Η Ikea σχεδιάζει να επεκτείνει την πλατφόρμα peer-to-peer της για μεταχειρισμένα έπιπλα σε όλη την Ευρώπη μετά την επιτυχή διεξαγωγή πιλοτικών προγραμμάτων στη Μαδρίτη και το Όσλο, καθώς η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης οικιακού εξοπλισμού εντείνει τον ανταγωνισμό με τις εταιρείες eBay και Depop.

Ο Jesper Brodin, διευθύνων σύμβουλος της Ingka, του κύριου διαχειριστή των καταστημάτων Ikea, δήλωσε στους Financial Times ότι η δοκιμή της υπηρεσίας Ikea Preowned έχει πλέον επεκταθεί σε όλη την Ισπανία και τη Νορβηγία και θα διαρκέσει μέχρι τον Αύγουστο.

1

«Λειτουργεί – αρέσει στον κόσμο», δήλωσε. «Αποφασίσαμε να την επεκτείνουμε από τη Μαδρίτη στην Ισπανία και από το Όσλο στη Νορβηγία. Σε δύο χρόνια, θέλουμε να την επεκτείνουμε σε όλες τις αγορές της Ευρώπης».

Το ενδιαφέρον για την οικονομία των μεταχειρισμένων προϊόντων γνωρίζει άνθηση, με εξειδικευμένους ιστότοπους όπως οι Vinted και Depop να ανταγωνίζονται μερικές από τις μεγαλύτερες μάρκες στον κόσμο, όπως η Shein, η Zara, η H&M και η Lego, για να παρέχουν επιλογές στους πελάτες να αγοράζουν και να πωλούν τα μεταχειρισμένα προϊόντα τους.

Ωστόσο, υπάρχει ανησυχία σχετικά με το επιχειρηματικό μοντέλο για τη λιανική πώληση μεταχειρισμένων ειδών, καθώς λίγες εξειδικευμένες ιστοσελίδες έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν κέρδη, εκτός από τη Vinted, μια λιθουανική νεοφυή επιχείρηση που αποτιμήθηκε πρόσφατα σε 5 δισ. ευρώ και η οποία κινείται εκτός από τα μεταχειρισμένα ρούχα σε βιβλία, ηλεκτρονικά είδη και παιχνίδια.

Η πιλοτική εφαρμογή της Ikea στη Μαδρίτη και το Όσλο οδήγησε περίπου 200.000 πελάτες να επισκεφτούν τον ιστότοπο Ikea Preowned και εξασφάλισε «μερικές χιλιάδες δεσμεύσεις», σύμφωνα με τον Brodin.

Η Ikea παρέχει στους πωλητές μετρήσεις, φωτογραφίες, εγχειρίδια, μια προτεινόμενη τιμή και πρόσβαση σε ανταλλακτικά όταν καταχωρούν κάποια έπιπλα, καθώς και την επιλογή να πληρωθούν με κουπόνια καταστημάτων αξίας 15% μεγαλύτερης από την τιμή πώλησης.

Ο Brodin παραδέχτηκε ότι η υπηρεσία Preowned αφορά κάτι διαφορετικό από την ενίσχυση των αποτελεσμάτων της προς το παρόν και δήλωσε ότι «εξεπλάγην θετικά» από το μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά και τον μεγάλο αριθμό εκείνων που επέλεξαν να πληρωθούν σε κουπόνια Ikea.

Αν και «δεν μπορούσε να πει» ποια είναι η οικονομική συνεισφορά της υπηρεσίας, δήλωσε ότι «η προσέλκυση των πελατών είναι αρκετά ισχυρή. Μερικές φορές πρέπει να ακολουθήσεις το ένστικτο. Πρόκειται για μια αγορά και μια κίνηση στην κοινωνία και αν μείναμε έξω δεν θα μπορούσαμε να συμμετάσχουμε σε αυτό».

Η Ikea έχει προσπαθήσει να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην βιωσιμότητα, όχι μόνο στις δικές της επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά και ωθώντας τους πελάτες της σε πιο πράσινα προϊόντα, για παράδειγμα, λαμβάνοντας έγκαιρα αποφάσεις για την πώληση μόνο πιο ενεργειακά αποδοτικών λαμπτήρων LED και προσφέροντας φτηνά ηλιακά πάνελ.

Ο Brodin δήλωσε ότι από το 2016 η επιχείρηση Ikea αύξησε τα έσοδά της κατά 24%, ενώ μείωσε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 30%.

Παραδέχτηκε ότι υπάρχει «μια μικρή διαφημιστική εκστρατεία αυτή τη στιγμή γύρω από το μεταχειρισμένο», αλλά επέμεινε ότι ήρθε για να μείνει «επειδή είναι πιο έξυπνο». Πρόσθεσε ότι η Ikea έπρεπε ακόμη να καθορίσει «τι σημαίνει καλό» τόσο από την άποψη «του επιχειρηματικού αντίκτυπου όσο και για το κλίμα».

«Αρχίσαμε να ασχολούμαστε με αυτό εδώ και αρκετά χρόνια», είπε. «Αλλά μόνο με το Preowned θεωρήσαμε ότι αξίζει να ανταγωνιστούμε το eBay ή το Depop».

Το Preowned είναι μια αγορά peer-to-peer (άμεση αγορά και πώληση μεταξύ χρηστών), οπότε η Ikea δεν εμπλέκεται στην αποστολή των αγαθών ή στις πραγματικές συναλλαγές. Αλλά ο Brodin υπογράμμισε: «Η πρόκληση είναι η κλίμακα. Είναι η πρόκληση του επόμενου βήματος».


© The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.