Δεν χρειαζόταν η επιστράτευση μιας εταιρείας δημοσκοπήσεων χωρίς “ταυτότητα”, με ό,τι ο όρος αυτός σημαίνει, για να αμβλυνθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στις “προθέσεις ψήφου” που δείχνει κάθε νέα δημοσκόπηση και τα άλλα ευρήματα των εταιρειών.
Οι διαφορετικές μέθοδοι ανίχνευσης των προθέσεων της κοινής γνώμης, η απροθυμία των ερωτηθέντων να απαντήσουν ή το “τρολάρισμα” που κάνουν πάρα πολλοί στα στελέχη αυτών των εταιρειών, κυρίως όμως το ρευστό πολιτικό τοπίο, έχουν οδηγήσει το σύνολο, σχεδόν, των εταιρειών δημοσκοπήσεων σε μια σειρά αποτυχημένων “προβλέψεων”, οι οποίες από μόνες τους είναι αρκετές για να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη του εκλογικού σώματος σε “δημοσκοπικά ευρήματα”.
Συνεπώς, το ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσουμε, είναι “τι ανάγκη υπήρξε να επιστρατευθεί μια εταιρεία η οποία δεν έχει τις απαιτούμενες προϋποθέσεις (εγγραφή στο μητρώο των εταιρειών του κλάδου κλπ) για να δημοσιοποιεί έρευνες των προθέσεων της κοινής γνώμης;”
Από όποια αφετηρία κι αν επιχειρήσει κανείς να απαντήσει στο ερώτημα, φτάνει σε μια και μόνο κατάληξη: Όλες, μα όλες, μα χωρίς καμία εξαίρεση, οι έρευνες για τις δημοσκοπικές προθέσεις του εκλογικού σώματος, δείχνουν την ψαλίδα υπέρ της Νέας Δημοκρατίας είτε να ανοίγει, είτε να βρίσκεται σταθεροποιημένη σε τέτοια απόσταση από τον ΣΥΡΙΖΑ, που η ανατροπή της είναι μαθηματικά αδύνατη. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αυτές, οι υπονομευμένης αξιοπιστίας εταιρείες δημοσκοπήσεων, ως σύνολο γίνονται παράγων εμπέδωσης της αντίληψης για το ποιος θα είναι ο νικητής των επόμενων εκλογών, στις τάξεις των Ελλήνων πολιτών.
Πράγματι, σήμερα αυτό που δεν αμφισβητείται είναι η δημοσκοπική υπεροχή της Νέας Δημοκρατίας και μάλιστα σε πολύ μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο ΣΥΡΙΖΑ. Μπορεί πράγματι η μια εταιρεία να δίνει α’ ποσοστό διαφοράς κι η άλλη β’. Αλλά η παγιοποιημένη διαφορά υπέρ της Νέας Δημοκρατίας, είναι πλέον σταθερά της πολιτικής μας ζωής. Κανείς, σχεδόν, δεν συζητεί ποιο θα είναι πρώτο κόμμα στις επόμενες εκλογές. Για την απόσταση συζητούν, για την αυτοδυναμία ή όχι της ΝΔ συζητούν, αλλά όχι για το ποιος θα κερδίσει τις επόμενες εκλογές.
Για να ανατραπεί αυτό το σκηνικό, χρειάζεται να μπουν στο παιχνίδι εταιρείες που θα μπορούσαν να επικαλεστούν μια μέθοδο αποτύπωσης των διαθέσεων των πολιτών, για να αναστρέψουν τη σημερινή πολιτική βεβαιότητα. Και φυσικά, δεν γίνεται “με την πρώτη” να μιλήσουν για δημοσκοπική πρωτοπορία ΣΥΡΙΖΑ. Μια φωνή που το επιχείρησε πριν από λίγο καιρό, καταπνίγηκε μέσα στη γενική χλεύη.
Υπό αυτό το πρίσμα, η απόφαση της ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας να κινηθεί θεσμικά εναντίον της δημοσιοποίησης της χθεσινής έρευνας, επιχειρεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα πριν αυτό γιγαντωθεί κι αποτελέσει πρόσθετο παράγοντα δυσχέρανσης της εκλογικής της επιτυχίας.
Η ηγετική ομάδα της οδού Πειραιώς, φαίνεται ότι αρκείται στο ότι η ομοφωνία στη συγκεκριμένη καταγραφή (πρόθεση ψήφου) όλων των γνωστών εταιρειών δημοσκοπήσεων παράγει πολιτικό αποτέλεσμα υπέρ της ΝΔ και γι αυτό δεν επιτρέπει καμία λαθροχειρία στο χώρο των δημοσκοπήσεων. Ίσως άρχισε να αντιλαμβάνεται τον τρόπο που σκέπτεται η κυβερνητική πλειοψηφία. Μένει να το διαπιστώσουμε και στο μέλλον.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέα Δημοκρατία: «Τελικά στην Κυβέρνηση δεν μπορούν υποστηρίξουν ούτε τα ψέματά τους»
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΣΥΡΙΖΑ: Για τη ρύπανση στο Σαρωνικό, φταίει και ο… δικομματισμός!
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γκάλοπ Prorata: Ενισχύονται ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και Δημοκρατική Συμπαράταξη – Aπογοητευμένοι οι πολίτες