Μια ανάσα χωρίζει τον Έλον Μασκ από την πρώτη δόση του πακέτου επιβράβευσης, συνολικού ύψους 100 δισ. δολαρίων, που είχε λάβει ως κίνητρο προκειμένου να μείνει στο πηδάλιο της Tesla. Κι αυτό γιατί η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας ανέβασε -έστω και πρόσκαιρα- στροφές την εβδομάδα που μας πέρασε, ανεβάζοντας την κεφαλαιοποίηση της Tesla στο επίπεδο των 97 δισ. δολαρίων – πάνω από τη συνολική χρηματιστηριακή αξία της Ford και της General Motors μαζί.

Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε άνοδο 2,5% την Τρίτη, κλείνοντας στα 538 δολάρια/μετοχή (ΣτΜ: με υψηλό 52 εβδομάδων στα 547,41 δολάρια/μετοχή, αν και μέχρι και το κλείσιμο της συνεδρίασης της Πέμπτης είχε υποχωρήσει στα 513,49 δολάρια/μετοχή, με την κεφαλαιοποίησή της να πέφτει αντίστοιχα 92,55 δισ. δολάρια). Αν η μετοχή φτάσει τα 554,80 δολάρια/μετοχή, η κεφαλαιοποίηση της Tesla θα φτάσει τα 100 δισ. δολάρια. Και αν κρατήσει αυτό το επίπεδο γα έξι μήνες, θα «ξεκλειδώσει» την πρώτη καταβολή από το bonus που έχει λαμβάνειν ο Έλον Μασκ, ύψους κοντά στα 350 εκατ. δολάρια.

Το συγκεκριμένο bonus είναι ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν δοθεί ποτέ από επιχείρηση. Παρ’ όλα αυτά, συγκριτικά με τα 18,3 δισ. δολάρια που αξίζει το ποσοστό που έχει στην Tesla ο Έλον Μασκ (μετά τον διπλασιασμό της αξίας του μέσα σε έξι μήνες) φαντάζει μάλλον μικρό.

Την Τρίτη, η επενδυτική τράπεζα Jefferies αύξησε την τιμή στόχο για τη μετοχή της εταιρείας στα 600 δολάρια, λέγοντας ότι η Tesla είναι «η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει θετικό πρόσημο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν μέσω αυξανόμενης αποδοχής από την αγορά».

Το δυνητικά «πλουσιοπάροχο» σύστημα ανταμοιβής του Έλον Μασκ τέθηκε σε εφαρμογή το 2018, αντικαθιστώντας τις μέχρι τότε τακτικές απολαβές του (μισθό, bonus ή μετοχές) με την υπόσχεση ολοένα μεγαλύτερης αμοιβής συνδεδεμένης με την επίτευξη φιλόδοξων στόχων.

Για να ξεκλειδώσει ολόκληρο το ποσό των 50 δισ. δολαρίων μέχρι το 2028, ο Έλον Μασκ θα πρέπει να αυξήσει τα ετήσια έσοδα της Tesla στα 175 δισ. δολάρια, από περίπου 24 δισ. δολάρια σήμερα, τα κέρδη στα 14 δισ. δολάρια, από περίπου 2 δισ. δολάρια σήμερα, και την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας στα 650 δισ. δολάρια.

Την εποχή που αποφασίστηκε το συγκεκριμένο σύστημα ανταμοιβής, η αποτίμηση της Tesla ήταν 59 δισ. δολάρια και η αυτοκινητοβιομηχανία έβγαζε μετά βίας κέρδη.

Η πρώτη καταβολή, η οποία είναι κοντά στα 350 εκατ. δολάρια, θα έρθει όταν η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας πιάσει τα 100 δισ. δολάρια και η επιχείρηση ανακοινώσει είτε κέρδη 20 δισ. δολαρίων είτε προσαρμοσμένα κέρδη 1,5 δισ. δολαρίων.

Η επόμενη πληρωμή θα έρθει αν η χρηματιστηριακή αξία φτάσει τα 150 δισ. δολάρια και για κάθε 50 δισ. δολάρια επιπλέον θα ακολουθούν και άλλες, μέχρι του ποσού των 650 δισ. δολαρίων. Και σε αυτήν την περίπτωση, όμως, θα πρέπει να έχουν επιτευχθεί ταυτόχρονα και οι στόχοι για τα έσοδα και την κερδοφορία.

Επιπλέον, για να πάρει αυτά τα χρήματα, ο Έλον Μασκ θα πρέπει να παραμείνει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.


© The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.