the wise man
Περιεχόμενα
Ο Σπ. Παζαρόπουλος και το ακίνητο της Μυκόνου: Στο σφυρί βγάζει η “Polis Dania Designated Activity Company”, μια εταιρεία ειδικού σκοπού στην οποία έχουν μεταφερθεί δάνεια της Citibank, το συγκρότημα κατοικιών του πάλαι ποτέ “Mr Audi” Σπύρου Παζαρόπουλου στη Μύκονο. Πρόκειται για τέσσερις κατοικίες που κατασκευάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 στη Φτελιά της Μυκόνου από το γνωστό εισαγωγέα αυτοκινήτων. Ο όμιλος Παζαρόπουλου ήταν και ένα από τα θύματα της κρίσης στις αρχές της δεκαετίας.
Τότε γράφονταν πως έχασε το συμβόλαιο με την Cosmocar του ομίλου Βασιλάκη με την οποία συνεργάζονταν για χρόνια και στη συνέχεια απώλεσε αντίστοιχα συμβόλαια με ιταλικούς ομίλους όπως η Fiat. Είχαν γραφτεί και άλλα τερατουργήματα, ενώ ο γνωστός επιχειρηματίας είχε συλληφθεί και για χρέη προς το δημόσιο.
Αυτά στις αρχές της δεκαετίας. Τώρα διαπιστώνουμε πως διατηρεί τις συνεργασίες τόσο με την Audi, όσο και με τις VW, Fiat, αλλά και Ford, κ.λπ. Διατηρεί, επίσης, εκτεταμένο δίκτυο διαπιστευμένων συνεργείων των ίδιων ξένων οίκων. Μάλιστα επειδή η αγορά αυτοκινήτου δείχνει σημάδια ανάκαμψης, μετά τη βουτιά του 70% σε σύγκριση με το 2007, και ο Σπύρος Παζαρόπουλος μπορεί να ελπίζει. Ε, θα χάσει απλώς ένα σπίτι στη Μύκονο…Ούτως ή άλλως το έχει βάλει στο μάτι εδώ και χρόνια το δημόσιο για τις παλαιές οφειλές.
Στα πολύ δύσκολα η οικογένεια Αλεξόπουλου
Δύσκολες ώρες περνάει η οικογένεια Αλεξόπουλου, πρώην προέδρου του ΠΑΟΚ που ελέγχει έναν από τους ισχυρότερους κατασκευαστικούς ομίλου της χώρας και μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες της Θεσσαλονίκης.
Η Δομοτεχνική αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες επιβίωσης και σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης έχουν αρχίσει να φτάνουν στα γραφεία του ομίλου τα πρώτα ειδοποιητήρια για κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων έναντι οφειλών. Με βάση τον τελευταίο ισολογισμό, του 2015, οι δανειακές υποχρεώσεις της Δομοτεχνικής έφταναν τα 51 εκατ. ευρώ εν μέσω συνεχών πιέσεων του κύκλου εργασιών και ζημιογόνων χρήσεων την τελευταία διετία.
Να φανταστείτε πως η Δομοτεχνική ήταν ένα νοικοκυρεμένο μαγαζί που ακόμα και το 2012 – 13 παρουσίαζε αξιόλογη κερδοφορία παρά τον ορυμαγδό των ζημιών σε άλλους κατασκευαστικούς ομίλους.
Να θυμίσουμε πως η οικογένεια Αλεξόπουλου δεν ελέγχει μόνο τη γνωστή κατασκευαστική εταιρεία αλλά είχε και σημαντική παρουσία στον ξενοδοχειακό κλάδο μέσω του ομίλου Domotel Hotels & Resorts ναυαρχίδα του οποίου ήταν το πεντάστερο Domotel Les Lazaristes στη Θεσσαλονίκη.
Το ξενοδοχείο έκλεισε και πρόσφατα άνοιξε εκ νέου τις πύλες του υπό νέα επωνυμία (Lazart Hotel) και υπό τη διαχείριση της γνωστής εταιρείας ανάπτυξης και διαχείρισης Zeus International του Χάρη Σιγανού.
Στην ουσία τα προβλήματα της μητρικής κατασκευαστικής εταιρείας δε μπορούν παρά να πιέζουν και τη συγγενή εταιρεία στο χώρο των ξενοδοχείων που διοικεί ο Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος.
Πάντως ο όμιλος Domotel είχε αναβιώσει προ μηνών το ιστορικό ξενοδοχείο “Καστρί”, ενώ προωθεί τουριστική μονάδα στον Μυστρά μέσω του νέου brand “Destination Spa Resorts”.
Το “θαύμα” των οικογενειακών επιχειρήσεων και η ελληνική ναυτιλία
Ο Γ. Β. Δερτιλής, στο βιβλίο του “Ιστορία του Ελληνικού Κράτους 1830 – 1920”, εξηγεί πως οι ευέλικτες οικογενειακές ελληνικές επιχειρήσεις της ναυτιλίας έχουν καταφέρει εδώ και σχεδόν δύο αιώνες να βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς.
Το 1835, γράφει ο Δερτιλής, ο στόλος υπό ελληνική σημαία αριθμούσε 760 ιστιοφόρα (με χωρητικότητα άνω των 30 τόνων). Το 1914 η υπό ελληνική σημαία ναυτιλία είχε καταφέρει να διαχειρίζεται 407 ατμόπλοια και μόλις 78 ιστιοφόρα με απίστευτες επενδύσεις εκσυγχρονισμού.
Το ίδιο συνέβη και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο με τη συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου να έχει υπερδεκαπλασιαστεί μέχρι σήμερα. Χθες η Ernst & Young μας υπενθύμισε πως η ελληνική ναυτιλία αντιμετώπισε με επιτυχία την κρίση, και, ως εκ τούτου, τους πρώτους μήνες του 2017, ο ελληνόκτητος στόλος με 5.272 πλοία, αξίας περίπου 86 δισεκατομμυρίων δολαρίων, παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο, βάσει Ολικής Χωρητικότητας (Gross Tonnage).