Την ώρα που οι τελευταίοι τουρίστες της σεζόν αποχωρούσαν από τις Σπέτσες, ένα διεθνές καστ ηθοποιών μαζί με το κινηματογραφικό συνεργείο κατέφθαναν στο ελληνικό νησί προκειμένου να ξεκινήσουν τα γυρίσματα της ταινίας Lost Daughter, ενός δράματος που βασίζεται στο μυθιστόρημα Elena Ferrante.

«Κάναμε όλες τις προετοιμασίες, αλλά ξέραμε ότι οι παραγωγοί ίσως χρειαστεί να το ακυρώσουν την τελευταία στιγμή λόγω του κορανοϊού», δήλωσε η Ευγενία Φραγκιά, αντιδήμαρχος του νησιού. «Προς ανακούφιση όλων μας, έφτασαν στην ώρα τους, ακολούθησαν όλα τα πρωτόκολλα υγείας και κατάφεραν να πραγματοποιήσουν γυρίσματα εδώ, για περισσότερο από ένα μήνα. Ήταν μια θετική εμπειρία για όλους”.

Οι Σπέτσες, γνωστές για τα ιστορικά αρχοντικά των εφοπλιστών που βρίσκονται εκεί, είναι μία από τις πολλές τοποθεσίες που επωφελούνται από την πρωτοβουλία που υποστηρίζεται από την κυβέρνηση και αποσκοπεί στην καθιέρωση της Ελλάδας ως κόμβου για διεθνείς τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές.

«Η Ελλάδα είναι ένα φυσικό στούντιο», δήλωσε ο Λευτέρης Κρέτσος, ο οποίος ξεκίνησε το πρόγραμμα το 2018 ενώ ήταν αναπληρωτής υπουργός ΜΜΕ της χώρας. “Έχει μια τεράστια ποικιλία τοπίων, ένα μοναδικό φως για μαγνητοσκοπήσεις και μια μεγάλη σεζόν για γυρίσματα σε εξωτερικούς χώρους”.

Στην ταινία The Lost Daughter, οι Σπέτσες αναφέρονται στο έργο ως ένα ειδυλλιακό καλοκαιρινό θέρετρο στην Ιταλία, το σκηνικό του μυθιστορήματος της Ferrante.

Ο κ. Κρέτσος παραδέχτηκε ότι πριν από την έναρξη του προγράμματος, υπήρχαν σημαντικά γραφειοκρατικά εμπόδια προκειμένου να γίνουν μαγνητοσκοπήσεις στην Ελλάδα. «Ήταν τόσο δύσκολο να πάρει κανείς άδειες λήψης, ειδικά σε διάσημους αρχαιολογικούς χώρους, με αποτέλεσμα να γυριστούν πολύ λίγες ταινίες μεγάλου μήκους», είπε.

Τα γυρίσματα της ταινίας The Lost Daughter, στις Σπέτσες

Στα μέσα της δεκαετίας του 2010, όταν ο παραγωγός Christopher Hall άρχισε να εργάζεται σε μια τηλεοπτική σειρά βασισμένη στις ζωές της εκκεντρικής οικογένειας Durrell που έζησε στην Κέρκυρα το 1930, σκέφτονταν να κάνει τα γυρίσματα στη Μάλτα ή την Κροατία, παρά στο νησί όπου βρέθηκαν τα βιβλία.

«Ευτυχώς τελικά καταλήξαμε στην Κέρκυρα και το ίδιο το νησί έγινε γνωστός χαρακτήρας της σειράς», είπε κατά τη συνέντευξη του σε Έλληνα δημοσιογράφο.

Το πρόγραμμα, ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ, προσφέρει ένα συνδυασμό μετρητών και φορολογικών κινήτρων σε ξένους παραγωγούς ταινιών, τηλεόρασης και παιχνιδιών, οι οποίοι παροτρύνονται με τον τρόπο αυτό να συνεργαστούν με τοπικές επιχειρήσεις που τους παρέχουν συνεργεία, τεχνική υποστήριξη και τεχνογνωσία.

Αυτό ενισχύει τη συγκεκριμένη βιομηχανία και συμβάλλει στην επέκταση της οικονομίας της Ελλάδας, προωθώντας παράλληλα τον τουρισμό σε λιγότερο γνωστές περιοχές της χώρας. Για παράδειγμα, τα έσοδα από την ταινία The Lost Daughter, σε σκηνοθεσία της Maggie Gyllenhaal και με πρωταγωνίστρια την βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιό Olivia Colman, θα αντισταθμίσουν τις απώλειες που υπέστησαν οι τοπικές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της καταστροφικής, χτυπημένης από την πανδημία, τουριστικής περιόδου.

Τα κίνητρα περιλαμβάνουν έκπτωση μετρητών έως και 40% των ελληνικών δαπανών, στα έργα με προϋπολογισμό άνω των 100.000 ευρώ και έκπτωση φόρου 30%. Πολλά φορολογικά και λογιστικά προβλήματα που δυσκόλευαν τη ζωή των παραγωγών έχουν εξαλειφθεί.

Το ΕΚΟΜΕ, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, δήλωσε ότι 77 αιτήσεις από ξένους κινηματογραφιστές έχουν εγκριθεί μέχρι στιγμής και 20 ακόμη εξετάζονται.

«Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων είναι η συμπλήρωση μία φόρμας με απλό τσεκάρισμα στο πλαίσιο κάθε επιλογής, που έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει αποτελέσματα γρήγορα. Για παράδειγμα, είμαστε ικανοποιημένοι με μια περίληψη της πλοκής, δεν ζητάμε ένα πλήρες σενάριο », δήλωσε ο Πάνος Κουάνης, διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ.

Η Αμάντα Λιβανού, επικεφαλής της Neda Film, μιας εταιρείας παραγωγής της Αθήνας, δήλωσε: «Είναι πολύ πιο εύκολο να δουλέψεις τώρα. Ένα σημαντικό πράγμα είναι ότι τα μακροχρόνια εμπόδια στην πρόσληψη και την πληρωμή επιπλέον συνεργατών έχουν καταργηθεί, ώστε η Ελλάδα να είναι σε θέση να φιλοξενεί παραγωγές σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα”.

Η ίδια συνεργάστηκε με παραγωγούς από τη Γαλλία και τη Ρουμανία στο δράμα Broadway, που γυρίστηκε στην Αθήνα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης της χώρας. Η Αθήνα μεταμορφώνεται επίσης σε Μέση Ανατολή για τη δεύτερη σειρά του ισραηλινού κατασκοπευτικού θρίλερ, Τεχεράνη, που κυκλοφόρησε από την AppleTV και γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην ελληνική πρωτεύουσα.

Στις Σπέτσες, ο Σπύρος Μιχαλάκης, ιδιοκτήτης καφέ, αναμένει ήδη την επόμενη εμφάνιση του νησιού: μια τηλεοπτική σειρά βασισμένη στο The Magus, ένα μπεστ σέλερ της δεκαετίας του 1960 που θα γυριστεί στις Σπέτσες. Ο συγγραφέας, ο αείμνηστος John Fowles, δίδαξε εκεί.

«Θα είναι η καλύτερη δυνατή προώθηση για το νησί», είπε ο κ. Μιχαλάκης. «Μια μεγάλη τηλεοπτική σειρά θα μπορούσε να μας βάλει πραγματικά στον διεθνή χάρτη».

Copyright The Financial Times Limited 2020

© 2020 The Financial Times Ltd. All rights reserved.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


© The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.