ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε 27 χώρες έχει δημιουργήσει η ΙΚΕΑ τη δυνατότητα ανακύκλωσης επίπλων στα Circular Hubs των καταστημάτων της, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για επέκταση της διάρκειας ζωής των προϊόντων της.
Με στόχο τη μεταστροφή της στρατηγικής της με άξονα τις νέες απαιτήσεις που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή, η Ikea προσπαθεί να δημιουργήσει ένα νέο κυκλικό επιχειρηματικό μοντέλο στο οποίο τόσο τα υλικά όσο και τα προϊόντα της μεταπωλούνται ή ανακυκλώνονται. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκίνησε πριν από λίγους μήνες το σχέδιο επαναγοράς και επαναπώλησης επίπλων, σε μια προσπάθεια να μειώσει τον αριθμό των προϊόντων που καταλήγουν στα σκουπίδια.
Το σχέδιο είναι μέρος της στρατηγικής βιωσιμότητας του κολοσσού του λιανικού εμπορίου, που στοχεύει να γίνει θετικός κλιματικά έως το 2030. Η σουηδική εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι θέλει να γίνει πλήρως «κυκλική» -εξαλείφοντας τα σκουπίδια μέσω της επαναχρησιμοποίησης των υλικών που χρησιμοποιεί- έως το 2030.
Οι πελάτες του ΙΚΕΑ που επιστρέφουν χρησιμοποιημένα έπιπλα λαμβάνουν κουπόνια που τα εξαργυρώνουν στο κατάστημα εάν τα αντικείμενα που δεν χρειάζονται πλέον επιστρέφονται σε καλή κατάσταση. Το κουπόνι δεν έχει ημερομηνία λήξης και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αγορά άλλου μεταχειρισμένου αντικειμένου ή φαγητού.
Τα μεταχειρισμένα προϊόντα που επιστρέφονται σε καλή κατάσταση χωρίς γρατζουνιές αγοράζονται από το ΙΚΕΑ στο 50% της αρχικής τιμής, ενώ αντικείμενα με μικρές γρατζουνιές θα αγοράζονται στο 40%. Τα έπιπλα που έχουν αρκετές γρατζουνιές αγοράζονται στο 30% της αρχικής τους τιμής. Τα προϊόντα που είναι επιλέξιμα για επαναγορά περιλαμβάνουν συρτάρια, ντουλάπια, βιβλιοθήκες και ράφια, μικρά τραπέζια, τραπέζια φαγητού και γραφεία.
Η Ikea ανακοίνωσε επίσης τη συνεργασία με την Gumtree για την πώληση μεταχειρισμένων προϊόντων online. Σημειώνεται ότι η Ingka Group, η μητρική εταιρεία της Ikea, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι επενδύει 4 δισ. Ευρώ σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Όπως ανέφερε πρόσφατα στο BBC η Hege Saebjornsen, Σύμβουλος περιβάλλοντος και βιωσιμότητας στην Ikea, το σχέδιο ξεκίνησε πειραματικά και λειτουργεί πιλοτικά σε πολλές πόλεις. Σημείωσε ότι από τα πρώτα πιλοτικά που έγιναν στο Σίδνεϊ, τη Λισαβόνα, το Εδιμβούργο και τη Γλασκώβη προέκυψε σημαντική γνώση και πώς συμπεριφέρονται οι άνθρωποι. “Η αγορά μεταχειρισμένων γενικά – από ρούχα έως είδη σπιτιού – αναπτύσσεται ραγδαία καθώς αλλάζουν οι αγοραστικές συνήθειες και η Ikea ελπίζει να το αξιοποιήσει αυτό”, σημείωσε.
Ένα πιθανό μειονέκτημα, ωστόσο, είναι ότι τα έπιπλα πρέπει να παραδοθούν πλήρως συναρμολογημένα, ένα πιθανό εμπόδιο για άτομα που θέλουν να φέρουν βαριά και ογκώδη αντικείμενα.
“Τα προϊόντα μπορεί να καταστραφούν όταν χωριστούν, οπότε δεχόμαστα μόνο συναρμολογημένα προϊόντα. Διατηρείται έτσι η ασφάλεια και η ποιότητα του αντικειμένου”, είπε, τονίζοντας ότι η Ikea θέλει να βελτιώσει την αποσυναρμολόγηση των προϊόντων.
«Η Ikea είναι μια τόσο μεγάλη εταιρεία με τεράστιες δυνατότητες να προσεγγίσει εκατομμύρια πελάτες» είπε η κ. Saebjornsen. «Δεν λέμε ότι έχουμε όλες τις απαντήσεις. Αλλά μικρές ενέργειες μπορούν να κάνουν τη διαφορά», πρόσθεσε.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λ. Βιλδιρίδη – ΤΕΠ: Παρακολούθηση των εφημεριών σε real time από τον Ιανουάριο του ‘25
- GrePort 2024 (Γιώργος Βαγγέλας και Θάνος Πάλλης): Οι 13 Οργανισμοί Λιμένων είχαν τζίρο 361 εκατ. ευρώ και κέρδη 192 εκατ. ευρώ
- Υπερταμείο: Η «μάχη» Δημητριάδη – Πολίτη και οι 4 ακόμη υποψήφιοι CEO
- Ηλεκτρικό ρεύμα: Ανταγωνισμός για τα σταθερά πελατολόγια- Γιατί το ακριβό πράσινο “πληρώνει” τα μπλε