ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η κλιματική αλλαγή βρίσκεται στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης και όλο και περισσότερες χώρες και εταιρείες δεσμεύονται σε στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα μέχρι το 2030 και μηδενισμό τους μέχρι το 2050, ώστε να ευθυγραμμιστούν με τη φιλόδοξη ευρωπαϊκή πολιτική.
Θα τα καταφέρουν όμως να τους πετύχουν;
Η στροφή στη βιωσιμότητα απαιτεί επενδύσεις αλλά και έξτρα κόστος για τον καταναλωτή. Κι ενώ οι επιχειρήσεις εισπράττουν την πράσινη υπεραξία και έχουν κίνητρα χρηματοδότησης για τις απαιτούμενες επενδύσεις, μέχρι σήμερα δε συμβαίνει το ίδιο και με τον καταναλωτή.
Αν επιλέγει τα πιο βιώσιμα προϊόντα θα τα πληρώνει περισσότερο, χωρίς όμως να εισπράττει πίσω την υπεραξία της πράσινης στροφής του.
Αυτά μέχρι χθες. Γιατί πλέον η τεχνολογία μπορεί να αποδώσει πίσω στον καταναλωτή την πράσινη υπεραξία που καταβάλει.
Ο Γιάννης Δοξαράς ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Warply, μας μιλάει για τo Green Scoring, τη νέα υπηρεσία της εταιρείας που υπολογίζει το πράσινο αποτύπωμα των καταναλωτών. Όπως εξηγεί τo green premium είναι μια υπεραξία, που όπως πληρώνεται μπορεί να επιστρέφεται στον καταναλωτή, καθώς και ο ίδιος προσδίδει υπεραξία στις επιχειρήσεις στις οποίες είναι πελάτης. Υπάρχει πλέον τρόπος να επιβραβεύονται οι καταναλωτές αν με τις επιλογές τους μειώνουν τον κλιματικό κίνδυνο στην αλυσίδα αξίας των επιχειρήσεων. Και οι επιχειρήσεις μπορούν να επιστρέφουν αυτή την αξία στους καταναλωτές με προσφορές, μειώνοντας το παραπάνω κόστος των βιώσιμων προϊόντων.
Πώς αποφασίσατε να υλοποιήσετε μια υπηρεσία για το πράσινο αποτύπωμα των καταναλωτών;
Η Warply που κατέχει ηγετική θέση στα προγράμματα πιστότητας και επιβράβευσης πελατών και έχει την εξειδικευμένη πολυβραβευμένη τεχνολογία, δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη στη μεγαλύτερη πρόκληση των καιρών μας την κλιματική αλλαγή.
Γνωρίζουμε καλά, ότι για να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι των μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050, πρέπει να συστρατευθούμε όλοι και η τεχνολογία μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο.
Οι πολιτικές δεσμεύσεις που ακούσαμε στην COP26 και οι δεσμεύσεις των επιχειρήσεων πρέπει να αγκαλιαστούν από την κοινωνία και τους καταναλωτές. Πρέπει να συνεργαστούμε για μειώσουμε τη διαφορά κόστους ανάμεσα στο σημερινό ρυπογόνο τρόπο παραγωγής και την παραγωγή των πράσινων προϊόντων του αύριο, το green premium. Και όσοι έχουμε τη δυνατότητα να συμβάλουμε με τη γνώση και την τεχνολογία μας έχουμε ευθύνη να το κάνουμε.
Το πρόβλημα μέχρι σήμερα είναι ότι τα βιώσιμα προϊόντα είναι πιο ακριβά και ο καταναλωτής δε θέλει να αναλάβει μόνος του το κόστος.
Αυτή είναι και η μεγάλη πρόκληση για να πετύχει η πράσινη μετάβαση, να γίνει συμπεριληπτική και δίκαιη για να γίνει προτεραιότητα και για τους καταναλωτές. Κι αυτό μπορεί να γίνει αν το πράσινο αποτύπωμα των καταναλωτών μετριέται με αξιόπιστο τρόπο.
Έτσι αποφασίσαμε να προσφέρουμε μια νέα υπηρεσία, το Green Scoring, που αποτελεί μια δυνατότητα που έχει πια η βραβευμένη μας πλατφόρμα Warply Engage AI 4.0, να υπολογίζουμε το αποτύπωμα άνθρακα των καταναλωτών.
Η υπηρεσία Green Scoring μπορεί να υπολογίσει το αποτύπωμα άνθρακα κάποιου καταναλωτή με χρήση των ανοικτών τραπεζικών δεδομένων (open banking) που έχει στη διάθεσή του, μέσα από ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που κατηγοριοποιεί τις συναλλαγές του σε χαμηλού μεσαίου και υψηλού αποτυπώματος άνθρακα.
Ο υπολογισμός λαμβάνει υπόψιν του πάνω από 150 πηγές δεδομένων και βάσεις αειφορίας, από την παγκόσμια τράπεζα μέχρι ομάδες εθελοντών στη νοτιοανατολική Ασία και με τεχνολογίες επεξεργασίας φυσικής γλώσσας και μηχανική μάθησης αποδίδει συγκεκριμένο σκορ σε κάθε δραστηριότητα/επιχείρηση. Πέρα από αυτά, καθημερινές συνήθειες λαμβάνονται υπόψιν, ανάμεσα σε άλλα, οι τρόποι και η συχνότητα των μετακινήσεων και η καταναλωτική συμπεριφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Πώς υποδέχθηκε τη νέα υπηρεσία η αγορά; Γιατί είναι σημαντικό για τις εταιρείες να γνωρίζουν το πράσινο αποτύπωμα των πελατών τους;
Το ενδιαφέρον για τη νέα υπηρεσία είναι τεράστιο όπου την έχουμε παρουσιάσει. Ξεκινήσαμε από το εξωτερικό και μεγάλο ενδιαφέρον υπήρξε και από περιοχές όπως η Μέση Ανατολή και η Ιαπωνία – την προηγούμενη εβδομάδα λάβαμε πρόσκληση από το υπουργείο επενδύσεων να επισκεφτούμε τη χώρα για να την παρουσιάσουμε.
Η νέα μας υπηρεσία αναφορικά με το αποτύπωμα άνθρακα υπάρχει εδώ και έξι μήνες σε πιλοτική φάση μέσα από επιλεγμένες συνεργασίες και έρχεται σε μια περίοδο όπου τα κριτήρια ESG μονοπωλούν τη συζήτηση περί επενδυτικών στρατηγικών και αειφορίας.
Είναι σημαντικό για τις εταιρείες να γνωρίζουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πελατών τους για πολλούς λόγους.
Για να πετύχουν οι ίδιες τους στόχους τους για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος, έχει βαρύτητα ο στόχος ESG που αφορά τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα σε όλη την αλυσίδα αξίας τους, συμπεριλαμβανομένων των πελατών τους.
Επομένως, προσδίδει αξία στις επιχειρήσεις ο πελάτης που κάνει βιώσιμες επιλογές.
Την ίδια στιγμή, έχουν την ευκαιρία, να δώσουν κίνητρα στους πελάτες τους για να καταναλώνουν βιώσιμα, με προσφορές και εκπτώσεις. Η προτροπή των πελατών τους προς τη βιωσιμότητα, αποτελεί ακόμη μια υπεύθυνη πολιτική για τις επιχειρήσεις που ενισχύει το πράσινο προφίλ τους.
Ποιο είναι το όφελος για τους καταναλωτές;
Οι καταναλωτές μπορούν να πληροφορούνται σε πραγματικό χρόνο για τις επιπτώσεις των αγορών τους στο περιβάλλον, αλλά και να μπορούν να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους με σκοπό τη φιλικότερη προς το περιβάλλον συμπεριφορά. Γενικότερα νέες προσεγγίσεις της καθημερινότητάς όπως η απλοποίηση της, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και η σωστή διατροφή αποτελούν βασικές προτεραιότητες των νεότερων αγοραστικών κάτω των 35.
Η Warply λοιπόν έρχεται να προσφέρει τα εργαλεία για την υποστήριξη αυτής της ακτιβιστικής στάσης ζωής.
Την ίδια στιγμή, για πρώτη φορά θα μπορούν οι ίδιοι να εισπράττουν την πράσινη υπεραξία τους, και έτσι να μειώνεται το green premium των βιώσιμων προϊόντων. Green premium λέμε τη διαφορά κόστους ανάμεσα στο σημερινό ρυπογόνο τρόπο παραγωγής και την παραγωγή των πράσινων προϊόντων του αύριο. Αν οι καταναλωτές πάρουν τη θέση τους στην πράσινη αλυσίδα αξίας, θα επιστρέφεται σε αυτούς μέρος του κόστους που αποδίδουν στις επιχειρήσεις με τις πράσινες επιλογές τους.
Γιατί, υπάρχει πλέον τρόπος να επιβραβεύονται οι καταναλωτές αν με τις επιλογές τους μειώνουν τον κλιματικό κίνδυνο στην αλυσίδα αξίας των επιχειρήσεων.
Και οι επιχειρήσεις μπορούν να επιστρέφουν αυτή την αξία στους καταναλωτές με προσφορές, μειώνοντας το παραπάνω κόστος των βιώσιμων προϊόντων.
Πώς κάτι τέτοιο μπορεί να βοηθήσει εταιρείες στον στρατηγικό σχεδιασμό τους για ευθυγράμμιση με τα κριτήρια βιωσιμότητας;
Ζούμε την περίοδο όπου οποιαδήποτε επενδυτική απόφαση από χαμηλού ρίσκου συνταξιοδοτικά ταμεία μέχρι εναλλακτικές επενδύσεις υψηλού ρίσκου λαμβάνουν υπόψιν τα κριτήρια ESG. Υπό αυτή την οπτική μια τράπεζα που δίνει «πράσινα» κίνητρα στους καταθέτες της μέσα από προσφορές σε συνεργαζόμενους εμπόρους, καταλήγει να διαχειρίζεται ένα πελατολόγιο θετικού αποτυπώματος άνθρακα, με σαφές αντίκτυπο στην «αξία» αυτού του πελατολογίου. Όταν λοιπόν μιλάμε για πράσινο πολλαπλασιαστή στις αποτιμήσεις ενός τραπεζικού ιδρύματος, αυτό μεταφράζεται σε δισεκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, οι εταιρείες μπορούν εκμεταλλευόμενοι τα δεδομένα αποτυπώματος των καταναλωτών/πελατών τους να προτείνουν εναλλακτικές αγορές από μια λίστα συνεργαζόμενων εμπόρων δίνονται κίνητρα υποστηρίζοντας δράσεις μεγάλης κλίμακας, αντί να αναλίσκονται σε πανομοιότυπες και αποσπασματικές δράσεων αειφορίας.
Ποιοι κλάδοι θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη γνώση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των καταναλωτών;
Η αβίαστη απάντηση είναι όλοι, αλλά προφανώς οι άμεσες επιπτώσεις αφορούν κλάδους ενεργοβόρους κλάδους (όπως η βαριά βιομηχανία και η λιανική ενέργειας) ή αγορές που στη βάση ευρωπαϊκών στόχων θα πρέπει να αλλάξουν το μίγμα ανανεώσιμων μέχρι το 2030 (μεταφορές, εφοδιαστική αλυσίδα και χρηματοπιστωτικά).
Σε αυτό το μετασχηματισμό βέβαια κεντρικό ρόλο έχουν και οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες, οι οποίες μπορούν να επιταχύνουν την μετάβαση αλλά παράλληλα να εκπαιδεύσουν τους πολίτες στο αντίκτυπο αειφόρων δράσεων και αλλαγής της καθημερινότητα τους μέσα από κίνητρα.
Διανύουμε το τέταρτο τρίμηνο του 2021, ποιες οι σημαντικές στιγμές αυτού του έτους;
Το 2021 προδιαγράφεται ένα έτος σταθμός για τη Warply. Επενδύσεις πολλών ετών ξεκίνησαν να φέρνουν αποτέλεσμα είτε με την εγκαθίδρυση σε σημαντικές αγορές (MENA, LAC), είτε με τη σημαντική αύξηση τζίρου και κερδοφορίας που αναμένουμε φέτος. Αλλά το σημαντικότερο επίτευγμα είναι η εμπέδωση της Warply ως τον ηγέτη στα προγράμματα πιστότητας και διαχείρισης πελατολογίου σε παγκόσμια κλίμακα, μέσω της ισχυροποίησης και αναγνωσιμότητας της εταιρείας, των στρατηγικών συνεργασιών με κολοσσούς της βιομηχανίας και τέλος μέσα από το γεγονός ότι το 2021 ήταν η χρονιά με πολλαπλάσια RFP από Fortune 500 εταιρείες, με την εταιρεία να κερδίζει όλα όσα συμμετείχε, απέναντι μάλιστα και σε ανταγωνιστές με χρηματοδοτήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Η κουλτούρα του doer και η πελατοκεντρική μας φιλοσοφίας μας υπαγορεύει και τα επόμενα βήματα τα οποία περνάνε μέσα από την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και προϊόντων που θα λανσαριστούν στην αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα