Σημαντικές κινήσεις για την ισχυροποίηση του στόλου της πραγματοποιεί η ναυτιλιακή Euroseas Ltd, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, καθώς προχώρησε στην εξαγορά ενός μεταχειρισμένου πλοίου ενώ παράλληλα ανακοίνωσε τις αποφάσεις της σχετικά με το πρόγραμμα παραγγελιών νεότευκτων πλοίων που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Συγκεκριμένα, η εταιρία, μετά από απουσία τριών ετών από την αγορά μεταχειρισμένων, ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην εξαγορά του πλοίου μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων M/V Aegean Express, κατασκευής 1997, και χωρητικότητας 1,439 teu, στην τιμή των 3 εκατ. δολαρίων, προκειμένου να αντικαταστήσει το πλοίο M/V Cpt. Costas, κατασκευής 1992, που πούλησε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016.

Από την άλλη πλευρά, η Euroseas, ακύρωσε πρόσφατα μία από τις συμβάσεις ναυπήγησης που είχε συνάψει με το ναυπηγείο Dayang, λόγω υπερβολικών καθυστερήσεων στην κατασκευή ενός πλοίου ultramax (Hull DY 160), το οποίο επρόκειτο να παραδοθεί στην εταιρία κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016. Η ναυτιλιακή έχει ζητήσει από το ναυπηγείο επιστροφή των χρημάτων που έχει καταβάλει μέχρι τώρα καθώς και άλλων εξόδων που προέβλεπε το συμβόλαιο. Οι δύο πλευρές έχουν παραπέμψει το θέμα στη διαιτησία.

Επίσης, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι υπέγραψε την τροποποίηση της σύμβασης ναυπήγησης με το ναυπηγείο YSJ για την κατασκευή ενός σκάφους Kamsarmax, το οποίο πρόκειται να παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο του 2018. Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση, η ναυτιλιακή έχει το χρονικό περιθώριο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016 για να αποφασίσει αν θα χρειαστεί τελικά το συγκεκριμένο πλοίο ή αν θα προτιμήσει έναν άλλου τύπου πλοίο ή αν θα χρησιμοποιήσει τα χρήματα που έχει ήδη πληρώσει στο ναυπηγείο για να αποκτήσει ένα έτοιμο πλοίο σε τιμή που θα συμφωνήσουν οι δύο πλευρές.

Σημειώνεται ότι το Φεβρουάριο του 2016 η Euroseas παρέλαβε το πλοίο τύπου Kamsarmax, M/V Xenia, το οποίο έχει ναυλώσει για τέσσερα χρόνια στην τιμή των 14.100 δολαρίων ημερησίως και με προοπτική για έναν ακόμη χρόνο, στα 14.350 δολάρια ανά ημέρα.

Η ναυτιλιακή Euroseas Ltd δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου και στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

O Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Αριστείδης Πίττας σχολιάζοντας τη στρατηγική της εταιρίας επισήμανε: “Παρά το γεγονός ότι οι τιμές των ναύλων και στους δύο τομείς που δραστηριοποιείται η εταιρία μας παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, καταφέραμε να βελτιώσουμε τη ρευστότητα μας, προχωρώντας σε αναδιάρθρωση ή αναχρηματοδότηση ορισμένων εκ των δανείων μας. Η κίνηση αυτή σε συνδυασμό με ορισμένες εξελίξεις στις συμβάσεις ναυπήγησης, οδήγησαν σε μείωση των απαιτούμενων δαπανών κεφαλαίων και στη σημαντική βελτίωση της ρευστότητας της Euroseas. Είμαστε επικεντρωμένοι στην εκμετάλλευση των χαμηλών τιμών των πλοίων και στην αναζήτηση ευκαιριών για διεύρυνση και ανανέωση του στόλου μας, όπως κάναμε πρόσφατα με την αντικατάσταση του πλοίου M/V Cpt. Costas (κατασκευής 1992) , με ένα πλοίο κατά πέντε χρόνια νεότερο, που αποκτήσαμε σε οριακά υψηλότερη τιμή.

Παράλληλα, ο κ. Πίττας υποστήριξε ότι στο μέτωπο της ναύλωσης αναμένει μικρή βελτίωση κατά τους επόμενους 12 μήνες, τονίζοντας ότι η εταιρία του επιδιώκει μία στρατηγική ναύλωσης που θα εστιάζει στην διασφάλιση της απασχόλησης των πλοίων της.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: