Ενώ το ακρωνύμιο ESG  μπορεί να έχει χάσει μέρος της λάμψης του, λόγω των νέων προτεραιοτήτων που έχει βάλει ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος,  η δυναμική τους όμως δεν έχει φτάσει στο ανώτατο σημείο, τονίζει σε σχετικό paper η McKinsey. Ακόμη και αν το όνομα αλλάζει,  (το ίδιο το ESG προέκυψε μετά από CSR, εταιρική δέσμευση και παρόμοιους όρους), η ουσία του τι έχει σημασία μακροπρόθεσμα για τις εταιρείες και τα ενδιαφερόμενα μέρη τους δεν θα αλλάξει”, δήλωσε ο Χαμίντ Σαμανταρί, ανώτερος εταίρος της McKinsey. Πράγματι, η επιτακτική ανάγκη για τις εταιρείες να αποκτήσουν την έγκριση της κοινωνίας  αυξάνεται, καθώς οι εξωτερικές επιδράσεις παίζουν ρόλο, ως βασική στρατηγική πρόκληση, όχι μόνο για να βοηθήσουν τους οργανισμούς τους να προστατευθούν στο μέλλον, αλλά για να προσφέρουν ουσιαστικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα.

Σε ένα νέο paper με τίτλο Does ESG Really Matter-and Why”, οι σύμβουλοι της McKinsey & Co. καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι, ανεξάρτητα από την τρέχουσα αναταραχή γύρω από τις συγκεκριμένες συνιστώσες της, τα θεμέλια του ESG και η τήρηση του κοινωνικού πρόσημου θα παραμείνουν σημαντικά για τις εταιρείες πολύ στο μέλλον.

Η McKinsey αναφέρει ότι ο κύριος λόγος για να εστιάσει μια εταιρεία στo ESG είναι να διατηρήσει και να ενισχύσει τo κοινωνικό της αντίκτυπο. Ανεξάρτητα από την τρέχουσα συζήτηση, πολλές εταιρείες προχωρούν στο μέτωπο της βιωσιμότητας για να βελτιώσουν τις μακροπρόθεσμες οικονομικές τους επιδόσεις. Περισσότερες από 5.000 εταιρείες, για παράδειγμα, έχουν αναλάβει δεσμεύσεις για μηδενική κατανάλωση στο πλαίσιο της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών “Race to Zero” και οι περισσότερες επιχειρήσεις αναγκάζονται να προσαρμοστούν στην κλιματική κρίση. Επιπλέον, περίπου το 90% ή και περισσότερες από τις εταιρείες του S&P 500 δημοσιεύουν πλέον εκθέσεις ESG.

Για το καλύτερο αποτέλεσμα, οι εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν σε βελτιώσεις ESG που ενημερώνονται και υποστηρίζουν την εξέλιξη των επιχειρηματικών τους μοντέλων, ακόμη και αν οι βελτιώσεις δεν οδηγούν άμεσα σε υψηλότερες αξιολογήσεις, έγραψαν οι συγγραφείς της McKinsey. Και υπάρχουν απτοί κίνδυνοι για τις εταιρείες που δεν αναλαμβάνουν δράση.

“Εάν οι εταιρείες, ιδίως εκείνες με σημαντικές εξωτερικές επιδράσεις, όπως οι βιομηχανίες με υψηλές εκπομπές ρύπων, περιμένουν τέλεια δεδομένα και μια “άψογη” διαδικασία αξιολόγησης, μπορεί να μην έχουν δουλειά σε 20 έως 30 χρόνια”, προειδοποιεί η έκθεση.