ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με τον ίδιο κατά την περίοδο της κατασκευής δημιουργούνται 1.000 θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις την περίοδο λειτουργίας.
Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του νέου αερολιμένα ορίστηκε σε 46%. Το ανταποδοτικό τέλος προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση διαμορφώθηκε στο 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων του αερολιμένα, για τον Δήμο Μίνωα Πεδιάδος και για τους όμορους Δήμους. Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία εκθεσιακού χώρου για τις τοπικές εταιρείες και προϊόντα καθώς και την κατασκευή των οδικών συνδέσεων του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) και με το νότιο οδικό δίκτυο.
Σύμφωνα επίσης με τον υπουργό Υποδομών ο διαγωνισμός για το Σύστημα Ηλεκτρονικών Αναλογικών Διοδίων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ εισήλθε στη δεύτερη φάση του. Η εκτίμησή του είναι πως η σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.
Στη β’ φάση της διαδικασίας έχουν περάσει και οι πέντε κοινοπραξίες που συμμετείχαν και στο αρχικό στάδιο και οι οποίες είναι: 1. VINCI HIGWAYS S.A.S- VINCI Concessions S.A.S.- KAPSCH TraficCom A.G.-ΤΕΡΝΑΑ.Ε. 2. NUSZ– ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, 3. ΑΚΤΩΡΑ.Τ.Ε.- Autostrade Tech S.p.A. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ- INTRASOFT INTERNATIONAL S.A. 4. ΟΤΕ- T-Systems και 5. STRABAG A.G.-SKYTOLL A.S.
Ακόμη, αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος και τους διαγωνισμούς για τις 8 εργολαβίες, ο υπουργός Υποδομών ενημέρωσε τη Βουλή ότι ολοκληρώθηκε ο έλεγχος των 6 συμβάσεων (1η,4η,5η,6η,7η,8η), από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εντός Ιανουαρίου θα γίνει η σχετική ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής για τις συμβάσεις, προκειμένου στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες. Εκκρεμούν οι δύο συμβάσεις που βρίσκονται στο στάδιο των προδικαστικών προσφυγών με τις σχετικές διαδικασίες, σύμφωνα πάντα με το Υποδομών, να ολοκληρώνονται πολύ σύντομα.