Καθυστερεί ακόμη έξι μήνες η δημοσίευση από την Κομισιόν των ρυθμιστικών τεχνικών προτύπων επιπέδου 2 του SFDR (Sustainable Finance Disclosure Regulation) που πλέον θα γίνει τον Ιούλιο του 2022 και όχι τον Ιανουάριο του 2022, όπως αναμενόταν. Αυτό σημαίνει ότι η προθεσμία εφαρμογής του θα είναι πιο κοντά σε μια σειρά άλλων νομοθετικών διατάξεων της ΕΕ που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2022 και τον Ιανουάριο του 2023, όπως οι κατ ‘εξουσιοδότηση πράξεις του Κανονισμού taxonomy της ΕΕ και την Οδηγία Εταιρικών Βιώσιμων Γνωστοποιήσεων (CSRD- Corporate Sustainable Reporting Directive).

Πληροφορίες από την αγορά των fund managers, αναφέρουν, ότι από τη μια είναι ευπρόσδεκτη μια μεγαλύτερη μεταβατική περίοδος, ωστόσο από την άλλη, σημειώνουν, ότι όσο πιο σύντομα ξεκαθαριστούν οι κανόνες για τις επενδύσεις που χαρακτηρίζονται ESG, τόσο συντομότερα θα αποκτήσουν πρόσβαση στα τεράστια κεφάλαια που ενδιαφέρονται για επενδύσεις που πληρούν τα ESG κριτήρια.

Υπενθυμίζεται, ότι από τις 10 Μαρτίου, τέθηκε σε ισχύ το SFDR  Επιπέδου 1, που ζητούσε από τους διαχειριστές επενδύσεων να ταξινομήσουν τις επενδύσεις τους ανάλογα με τις επιδόσεις τους στα ESG είτε στο άρθρο 8 (αν χαρακτηρίζονται από προώθηση περιβαλλοντικών ή κοινωνικών χαρακτηριστικών) ή στο άρθρο 9 (αν έχουν περιβαλλοντικό ή κοινωνικό στόχο). Όλες οι άλλες επενδύσεις που δεν ευθυγραμμίζονται με τα κριτήρια ESG, εμπίπτουν στο άρθρο 6.

Περισσότερη ευελιξία, χαμηλώνει ο πήχης για το τί είναι ESG επενδύσεις

Τα ρυθμιστικά τενχικά πρότυπα, RTS, στο επίπεδο 2, (που αρχικά αναμένονταν τον Ιανουάριο του 2022), θα ζητούν από τους διαχειριστές επενδύσεων, τα βασικά στοιχεία που θα  υποστηρίζουν αυτές τις κατηγοριοποιήσεις. Το προσχέδιο για τα  RTS του Επιπέδου 2, σχετικά με την περιγραφή των κύριων δυσμενών επιπτώσεων (PAI -principal adverse impact),  που οφείλουν οι διαχειριστές να δημοσιεύουν, όριζε ότι θα έπρεπε να υποβάλλονται για 34 δείκτες PAI, αλλά πλέον έχουν γίνει 18 δείκτες.

Σημειώνεται, ότι τα αναμενόμενα τεχνικά πρότυπα (RTS) αφορούν τον τρόπο που οφείλουν να γνωστοποιούν δημοσίως τα αμοιβαία και οι επενδυτές χαρτοφυλακίου, τα δεδομένα βιωσιμότητας των επενδύσεών τους, ώστε να απεικονίζεται ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των επενδυτικών τους επιλογών.

Πρόσφατα η Κομισιόν, απαντώντας σε ερωτήσεις των εποπτικών αρχών, επιχείρησε να δώσει διευκρινίσεις με απαντήσεις στο SFDR Q&A που δημοσίευσε. Με αυτές ουσιαστικά θεωρήθηκε ότι χαμήλωσε τον πήχη, παρέχοντας μεγάλη ευελιξία στους fund managers, για το ποιες επενδύσεις πρέπει να χαρακτηρίζουν ότι πληρούν τα ESG κριτήρια. Η Κομισιόν έδωσε επίσης τη δυνατότητα στους fund managers να συμπεριλάβουν στον Άρθρο 9 επενδύσεις που δεν πληρούν τα ESG αν γίνονται για λόγους hedging ή ρευστότητας, χωρίς να διευκρινίζει σε τί ποσοστό μπορούν να τις συμπεριλαμβάνουν.

Ταυτόχρονα,  η ανανεωμένη στρατηγική για βιώσιμες επενδύσεις που δημοσίευσε η Κομισιόν στις 6 Ιουλίου σημειώνει ότι η Κομισιόν εξετάζει την εισαγωγή κάποιων μινιμουμ κριτηρίων βιωσιμότητας για τις επενδύσεις του άρθρου 8 (που προωθούν περιβαλλοντικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά) κάτι που σημαίνει ότι θα γίνουν αλλαγές στο σημερινό SFDR.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση