Η Lululemon Athletica,  ο όμιλος H&M και τα ιδρύματα The Schmidt Family Foundation και το H&M Foundation, είναι μεταξύ των υποστηρικτών ενός fund 250 εκατομμυρίων δολαρίων με στόχο την επιτάχυνση των προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας μόδας, ανέφερε την Τετάρτη η μη κερδοσκοπική ομάδα Apparel Impact Institute.

Στόχος είναι να προσελκύσουν κι άλλες εταιρείες ένδυσης, φιλάνθρωπους δωρητές και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου, ώστε να ξεκλιεδοθεί δυνατότητα χρηματοδότησης ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόλις βρεθούν και επεκταθούν αποτελεσματικές λύσεις.

1

Το fund θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση μιας σειράς πρωτοβουλιών, όπως η επέκταση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ανάπτυξη υλικών νέας γενιάς, η εγκατάλειψη της χρήσης άνθρακα στην κατασκευή και η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

Ελπίζει ότι η χρήση φιλανθρωπικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση έργων αρχικού σταδίου και η σύναψη συνεργασιών με εμπόρους λιανικής πώλησης για την αναβάθμιση επιτυχημένων πρωτοβουλιών θα ενθαρρύνει άλλους συμμετέχοντες στον κλάδο να συμβάλουν στην κάλυψη μελλοντικών χρηματοδοτικών αναγκών.

“Η επείγουσα ανάγκη για την αντιμετώπιση των κλιματικών ζητημάτων δεν ήταν ποτέ πιο έντονη. Οι καινοτομίες σε πρώιμο στάδιο και οι νέες λύσεις διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο, αλλά ο αντίκτυπος δεν επέρχεται πριν μπορέσουν να κλιμακωθούν και ο κλάδος αρχίσει να τις υιοθετεί και να τις εφαρμόζει”, δήλωσε η Christiane Dolva του Ιδρύματος H&M.

“Το Fashion Climate Fund θα υποστηρίξει νέα προγράμματα και λύσεις με έναν δομημένο αγωγό για τη μετάβαση από την πιλοτική εφαρμογή στην κλίμακα. Πιστεύουμε ότι παρέχει έναν ισχυρό μηχανισμό για να ξεπεραστούν οι προκλήσεις της εφαρμογής νέων λύσεων από τον κλάδο και, ως εκ τούτου, να επιταχυνθεί η πρόοδος στη δράση για το κλίμα”.

Ενώ πολλές από τις κορυφαίες εταιρείες του κόσμου έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές σε όλες τις επιχειρήσεις τους έως τα μέσα του αιώνα και να μειώσουν τις εκπομπές στο μισό έως το 2030, το Apparel Impact Institute σημειώνει ότι είναι πολλά και μεγάλα τα εμπόδια που παραμένουν.

Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήγαγε με το World Resources Institute διαπίστωσε ότι το 96% των εκπομπών της βιομηχανίας μόδας προέρχεται από  φάρμες και εργοστάσια που χρησιμοποιούνται από πολλές εταιρείες.