Ο διάσημος δρόμος Via Monte Napoleone του Μιλάνου βρέθηκε για πρώτη φορά στη πρώτη θέση του πιο ακριβού εμπορικού δρόμου στον κόσμο, αφήνοντας πίσω του τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο.

Στην έκθεση της Cushman & Wakefield, ο δρόμος της Ερμού στην Αθήνα βρέθηκε στην 15η θέση με 326 δολάρια ανά τετραγωνικά πόδια, χωρίς καμία μεταβολή από το 2023.

Η ιταλική πόλη έχει επωφεληθεί από τον εισροή εύπορων τουριστών ενώ παράλληλα εντείνεται ο ανταγωνισμός για την απόκτηση προνομιακών ακινήτων από τους οίκους πολυτελείας.

Εκτόξευση της αξίας των ακινήτων

Μέσα σ’ ένα χρόνο, τα ενοίκια έχουν εκτοξευτεί κατά 11%, με το τετραγωνικό μέτρο πλέον να αγγίζει τα 20.000 ετησίως, σύμφωνα με τον όμιλο ακινήτων Cushman & Wakefield, ο οποίος παρακολουθεί 138 παγκόσμιους προορισμούς με εμπορικούς δρόμους.

Το Μιλάνο πέτυχε ακόμα μία «πρωτιά», ως η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη που βρέθηκε στην κορυφή τα τελευταία 34 χρόνια.

Η εισροή πλούσιων τουριστών, διατεθειμένων για υψηλές δαπάνες, σε συνδυασμό με ένα κύμα μετεγκαταστάσεων στην πόλη, καθώς επαγγελματίες και super rich προσπαθούσαν να βρουν ένα γενναιόδωρο πρόγραμμα φοροαπαλλαγών εκτόξευσαν την αξία της περιοχής με τους οίκους πολυτελείας να «παλεύουν» μεταξύ τους για ένα ακίνητο στον πιο εμπορικό δρόμο, ξοδεύοντας ακόμα και δισεκατομμύρια για να αγοράσουν ή να νοικιάσουν.

 Η Kering, ο πολυτελής όμιλος στον οποίο ανήκουν οι Gucci και Alexander McQueen, πλήρωσε 1,3 δισ. ευρώ για να αποκτήσει τον Απρίλιο ένα κτίριο στη Via Monte Napoleone,το οποίο αγόρασε από τον κολοσσό ακινήτων Blackstone, πετυχαίνοντας τη μεγαλύτερη συμφωνία στο real estate εδώ και δύο χρόνια.

Ο Thomas Casolo, επικεφαλής του τμήματος λιανικού εμπορίου για την Ιταλία της Cushman & Wakefield, δήλωσε ότι τα πολυτελή brands «έχουν επενδύσει πολλά χρήματα προκειμένου να έχουν την καλύτερη τοποθεσία. Το πρόβλημα είναι ότι οι ευκαιρίες είναι σπάνιες».

Περιορισμένος αριθμός στα «πολύτιμα» ακίνητα

Η Chanel και η Gucci έχουν ανοίξει και οι δύο νέες τοποθεσίες στη Via Monte Napoleone τον τελευταίο χρόνο. Τα ενοίκια στην οδό αυτή αυξήθηκαν κατά 30% τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με την Cushman & Wakefield, ενώ στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης -που προηγουμένως ήταν ο πιο ακριβός δρόμος- η αύξηση των ενοικίων έμεινε στάσιμη το 2024. Η Νέα Υόρκη ανέκαμψε γρήγορα από την πανδημία το 2022, αλλά έκτοτε αναπτύσσεται με πιο αργούς ρυθμούς.

Συγκριτικά, οι προνομιακές θέσεις για τους οίκους πολυτελείας και τις εταιρείες λιανικού εμπορίου στο Μιλάνο είναι πολύ λιγότερες από το Λονδίνο, το Παρίσι ή τη Νέα Υόρκη, καθώς συγκεντρώνονται κυρίως σε μια συνοικία γύρω από τη Via Monte Napoleone που περιλαμβάνει λίγους δρόμους.

«Νομίζω ότι ο λόγος που τα ενοίκια συνεχίζουν να αυξάνονται είναι ότι ο δρόμος είναι πολύ μικρός σε σύγκριση με την 5η Λεωφόρο, τα Ηλύσια Πεδία ή τη New Bond Street στο Λονδίνο», δήλωσε ο Casolo. «Το Μιλάνο έχει αναπτυχθεί πολύ, πολύ γρήγορα όσον αφορά τις επενδύσεις και τα διεθνή brands που θέλουν να ανοίξουν».

Οι 10 κορυφαίοι εμπορικοί δρόμοι πολυτελείας

  • Via Monte Napoleone, Μιλάνο
  • 5η Λεωφόρος, Νέα Υόρκη
  • New Bond Street, Λονδίνο
  • Tsim Sha Tsui, Χονγκ Κονγκ
  • Avenue des Champs Élysées, Παρίσι
  • Ginza, Τόκιο
  • Bahnhofstrasse, Ζυρίχη
  • Pitt Street Mall, Σίδνεϊ
  • Myeongdong, Σεούλ
  • Kohlmarkt, Βιέννη

Η κατάταξη είναι με βάση το ενοίκιο από την Cushman & Wakefield

Φορολογικός παράδεισος για πλούσιους πελάτες των luxury brands

Ιστορικά η οικονομική πρωτεύουσα της Ιταλίας, το Μιλάνο, έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε δημοφιλή προορισμό για αγοραστές πολυτελών ειδών από χώρες εκτός της ΕΕ, παγκόσμιους επενδυτές και προσωπικότητες των τομέων της μόδας και των τεχνών, που έψαχναν μία πόλη με φορολογικές διευκολύνσεις.

Φέτος σημειώθηκε ρεκόρ για τον τουρισμό σε ολόκληρη την περιοχή της Λομβαρδίας, η οποία περιλαμβάνει τη λίμνη Κόμο, με περισσότερες από 13 εκατ. αφίξεις τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους.

Το Μιλάνο, η πρωτεύουσα της περιφέρειας, είναι τώρα σε πορεία να ξεπεράσει το περσινό ρεκόρ των 8,5 εκατ. επισκεπτών, λένε οι ειδικοί.

Αυτή η δημοτικότητα μεταξύ των υπερπλουσίων έχει ωθήσει τις τιμές των ακινήτων και των ξενοδοχείων ανοδικά. Η τάση αυτή έχει αντίκτυπο σε όλες τις προνομιούχες τοποθεσίες του ιστορικού κέντρου, όπου ο χώρος για ανάπτυξη νέων ακινήτων είναι περιορισμένος.

Διαβάστε επίσης:

Michael Kors: Σε δύσκολη θέση ο οίκος πολυτελείας μετά το ναυάγιο του deal $8,5 δισ. με την Coach

Μια απεργία έφαγε την ταραμοσαλάτα από τα ράφια στη Βρετανία και προκάλεσε σάλο στα social media

Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας


© The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.