• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Η Δυναστεία Ofer κυριαρχεί στο περίφημο The London P&I Club

    Βασίλης Λαλιώτης

    Βασίλης Λαλιώτης, εφοπλιστής Sea World Tankers


    Το The London P&I Club ιδρύθηκε επίσημα το 1866 και σήμερα αποτελεί τον κυρίαρχο ασφαλιστικό οργανισμό για τα περισσότερα πλοία που κυκλοφορούν στο νερό και προέρχονται από όλα τα μεγάλα και σημαντικά κέντρα του πλανήτη, συγκεντρώνοντας τη μεγαλύτερη χωρητικότητα που υπάρχει κάτω από την ομπρέλα του, ιδιαίτερα τα φορτηγά πλοία τύπου bulker.

    Ο οργανισμός κατέχει μια πολύ ισχυρή θέση με μεγάλη επιρροή στα ναυτιλιακά τεκταινόμενα, ενώ συμμετέχει σε συνεδριάσεις με την IMO, την BIMCO και άλλους οργανισμούς στη ναυτιλία και παίζει έναν εξέχοντα ρόλο στη βιομηχανία.

    Σήμερα το London Club διαθέτει ισχυρή ελληνική παρουσία καθώς διοικείται από τον Έλληνα εφοπλιστή, κ. Γιάννη Μ. Λύρα, της εταιρείας Lyras MaritimeLtd., ο οποίος διανύει τον 35ο χρόνο του ως πρόεδρος του London Club και τον 19ο ως επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου. Είναι με διαφορά εκείνος που έχει τη μεγαλύτερη θητεία ως πρόεδρος club P&I παγκοσμίως.

    Το διοικητικό συμβούλιο επίσης απαρτίζουν πολλοί ισχυροί Έλληνες της παγκόσμιας ναυτιλίας, όπως οι κ.κ. Peter John Goulandris, Μιχάλης Λαιμός, Βασίλης Παπαγεωργίου από την Tsakos Group, Στάμος Φαφαλιός, Σοφοκλής Ζούλας της Eagle Bulk Shipping αλλά και ο κ. Νικόλαος Σάββας της Cosmoship Management. Επίσης υπάρχουν και νέοι δυναμικοί παίκτες όπως οι κ.κ. Νικόλας Βενιάμης της Golden Union Shipping Co. και Βασίλης Λαλιώτης της J Laliotis Maritime Group.

    the london p&i club

    Τη Γερμανία εκπροσωπούν ο Markus Hempel της Norddeutsche Reederei και ο Bendix Todsen Passat Star Schiffahrtsges, ενώ από το Μονακό προέρχεται ο Giangiacomo Serena της International Andromeda Shipping. Υπάρχει όμως και ασιατική παρουσία με τον Chen Xin Chuan της Cosco (HK) Shipping Co., τον Robert Ho της Fairmont Management, τον James Marshall της Berge Bulk (από τη Σιγκαπούρη) αλλά και τον Rajalingam Subramaniam της MISC Berhad.

    Βεβαίως, υπάρχουν ως μέλη πολλές μεγάλες ναυτιλιακές που δεν εκπροσωπούνται στο συμβούλιο. Μερικές από αυτές είναι η Navios της κ. Α. Φράγκου, η Centrofin, η Marmaras Navigation και η Capital Product Partners του κ. Ε. Μαρινάκη από την Ελλάδα, η Nemtas από την Τουρκία, η China Shipping Development, η SITC αλλά και η Goldbeam.

    Από την πλευρά των ναυλωτών στα πρακτικά φιγουράρουν ονόματα όπως οι Siva Bulk Carriers, Libra Shipping από τη Σιγκαπούρη και η Itiro Corp από την Ουκρανία.

    Η έντονη παρουσία της Δυναστείας Ofer

    Ο Sammy Ofer ήταν ένας από τους εφοπλιστές που διετέλεσε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του London Club για μια μακρά χρονική περίοδο, ενώ οι γιοι του Eyal και Idan έχουν διαχωρίσει το στόλο της οικογένειας από το θάνατο του Ofer το 2011, ενώ το London Club παραμένει ο ισχυρός τους σύνδεσμος.

    sammy ofer
    Ο κ. Sammy Ofer, εφοπλιστής, έφυγε από τη ζωή το 2011 σε ηλικία 89 ετών

    Ο βετεράνος υποπλοίαρχος των Ofer, Amnon Lion (73 ετών), αποχώρησε από τη διοίκηση της Zodiac Maritime Agencies το 2011, όμως εξακολουθεί να είναι ο επικεφαλής της οικονομικής επιτροπής του London Club και να κατέχει διάφορες διοικητικές θέσεις στις εταιρείες Israel Corp, Zim Integrated Shipping Services αλλά και άλλες εταιρείες που συνδέονται με την οικογένεια Ofer.

    Ο γιος του Eyal Ofer, David, αποτελεί έναν εκπρόσωπο της νέας γενιάς του συμβουλίου του Club.

    Όσο για το πόσο έντονη είναι πραγματικά η παρουσία των Ofers στο The London Club, ενδεικτικό αυτής είναι η αινιγματική απάντηση του Ian Gooch, ο οποίος φάνηκε ιδιαίτερα διστακτικός στο να απαντήσει αυτό το ερώτημα. Χαρακτηριστικά δήλωσε ότι: “Τους θεωρούμε διαφορετικές εταιρείες και τους αντιμετωπίζουμε ως ατομικές περιπτώσεις. Υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσά τους και γι’ αυτό το λόγο συζητούμε διαφορετικά θέματα με τον καθέναν ξεχωριστά. Είναι εντελώς διαχωρισμένοι”.

    Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του TradeWinds, περίπου 220 πλοία συνολικής χωρητικότητας 20 εκ. dwt, ανήκουν και διοικούνται από ναυτιλιακές εταιρείες συμφερόντων των μελών της Δυναστείας των Ofer, όπως είναι η Zodiac, η Eastern Pacific και η XT Shipping. Περίπου το 60% αυτών των πλοίων (σχεδόν 125) βρίσκονται στο The London Club.

    Συγκριτικά, το North of England διαθέτει 90 πλοία ενώ ελάχιστα βρίσκονται στο Skuld ή στο UK Club. Το London Club επίσης έχει αναλάβει το P&I στο μεγαλύτερο μέρος του στόλου της Zim (που συνδέεται με την Israel Corp.) με επτά πλοία στα πρακτικά ενώ δεν υπάρχουν καταχωρήσεις στα North of England, Britannia και τα τρία σκανδιναβικά clubs.

    Σύμφωνα με ανεπίσημους υπολογισμούς, η χωρητικότητα που ελέγχει η Δυναστεία Ofer φτάνει στο 10% των καταχωρήσεων του London Club, αλλά στην πραγματικότητα το ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο.

    Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, ότι η οικογένεια Ofer προφανώς κάτι βλέπει στο London Club και γι΄αυτό παίρνει τα πλοία της από τα υπόλοιπα clubs. Για παράδειγμα, οι ναυτιλιακές Zodiac και Eastern Pacific έχουν πάρει παραπάνω από 40 πλοία από το Standard Club, ενώ το 2009, η Zodiac πήρε στόλο 100 πλοίων από το North of England.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/vrike-ependiti-gia-neo-kamsarmax-tis-safe-bulkers-o-polis-chatziioannou/65736



    ΣΧΟΛΙΑ