» τους. Για να διευκρινίσουμε όμως την συνολική εικόνα, αυτή την περίοδο, ευνοούνται τα online φαρμακεία, τα καταστήματα τροφίμων, βιβλίων και ειδών τεχνολογίας (ηλεκτρονικοί υπολογιστές, tablets, gaming), χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι αναπληρώνουν τα έσοδα από τα φυσικά καταστήματα που διατηρούν ή και από τη συνήθη λειτουργία τους. Αντίθετα, τα είδη μόδας, ρούχα, υποδήματα, αξεσουάρ κ.α., παρουσιάζουν σημαντική πτώση στον τζίρο τους, καθώς είναι δεδομένο ότι η ψυχολογία των καταναλωτών επηρεάζεται σημαντικά αυτή την περίοδο, από το κλίμα που έχει διαμορφωθεί.
Επίσης ο ιδιαίτερα υψηλός όγκος online πωλήσεων των super market και των φαρμακείων, δημιουργεί καθυστερήσεις στις παραδόσεις των προϊόντων. Οι εταιρείες courier λειτουργούν τις τελευταίες ημέρες υπό εξαιρετικά πιεστικές συνθήκες, που οφείλονται εκτός από την μεγάλη αύξηση της ζήτησης, σε απουσίες του προσωπικού τους, αλλά και στην αποφυγή συγχρωτισμού του κοινού στα καταστήματα τους.
Το Koolfly που απολάμβανε σχεδόν πάντα την πρωτιά στο διαδικτυακό εμπόριο ρούχων της ελληνικής αγοράς, πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή;
Το KOOLFLY αποτελεί την πρώτη ολοκληρωμένη fashion πλατφόρμα στην Ελλάδα, με κορυφαία επισκεψιμότητα και awareness, καθώς και πολλές βραβεύσεις , σε διεθνές επίπεδο. Για το KOOLFLY, το e-commerce δεν είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο αλλά core business. Αυτή την περίοδο, παρατηρούμε μια αυξητική τάση ως προς την επισκεψιμότητα στις σελίδες μας, χωρίς κατ’ ανάγκη αυτή να μετατρέπεται σε αγορά προϊόντων, καθώς η ψυχολογία του αγοραστικού κοινού επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις πρόσφατες εξελίξεις.
Ποια κατά τη γνώμη σας αποτελεί βασική απειλή στην κυριαρχία του;
Δεν «αισθάνομαι» κάποια απειλή. Ασφαλώς οι εξελίξεις αναφορικά με την πανδημία του COVID-19 με προβληματίζουν, καθώς θα πρέπει να καταστρώσουμε την στρατηγική μας και το πλάνο λειτουργίας μας, ανάλογα με την πορεία της κατάστασης. Είμαι αισιόδοξη και θεωρώ πως από αυτή τη δύσκολη κατάσταση, θα βγούμε πιο δυνατοί !
Όλες οι απανταχού εταιρείες που διατηρούν και διαδικτυακό εμπόριο κάνουν εκπτώσεις. Εσείς; Πώς αλλιώς μπορεί κανείς να αντιδράσει στην ακινητοποίηση της αγοράς;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι επιχειρήσεις, εργαζόμενοι και καταναλωτές, βρίσκονται όλοι, αυτή την στιγμή, στο «μάτι του κυκλώνα». Συνεπώς, η πολιτική των προφορών και των εκπτώσεων είναι θεμιτή στο βαθμό που μπορεί να τονώσει την κατανάλωση και να διατηρήσει μια επιχείρηση σε εύρυθμη λειτουργία. Στο KOOLFLY φιλοξενούνται περισσότερα από 100 επώνυμα brands καθώς και συλλογές από πρωτοποριακά brands με ρούχα από ανακυκλώσιμα υλικά, φιλικά προς το περιβάλλον. Ο επισκέπτης του KoolFly μπορεί να αναζητήσει τα πιο fashionable ρούχα στις καλύτερες τιμές της αγοράς, μια «φιλοσοφία» που μας πρεσβεύει πολύ πριν από την πανδημία του COVID-19.
Παράλληλα, προσφέρουμε δωρεάν μεταφορικά ανεξάρτητα από το ποσό αγοράς, δωρεάν επιστροφές, αντικαταβολή χωρίς επιπλέον χρέωση, ενώ υπάρχει και το KOOLFLY Rewards, όπου ο πελάτης μας μπορεί να γίνει μέλος και να κερδίσει πόντους συναλλαγών, που μπορεί να εξαργυρώσει στις επόμενες αγορές του.
Τι γίνεται με τις παραγγελίες που έχετε ολοκληρώσει και προπληρώσει; Υπάρχει περίπτωση να σας πει κάποιος δεν σας τις στέλνω ή κάτι παρόμοιο; Θα διατηρηθούν οι καλές πρακτικές;
Υπάρχουν προβλήματα στην προμήθεια προϊόντων, καθώς πολλοί προμηθευτές, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, έχουν αναστείλει την λειτουργία τους. Σε κάθε περίπτωση, έχουμε χτίσει εξαιρετικές σχέσεις με τους προμηθευτές μας, από την εποχή των capital controls, που βασίζονται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη.
Ποιοι άλλοι κίνδυνοι ελλοχεύουν που μπορείτε να προβλέψετε; Φαντάζεστε να υπάρξουν και άλλοι που ίσως δεν μπορεί κανείς να διακρίνει αυτή τη στιγμή;
Εξετάζουμε κάθε πιθανό σενάριο, πάντα σε συνάρτηση με την πορεία της πανδημίας τόσο στην Ελλάδα, όσο και παγκοσμίως. Ασφαλώς και επεξεργαζόμαστε και το άσχημο σενάριο, αν και θεωρώ ότι μετά από αυτή την δύσκολη κατάσταση, θα αναπληρώσουμε γρήγορα το χαμένο έδαφος.
Αρκετοί οικονομολόγοι ανησυχούν για τις φτωχές ή τρίτες χώρες όπου όταν εξαπλωθεί και σε αυτές ο κορονοϊός, αν δουλειά από το σπίτι υποννοεί ότι δεν θα φέρνουν φαγητό στο σπίτι, τότε απλά δεν θα υπακούσουν. Εμείς δεν θεωρούμαστε τρίτη χώρα αλλά πλούσια σίγουρα δεν είμαστε… Ως επιχειρηματίας, τι φοβάστε περισσότερο για τη χώρα;
Αυτή τη στιγμή, θεωρώ ότι όλοι μας πρέπει να ανησυχούμε για την πορεία της δημόσιας υγείας στη χώρα μας. Είναι το υπέρτατο αγαθό μας και πρέπει πάση θυσία να το διαφυλάξουμε. Αν έχουμε απώλειες σε αυτό τον τομέα από τυχόν απερισκεψία και αβλεψία κάποιων συνανθρώπων μας, αυτό ενδεχομένως να το πληρώσουμε ακριβά.
Στις δύσκολες στιγμές που διανύουμε, η προτεραιότητα μας στο KOOLFLY είναι η υγεία των πελατών μας, των εργαζομένων μας και των συνεργατών μας. Σεβόμενοι απόλυτα τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε, λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, ώστε να μείνουμε όλοι υγιείς. Υπομονή και θα το ξεπεράσουμε.
Αρκετοί οικονομολόγοι και πολιτικοί ανά τον κόσμο υποστηρίζουν ότι πρέπει να ξαναγυρίσουμε σε ένα κεϋνσιανό μοντέλο διαχείρισης της οικονομίας, διότι η εντελώς ξέφρενη ελεύθερη αγορά δεν κατάφερε να περιορίσει τις συνέπειες της κρίσης. Συμμερίζεστε αυτήν την άποψη;
Δεν θεωρώ ότι είναι θέμα επιλογής ενός θεωρητικού μοντέλου οικονομικής διαχείρισης. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια πρωτόγνωρη κατάσταση όπου όλοι, κράτος, πολίτες, οργανισμοί και επιχειρήσεις, οφείλουμε να καταστρώσουμε ένα σχεδιασμό για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τυχόν αντίστοιχες απειλές στο μέλλον. Θωράκιση του συστήματος υγείας, περισσότεροι πόροι στην έρευνα και ανάπτυξη φαρμάκων και εμβολίων, καθώς και στρατηγικές έγκαιρης και αποτελεσματικής διαχείρισης τέτοιου είδους κρίσεων, πιστεύω ότι είναι το «φάρμακο» που θα προστατεύσει τόσο τη δημόσια υγεία όσο και την οικονομία.
Την επόμενη ημέρα πώς τη φαντάζεστε; Δεν υπάρχει περίπτωση να επιστρέψουμε στην προ κορονοϊού κατάσταση, κάπως αλλιώς θα σταθεροποιηθεί η κατάσταση..
Η επόμενη μέρα θα είναι κάπως σαν “restart” για όλους μας. Σίγουρα μέχρι να βρούμε τις ισορροπίες μας θα είναι δύσκολο. Θεωρώ πως θα αλλάξουν πολλά στο κομμάτι της καταναλωτικής συμπεριφοράς, με το e-commerce να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, ως μια «έξυπνη» και ασφαλής επιλογή για τον σύγχρονο καταναλωτή. Σε κάθε περίπτωση, είμαι σίγουρη ότι όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε.