ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δυναμική είσοδο στον τομέα της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) κάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, αφού εκεί έγιναν και οι πρώτες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων για το 2018.
Συγκεκριμένα, οι εφοπλιστές που αποφάσισαν να επενδύσουν στη μεταφορά LNG είναι ο Χρήστος Οικονόμου της ναυτιλιακής εταιρείας TMS Cardiff Gass και ο Πήτερ Λιβανός της GasLog Ltd. Οι δύο τους κινήθηκαν την ίδια χρονική περίοδο και προέβησαν σε παραγγελίες για την κατασκευή νέων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια. Με τις κινήσεις αυτές, οι εφοπλιστές δείχνουν ότι είναι αποφασισμένοι να εκμεταλλευτούν τη δυναμική ανάπτυξη που προβλέπεται να γνωρίσει ο κλάδος από το 2019 και μετά.
Το deal της TMS Cardiff Gass
Η ναυτιλιακή ΤMS Cardiff Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, υπέγραψε σύμβαση με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς LNG με πρόωση XDF. Παράλληλα, έχει συνάψει συμφωνία για επταετή ναύλωση του συγκεκριμένου πλοίου στον γαλλικό πετρελαϊκό κολοσσό TOTAL Gas & Power Chartering.
Όπως είχε γράψει το mononews.gr, το νέο πλοίο θα είναι χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων, ενώ η σύμβαση περιλαμβάνει option για την κατασκευή και δεύτερου πλοίου. Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία της ναυτιλιακής στις σειρές «X Carriers» και αυξάνει τον αριθμό των πλοίων του στόλου της σε δέκα. Το νεότευκτο έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί στην εταιρία το 2020, οπότε και θα ξεκινήσει η ναύλωση του στην TΟΤΑL.
Το πλοίο θα κατασκευαστεί με τις υψηλότερες προδιαγραφές της βιομηχανίας, σύμφωνα με τα πρότυπα που έχει θέσει η TMS Cardiff Gas.
Η παραγγελία σηματοδοτεί την περαιτέρω επέκταση της εταιρίας στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και μάλιστα με εξασφαλισμένη τη ναύλωση του νέου πλοίου κατά την παραλαβή του. Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι μπορεί η option να επεκταθεί ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των υπό κατασκευή πλοίων σε τρία και την αξία της επένδυσης πάνω από τα 500 εκατομμύρια δολάρια
Ο Χρήστος Οικονόμου, ιδρυτής της TMS Cardiff Gas, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να εξασφαλίσουμε μία νέα μακροπρόθεσμη χρονοναύλωση με την TOTAL, μια από τις κορυφαίες εταιρίες ενέργειας παγκοσμίως. Η TOTAL αποτελεί σημαντικό πελάτη για την TMS Cardiff Gas και προσβλέπουμε στην παροχή υπηρεσιών πρώτης τάξης στη μεταφορά LNG, καθώς συνεχίζει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο υγροποιημένο φυσικό αέριο».
Η TMS Cardiff Gas, ιδρύθηκε το 2011 και ελέγχεται από τον κ. Χρήστο Οικονόμου, γιο του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου και ελέγχει ήδη έναν στόλο 10 σύγχρονων πλοίων μεταφοράς αερίου, εκ των οποίων έξι (συμπεριλαμβανομένης και της νέας παραγγελίας) είναι LNG Carriers και τέσσερα VLGC (πλοία μεταφοράς υγραερίου)
Επένδυση και από την Gaslog
Την παραγγελία νεότευκτου πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανακοίνωσε η ναυτιλιακή GasLog Ltd., συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού. Όπως είχε γράψει το mononews.gr, το πλοίο θα είναι χωρητικότητας 180.000 κυβικών μέτρων και θα κατασκευαστεί στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Samsun Heavy Industries. Αναμένεται να παραδοθεί στη ναυτιλιακή το τρίτο τρίμηνο του 2019.
Όπως αναφέρει η εταιρία, προς το παρόν δεν έχει κλείσει συμφωνία ναύλωσης για το νέο πλοίο, ωστόσο, εκφράζει την αισιοδοξία ότι κατά τη χρονική περίοδο παράδοσης του η αγορά των LNG θα είναι πολύ ισχυρή.
Ο Paul Wogan, Διευθύνων Σύμβουλος της GasLog Ltd., είχε σχολιάσει: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω την επέκταση του στόλου μας. Έχουμε παραγγείλει το νέο πλοίο σε πολύ ικανοποιητική τιμή και θα είναι εξοπλισμένο με την τελευταία τεχνολογία πρόωσης και μεταφοράς φορτίων, γεγονός που θα οδηγήσει και στη διαμόρφωση άκρως ανταγωνιστικού κόστους ανά μονάδα φορτίου. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρία μας σε μία περίοδο κατά την οποία η αγορά των LNG θα είναι ισχυρή, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας θα υπάρξει ανάγκη για περισσότερη χωρητικότητα μέχρι το χειμώνα του 2019-2020».
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι αυξανόμενες αμερικανικές εξαγωγές σε συνδυασμό με την ενίσχυση της ζήτησης σε ολόκληρο τον πλανήτη, δημιουργεί προοπτικές αύξησης των μεταφορών LNG με πολύ γρήγορους ρυθμούς μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ενώ κάνουν λόγο για διψήφιο ποσοστό αύξησης ετησίως.
Η GasLog διαθέτει στόλο με 15 πλοία τύπου LNG (εκ των οποίων 10 πλοία βρίσκονται σε λειτουργία και 5 σε παραγγελία). Παράλληλα, η θυγατρική της GasLog Partners LP, κατέχει επιπλέον 12 πλοία μεταφοράς LNG.
Πώς θα κινηθούν οι ναύλοι;
Πάντως όπως αναφέρει ο οίκος αναλύσεων Drewry, οι τιμές των ναύλων στη spot αγορά πλοίων LNG αναμένεται να παραμείνουν υπό πίεση και το 2018, καθώς υπάρχει μία συνεχόμενη αύξηση του στόλου και της συνολικής χωρητικότητας του, που έχει ως αποτέλεσμα η προσφορά να καλύπτει την ζήτηση. Από το 2019 και μετά αυτό αναμένεται να αλλάξει, καθώς οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων θα μειωθούν κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα ο ρυθμού ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου να μειωθεί. Έτσι ο τομέας του LNG θα ισχυροποιηθεί καθώς η ζήτηση δεν θα υπερκαλύπτει την
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2017
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Samos Steamship: Αγόρασε φτηνά το 2016, πούλησε στο διπλάσιο το 2018
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ευ. Πιστιόλης: Οι πρώτες business του εφοπλιστή για το 2018
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας