ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Από τον Απρίλιο θα ξεκινήσει η σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (ATH.ENA CARD) στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας, αντικαθιστώντας τα χάρτινα εισιτήρια.
Η «έξυπνη κάρτα» που αναμένεται να εφαρμοστεί αρχικά σε λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ και από το επόμενο καλοκαίρι και σε μετρό και ηλεκτρικό θα αντικαταστατήσει το κλασικό χάρτινο εισιτήριο. Θα είναι προσωποποιημένη και θα φορτώνεται με ένα ποσό με πολλούς τρόπους (μέσω πιστωτικής, online ή στα γκισέ). Το ποσό θα μειώνεται κάθε φορά που ο επιβάτης θα την τοποθετεί στο ακυρωτικό μηχάνημα του λεωφορείου, του τρόλεϊ ή του τραμ ή στις ειδικές πύλες εισόδου και εξόδου σε μετρό και ηλεκτρικό.
Πέρα από την κάρτα θα εκδοθούν και ειδικά “χάρτινα εισιτήρια με μικρό κύκλωμα που θα λειτουργούν με αντίστοιχο τρόπο.
Να σημειώσουμε ότι ο πρώτος πολίτης που έκανε συμβολικά χρήση της «έξυπνης κάρτας» ATH.ENA CARD ήταν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη ΔΕΘ, όπου και ενημερώθηκε και για όλες τις νέες τεχνολογίες του ομίλου ΟΑΣΑ.
Ήδη, σε περίοδο γνωριμίας με το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι και οι οδηγοί των λεωφορείων με την παρακολούθηση κάποιων σεμιναρίων τα οποία ξεκίνησαν τις προηγούμενες εβδομάδες. Σε εκκρεμότητα ωστόσο παραμένει η είσοδος των επιβατών σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα αν και όπως λένε πηγές του ΟΑΣΑ είναι ένας σημαντικός στόχος.
Η λειτουργία εισόδου των επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα θα βοηθήσει στην συνολική επιτυχία του συστήματος, με ενεργό ρόλο των οδηγών, όπως άλλωστε γίνεται σε όλα τα παρόμοια συστήματα σε όλη την Ευρώπη και θα καταπολεμήσει αποτελεσματικά την λαθρεπιβίβαση. Σε άλλη περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος να δούμε την μετακίνηση από το ελεγχόμενο περιβάλλον του δικτύου Μετρό στα λεωφορεία αν τελικά η εφαρμογή της εισόδου μόνο από μπροστά αποτύχει.
Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι η μεγάλη ελπίδα ΟΑΣΑ και Υπ.Υποδομών-Μεταφορών που βλέπει πτώση στα έσοδα και διεύρυνση ζημιών. Το σύστημα υπόσχεται αποτελεσματικό έλεγχο και “πόρτα” στους λαθρεπιβάτες, πλήρη καταγραφή της κίνησης των σταθμών, των ατόμων με δωρεάν μετακίνηση, την κατανόηση της επιβατικής κίνησης και πολλά στοιχεία που σήμερα είτε δεν υπάρχουν είτε είναι υποθετικά και φυσικά αύξηση των εσόδων με γεωμετρικό ρυθμό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Χαμός στο Άγιο Όρος – 20 χρόνια κάθειρξη σε μοναχούς για τα επεισόδια με τις μολότοφ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Όταν ο Ερντογάν υποδέχθηκε τη… Lindsay Lohan!
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χάος στην Τουρκία: 40 στρατιωτικοί του NATO ζητούν άσυλο στη Γερμανία!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Απόφαση ΣτΕ για ΝΟΚ: Προβλήματα που έμειναν αναπάντητα και η ευκαιρία που χάθηκε
- Η νέα θέση της Κασκανιώτη, οι αλλαγές στην ΕΡΤ, η αποβολή του Λιάγκα, ο Πετρετζίκης σε νέες περιπέτειες και οι αυξήσεις στο Netflix
- Tηλ. Λαβίδας στο mononews.gr: «Αναγνωριζόμαστε πια ως σημαντικός παίκτης στην παγκόσμια αρένα του φαρμάκου»
- Όπρα Γουίνφρεϊ: Από την ντροπή στη λύτρωση – Όλη η αλήθεια για την απώλεια βάρους και το Ozempic