Στόχος για τα ΕΛΠΕ είναι το 2030 να έχουν μια μείωση 50% των εκπομπών τους και το 2050 να πετύχουν μηδενικές εκπομπές, είπε χθες στην εκδήλωση της ΡΑΕ για το υδρογόνο ο Δρ. Σπύρος Κιαρτζής Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας του Ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια. Αυτό, σημείωσε, θα το πετύχουν με τρεις τρόπους, καθαρότερα καύσιμα, μπλε και πράσινο υδρογόνο και ΑΠΕ.

Σύμφωνα με την παρουσίασή του, από 4,2 εκ. τόνων διοξειδίου το 2019, στόχος του Ομίλου είναι να φτάσει στα 2,8 εκ. τόνων Co2 το 2030 στο πλαίσιο της μείωσης των εκπομπών Scope 1,2 (άμεσες εκπομπές από τη δραστηριότητα). Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με ένα σύνολο μεθόδων: έμφαση στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης (μείωση 550.000 τόνοι Co2), καθαρότερα καύσιμα (100.000 τόνοι Co2), βελτιστοποίηση ενεργειακού μείγματος ( 250 τόνοι Co2), μπλε υδρογόνο (480 τόνοι Co2) και πράσινο υδρογόνο (15 τόνοι Co2).

Ακολούθως θα αντισταθμιστεί μέρος των εκπομπών με την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ ώστε να μειωθούν επιπλέον 20% οι εκπομπές και συνολικά η μείωση των εκομπών να φτάσει το 50% ως το 2030.

Πώς θα είναι το διυλιστήριο του μέλλοντος

Ακολούθως, το στέλεχος τω ΕΛΠΕ,  παρουσίασε το διυλιστήριο του μέλλοντος, το σχέδιο του ομίλου για τη μετατροπή του διυλιστηρίου της Ελευσίνας, σε ένα διυλιστήριο που θα λειτουργεί με μηδενικές εκπομπές το 2050. Όπως είπε θα περιλαμβάνει μονάδα συμπαραγωγής που θα παράγει θερμότητα και ατμό που τα χρειάζεσαι για τη μονάδα παραγωγής μπλε υδρογόνου, αλλά και παραγωγή πράσινου υδρογόνου από ενέργεια από φωτοβολταϊκά την ημέρα και απο πράσινα διμερή συμβόλαια τη νύχτα.

Η εταιρεία προσανατολίζεται στο να μπορεί να προσφέρει στα καύσιμα ένα καλάθι επιλογών με πάρα πολλές εφαρμογές.

Το υδρογόνο, εξήγησε, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις μεταφορές, στη βιομηχανία και στη θέρμανση, αλλά σήμερα στην Ελλάδα χρησιμοποιείται μόνο στη βιομηχανία και τα 2/3 της παραγωγής και κατανάλωσης υδρογόνου γίνεται στα διυλιστήρια.

“Μόλις ανακοινώσεις ότι σχεδιάζεις ένα έργο για το υδρογόνο, μπλέ ή πράσινο την άλλη μέρα έχει έρθει ένας τραπεζίτης για να σου πει ότι τον ενδιαφέρει. Αν όμως σχεδιάσεις μια απλή αναβάθμιση διυλιστηρίου θα περιμένεις πολύ για να απαντήσει μια τράπεζα” είπε ο Δρ. Σπύρος Κιαρτζής.

Το πράσινο υδρογόνο ακριβό και σήμερα δεν αρκεί

“Δεν υπάρχουν σήμερα διαθέσιμοι ηλεκτρολύτες σε ποσότητες για να παράγουμε αποκλειστικά πράσινο υδρογόνο” είπε ο ο Δρ. Σπύρος Κιαρτζής. “Σημερα ο μεγαλύτερος ηλεκτρολύτης σε λειτουργία είναι 15 MW και μπορεί να καλύψει λιγότερο από το 1,5% των αναγκών του διυλιστηρίου. Για αυτό η λύση μας είναι το μπλε υδρογόνο, που δεσμεύει το διοξείδιο άνθρακα και η επένδυση που προγραμματίζουμε μπορεί να δεσμεύσει τα 2/3 των εκπομπών μας και όσον αφορά το κόστος είναι πολύ καλύτερο σε σχέση με το κόστος του πράσινου υδρογόνου”, εξήγησε.

Ωστόσο ο στόχος είναι το πράσινο υδρογόνο, και όπως είπε, η πετρελαϊκή βιομηχανία έχει ανακοινώσει τα πιο φιλόδοξα σχέδια για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, που θα τροφοδοτούνται από πράσινη ενέργεια. “Το όνειρό μας είναι να μπορέσουμε να φτιάξουμε πλωτά αιολικά γιατί μόνο με Off shore αιολικά μπορούμε να τροφοδοτήσουμε μεγάλα έργα πράσινου υδρογόνου”.

“Το υδρογόνο είναι το όραμα που για να επιτευχθεί  υπάρχουν πολλά στάδια που πρέπει να προηγηθούν, καθώς σήμερα δεν λείπει η πρόθεση, ή τα κεφάλαια αλλά η ωρίμανση της τεχνολογίας”, σημείωσε.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση