Εμείς νομίζαμε ότι ήρθε για να μείνει, αλλά η αλήθεια ήταν άλλη. Το «Ασημένιο Βέλος», το τρένο που θα ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη σε μόλις 3,5 ώρες, παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα τις ημέρες των εγκαινίων της ΔΕΘ, αλλά μετά τις δοκιμαστικές διαδρομές επέστρεψε στην Ιταλία.

Η εξήγηση που δίνει σε ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ότι οι υποδομές στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας δεν είναι ακόμη έτοιμες για να το υποδεχθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τα δοκιμαστικά δρομολόγια υπήρξαν αμφιβολίες σχετικά με το αν η υπερταχεία θα λειτουργήσει κανονικά στη χώρα μας εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων που έχουν να κάνουν με το μήκος της υπερταχείας και τον τρόπο ηλεκτροδότησης.

Μετά από αυτή τη διαπίστωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ανήκει στον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία διαβεβαιώνει ότι το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής θα πληροί όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, δεν διευκρινίζει αν θα χρησιμοποιηθεί τελικά η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία.

Η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Το τραίνο ήρθε στην Ελλάδα προκειμένου να εκτελέσει δοκιμαστικά δρομολόγια επί του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου. Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παρουσίαση του συρμού στη ΔΕΘ ελήφθη στο πλαίσιο της επικείμενης αναβάθμισης των υπηρεσιών της εταιρείας, που θα υλοποιηθεί με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής. Εξάλλου, οι καινοτομίες και εξαγγελίες μελλοντικών προϊόντων και υπηρεσιών είθισται να γίνονται στο πλαίσιο κλαδικών ή γενικών εκθέσεων.

» Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαιώνει άπαντες ότι το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής θα πληρεί όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Επίσης, σε ό,τι αφορά στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών εντός του συρμού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει ότι ουδεμία «έκπτωση» πρόκειται να κάνει σε αυτές τις υπηρεσίες, που οι καλεσμένοι μας είχαν την ευκαιρία να βιώσουν στο πρώτο ταξίδι του “Ασημένιου Βέλους”.

» Στόχος μας παραμένει να γίνει το τραίνο «Πρώτη Επιλογή» στη μετακίνηση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και είμαστε απαρέγκλιτα προσηλωμένοι στον στόχο αυτόν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Επίσημη πρώτη για το «Ασημένιο Βέλος»: Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3,5 ώρες