ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
“Τα οικολογικά καύσιμα, τα e- fuels είναι το μέλλον, γιατί η μπαταρία μόνη της δεν φτάνει” τόνισε ο δρ Βασίλης Γρηγορίου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Advent Technologies, μιλώντας πρόσφατα σε ημερίδα της ΡΑΕ για το υδρογόνο.. Επίσης τόνισε τις σημανικές εφαρμογές των κυψελίδων καυσίμου στη βελτίωση της αποδοτικότητας της ηλεκτροκίνησης.
Όπως εξήγησε οι κυψελίδες καυσίμου με υδρογόνο συμπληρώνουν την ηλεκτροκίνηση, εξασφαλίζοντας τη φόρτιση της μπαταρίας. “Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ, αλλά οι μπαταρίες φτάνουν μέχρι ένα σημείο. Για μεγαλύτερους όγκους χρειάζεται συνδυασμός με αέρια, υγρά καύσιμα κ.λ.π. Στην αυτοκινητοβιομηχανία η ηλεκτροκίνηση έχει κερδίσει και προσπαθεί να πάει όσο πιο μακριά μπορεί. Όταν όμως έχουμε ένα μεγάλο αυτοκίνητο ή λεωφορείο, δεν αρκεί η μπαταρία και τότε θες είναι δυναμό να τη φορτίζει το οποίο θα παίρνει ένα καύσιμο που θα μπορείς να το γεμίζεις άμεσα για να μπορεί να φορτίζει την μπαταρία για να διαρκεί περισσότερο. Τα οικολογικά καύσιμα, τα e- fuels είναι το μέλλον, γιατί η μπαταρία μόνη της δεν φτάνει.
“Για ο,τιδήποτε είναι μικρό θα παίρνει ενέργεια από μπαταρία, για τα αυτοκίνητα έχει τελειώσει η συζήτηση θα είναι ηλεκτρικά”, τόνισε. “Το πρόβλημα με την μπαταρία είναι ότι έχει πολύ μικρή δύναμη για τον όγκο της. Ολη η συζήτηση για το υδρογόνο ξεκινάει επειδή δεν έχει ρύπους και μπορεί να μειώσει το αποτύπωμα εκεί που η μπαταρία δεν μπορεί”.
Η εταιρεία ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια να αναπτύσσει την άγνωστη τότε τεχνολογία κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς. Σήμερα διερευνά τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου κέντρου έρευνας και ανάπτυξης με δυνατότητες εξέλιξης σε κέντρο παραγωγής στην περιοχή της Αττικής, αλλά και στη Δυτική Μακεδονία, ενώ ήδη έχει επεκτείνει την ερευνητική δραστηριότητά της στην Πάτρα. Είναι εισηγμένη στο Nasdaq δραστηριοποιείται στη διεθνή αγορά τεχνολογιών υδρογόνου, πετυχαίνοντας συμφωνίες με στρατηγικούς εταίρους. “Παρουσιάζουμε επίσης, μία νέα γενιά προϊόντων με καινοτόμο τεχνολογία που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη πρωτοπόρων λύσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία, στην αεροναυπηγική, στην άμυνα και γενικότερα στον τομέα της ενέργειας” σημείωσε ο δρ Βασίλης Γρηγορίου.
“H Advent αναπτύσσει μια από τις τέσσερις τεχνολογίες που υπάρχουν σήμερα στις κυψελίδες καυσίμων” είπε .
“Το υδρογόνο σε κυψελίδες καυσίμου καθώς έτσι έχει πολύ μεγαλύτερη απόδοση από ότι σε μηχανές εσωτερικής καύσης. Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε ξεκινήσει την έρευνα στον τομέα αυτό και η εταιρεία με κάποιες εξαγορές που έχει κάνει, σήμερα, αναπτύσσει μια από τις τέσσερις τεχνολογίες κυψελίδων καυσίμου. Επίσης τρομερές προοπτικές και μπορούν να καλύψουν ένα μεγάλο φάσμα εφαρμογών, έχουν τα υλικά τελευταίας γενιάς που συναναπτύσσει με τα εργαστήρια του υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ”.
Εφαρμογές και για τη ναυτιλία
Μεγάλη προσπάθεια γίνεται και για τα καύσιμα για τη ναυτιλία, όπου αλλάζει πάρα πολύ η τεχνολογία, σημείωσε. “Θεωρούμε τη μεθανόλη ένα καλό καύσιμο που έχει τη μισή δύναμη από το πετρέλαιο αλλά δεν έχει εκπομπές και αέρια σωματίδια. Μια μεγάλη προσπάθεια είναι να βάλουμε κυψελίδες καυσίμου στα πλοία”.
“Είμαστε πλέον σε μια εποχή οι κυβερνήσεις οι κοινωνίες και τα Χρηματιστήρια υποστηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση με εκθετικό ρυθμό. Στην αρχή δεν γίνεται τίποτα και όταν η αλλαγή ξεκινάει προχωρά με εκθετικό ρυθμό. Όσοι είναι σκεπτικιστές για τη μετάβαση πρέπει να θυμηθούν πώς άλλες τεχνολογίες μπήκαν εκθετικά στη ζωή μας όπως τα κινητά” είπε χαρακτηριστικά.
Τι κάνει η Advent
Ο κ. Γρηγορίου σημείωσε ότι χρειάστηκε πολύ χρόνο η εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. “Η υφιστάμενη τεχνολογία για να ανατυχθεί χρειάστηκε πολύ χρόνο. Οι πρώτες μεμβράνες που έγιναν για την υφιστάμενη τεχνολογία στις κυψελίδες καυσίμου, ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1960, εμείς ξεκινήσαμε την έρευνα το 2006 και έπρεπε να έρθει το τριτο τρίμηνο του 2021 για να έχουμε παραγωγική διαδικασία και πελάτες. Εμείς φτιάχνουμε το στοιχείο και την ένταξη στην κυψελίδα καυσίμου και φτάνουμε μέχρι το τελικό προϊόν που χρησιμοποιείται στις τηλεπικοινωνίες, στις κεραίες τηλεφωνίας και στον στρατιωτικό κόσμο και επίσης έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με ένα κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας και ελπιζω μέχρι το τέλος του χρόνου να ανακοινώσουμε και αυτή την προσπάθεια που κάνουμε”.
“Οι ιδιαιτερότητα της τεχνολογίας της δικής μας είναι ότι η κυψελίδα υδρογόνου επειδή δουλεύει σε υψηλή θερμοκρασία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και υπάρχοντα καύσιμα. Δεν είναι η μοναδική λύση το υδρογόνο, το oil and gas θα είναι μαζί μας για καιρό και ανάλογα με την αγορά τη γεωπολιτική κατάσταση θα υπάρχουν άλλες λύσεις” τόνισε ο κ. Γρηγορίου. Συνεργαζόμαστε με τον κλάδο oil and gas με στόχο τη μείωση επιβλαβών αερίων. Έχουμε ένα πρόγραμμα στον Καναδά και πάνω στις κεφαλές άντλησης πετρελαίου βάζουμε τα δικά μας μηχανήματα ώστε να μειώνουμε τις συνολικές εκπομπές. Αλλο προϊόν μας είναι μια μπαταρία για το στρατό με 25 φορές μικρότερο βάρος.
Οι δικές μας κυψελίδες δουλεύουν με διαφορετικά καύσιμα σε πολύ δύσκολες συνθήκες αό -20 ως +55 βαθμούς, οι μπαταρίες δεν μπορούν να δουλέψουν σε τέτοιο εύρος και έτσι έχουμε αρκετές αγορές που αναπτύσσεται λόγω της ευελιξίας του προϊόντος”, εξήγησε.
Ακολουθήστε mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike