Ευάγγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής Top Ships
Ο κ. Ευάγγελος Πιστιόλης χαρακτηρίζεται από πολλούς ως ο «επίμονος» εφοπλιστής που δεν κάνει πίσω ακόμη και όταν ζορίζεται σε έναν τόσο απαιτητικό χώρο όπως η ναυτιλία. Φαίνεται όμως ότι και αυτός όπως και αρκετοί άλλοι «συνάδελφοί» του ενδιαφέρεται στο να επενδύει στην τέχνη, χωρίς φυσικά να το φωνάζει.
Την επόμενη Δευτέρα αναμένεται να δώσει το παρόν στα εγκαίνια μιας αφιερωματικής έκθεσης στον πάπα της pop art Άντι Ουόρχολ, που θα λάβουν χώρα στο Zonar’s, αφού παραχώρησε για πρώτη φορά-σύμφωνα με τα όσα λέγονται-έργα του καλλιτέχνη απο την προσωπική του συλλογή.
Η έκθεση έχει τον τίτλο “Marilyn Monroe: Screenprints” και εκτός από τους πίνακες της εκρηκτικής ηθοποιού περιλαμβάνει και έξι πορτραίτα από την ενότητα «Διασημότητες», όλα υπογεγραμμένα και αφιερωμένα από τον ίδιο τον Ουόρχολ.
Εκτός από τα έργα του κ. Πιστιόλη, η έκθεση περιλαμβάνει και κάποια που ανήκουν στον Νίκο Σταθούλη, στενότατο φίλο του Αλέξανδρου Ιόλα, του ανθρώπου που επέβαλλε τον Ουόρχολ στην διεθνή εικαστική σκηνή.
Ήταν αυτός που διέκρινε το καινούργιο που ερχόταν κάτι που ο Αμερικανός καλλιτέχνης δεν ξέχασε ποτέ, ενώ φέρεται να τον γνώρισε και με επιφανείς Έλληνες, όπως τον Σταύρο Νιάρχο και τον γιο του Φίλιππο.
Ο τελευταίος μάλιστα δέχτηκε να βγάλει ακτινογραφία του κρανίου του, την οποία χρησιμοποίησε ο Ουόρχολ για την σειρά «Philips Scull», ενώ απέκτησε στενή σχέση με τον Έλληνα μεγιστάνα.
Μέχρι και πορτραίτο του νεαρού τότε Ηλία Ψινάκη είχε δημιουργήσει ο Άντι, το οποίο είχε για καιρό σε ένα διαμέρισμα όπου έμενε στη Νέα Υόρκη, ο μετέπειτα μάνατζερ.
Όταν έφυγε όμως, το άφησε εκεί – για την ακρίβεια το ξέχασε – και δεν το αναζήτησε μετά.
Χρόνια αργότερα το είδε να κρέμεται στον τοίχο ενός παλάτσο στην Βενετία, όπου κατέληξε άγνωστο πως και έμεινε άφωνος, βλέποντας τον εαυτό του πολλά χρόνια νεότερο.
Τα έργα του Ουόρχολ χαίρουν εκτίμησης στους ελληνικούς επιχειρηματικούς και εφοπλιστικούς κύκλους, ειδικά όταν πρόκειται για ιδιαίτερα κομμάτια, που παρουσιάζονται μια φορά στα δέκα χρόνια.
Αυτό έγινε πέρυσι με μια μεταξοτυπία του Μάο Τσε Τουνγκ δια χειρός Ουόρχολ – την είχε δημιουργήσει το 1972 – η οποία βγήκε στο σφυρί από τον οίκο Christie’s πέρυσι τον Νοέμβριο.
Το έργο που είχε αγοραστεί από ιδιοκτήτη hedge fund το 2007 έναντι 17.000.000 δολαρίων πουλήθηκε τελικά στον άγνωστο ιδιώτη που πλειοδότησε με 47.500.000 δολάρια!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Capital Link: Δυναμικό παρόν της Κυβέρνησης στη Νέα Υόρκη – Με ποιόν διαφώνησε ο κ.Παπαδημητρίου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Basil M. Karatzas: Ενθαρρυντικά σημάδια για τη ναυτιλία και τις κεφαλαιαγορές
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δεν υπάρχει σωτηρία σε αυτή τη χώρα – Αποθεώνεται η ασυναρτησία