ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο πολυεθνικός γίγαντας αύξησε τα λειτουργικά του εν μέσω πανδημίας από τα 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2019 σε 15,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, με καθαρές πωλήσεις 71 δισεκατομμυρίων δολαρίων και σημείωσε επίσης 40% αύξηση των οργανικών πωλήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020. Ένας όμιλος που απευθύνεται σε 5 δισεκατομμύρια καταναλωτές σε 180 χώρες με γνωστές μάρκες όπως Crest, Pampers, Gillette και Tide -, σίγουρα μπορεί να κάνει πολλά για να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα όχι μόνο στη διαδικασία παραγωγής αλλά και συνολικά στην καθημερινότητα και τις συνήθειες των πελατών του.
Όπως ειπε πρόσφατα μιλώντας στο Consumer Goods Forum, “What’s next: How consumer goods leaders envision tomorrow.”, ο CEO του πολυεθνικού ομίλου David Taylor, εκτός από τις ενέργειες για μείωση του αποτυπώματος από τη δραστηριότητά της, η εταιρεία απασχολείται ιδιαίτερα για το πώς μπορεί να πετύχει μείωση αποτυπώματος στο πεδίο 3, δηλαδή στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Αυτό που απασχολεί τις ομάδες Έρευνας και Ανάπτυξης της πολυεθνικής είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και το επιδιώκει με πολλούς τρόπους: Με μείωση της ανάγκης για ζεστό νερό στο πλύσιμο ώστε να εξοικονομείται ενέργεια, με μηδενικά απόβλητα, με χρήση πράσινης ενέργειας στις μονάδες της, αλλά και στη μείωση εκπομπών στο πεδίο 3, δηλαδή στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Στο πλαίσιο αυτό, βελτίωσης των εκπομπών στην αλυσίδα εφοδιασμού, η P&G επιδιώκει να ανταποκριθεί σε νέες ανάγκες. “Αντί απλά να καθαριστεί ένα ρούχο, μπορούμε να στοχεύσουμε στην παράταση της διάρκειας ζωής του ρούχου και να έχουμε σημαντικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Εάν επικεντρωθούμε όχι μόνο στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των εργοστασίων αλλά και στην απομάκρυνση του άνθρακα από τη ζωή του καταναλωτή, μπορούμε να επιτύχουμε πολύ περισσότερα. Αυτή τη στιγμή έχουμε εκατοντάδες επιστήμονες που δουλεύουν στην Έρευνα και Ανάπτυξη χρησιμοποιούν ένζυμα, πολυμερή, χηλικές ουσίες και άλλα σκευάσματα επιχειρώντας να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ενδυμάτων”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Taylor.
Eπίσης εξηγεί, ότι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορούμε να μειωθούν οι εκπομπές στο Πεδίο 3, είναι κάνοντας τα προϊόντα ελαφρύτερα και μειώνοντας τις πλαστικές συσκευασίες.
“Είμαστε πολύ κοντά στη μετατροπή ορισμένων πλαστικών συσκευασιών σε ορισμένες κατηγορίες σε χαρτί. Αντί να φτιάξουμε κάτι και στη συνέχεια να προσπαθούμε να μειώσουμε τα απορρίμματά του, το σχεδιάζουμε από την αρχή ώστε να έχει λιγότερα απορρίμματα. Με άλλα λόγια, μέρος της σχεδίασης είναι πλέον, μαζί με την απόδοση του προϊόντος και οι περιβαλλοντικές του επιπτώσεις. Σε έναν ιδανικό κόσμο, πρώτα μειώνουμε τα απορρίμματα και μετά καταφέρνουμε τα μηδενικά απορρίμματα. Και τότε το όραμα είναι να φτάσουμε σε αειφόρες λύσεις, και αναλύοντας τον κύκλο ζωής να βρίσκουμε ολιστικές λύσεις”, αναφέρει ο CEO της P&G.
Σημειώνεται ότι στόχος της πολυεθνικής είναι να μειώσει τη συσκευασία ανά καταναλωτή κατά 20% κάτι που σχετίζεται με την αυξανόμενη τάση για μικρότερες ποσότητες και αγορές από μικρά καταστήματα της γειτονιάς και eshop.
Διαχείριση νερού
Κεντρικός μπορεί να αναδειχθεί ο ρόλος της εταιρείας και στην εξοικονόμηση νερού, αφού το 10% της κατανάλωσης νερού αφορά πλύσιμο, μαγείρεμα και καθάρισμα.
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία συμμετέχει στην πρωτοβουλία 50L Home. σε συνεργασία με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και άλλους εταίρους. “Το 50 L Ηome εξετάζοντας πώς σχεδιάζεται ένα σπίτι όπου μια οικογένεια θα μπορούσε να ζήσει με 50 λίτρα νερό την ημέρα ανά άτομο και να έχει καλή ποιότητα ζωής. Η τυπική αμερικανική οικογένεια χρησιμοποιεί ίσως δέκα φορές περισσότερο την ημέρα”, σημειώνει ο κ. Taylor. Ωστόσο, όπως αναφέρει, θα χρειαστούν και νέου είδους προϊόντα και νέες συσκευές που θα συλλέγουν, θα φιλτράρουν και θα επαναχρησιμοποιούν το νερό.
Who is who
Ο David Taylor είναι γέννημα θρέμμα της P&G αφού ξεκίνησε στην εταιρεία το 1980 μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο Duke με πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού, και έγινε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας το 2015. Ως τότε εργάστηκε ως επικεφαλής σε δύο από τις βασικές κατηγορίες της P & G: στον κλάδο ομορφιάς, περιποίησης και υγείας, καθώς και στον οικιακό κλάδο. Εδώ και λίγες ημέρες ανακοινώθηκε ότι ο Taylor θα παραιτηθεί από τον ρόλο του CEO τον Νοέμβριο και θα γίνει εκτελεστικός πρόεδρος της P & G.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Εργασίας: Απόφαση παράτασης της αρμοδιότητας του ΝΑΤ σε θέματα παροχών συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ακύρωσε τη σημερινή του συνεδρίαση λόγω κινδύνου για ρωσικό πλήγμα
- ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Έναρξη κατασκευής τριών νέων αιολικών πάρκων στην Ελλάδα συνολικής ισχύος 100MW
- Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS