ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Στόχος του προγράμματος στο οποίο συμμετέχουν 6 χώρες με τα υπουργεία Πολιτισμού και τα Πανεπιστήμιά τους, αλλά και εταιρείες, είναι να αναπτυχθεί μια μεθοδολογία που, θα μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της στην πολιτιστική κληρονομιά με στόχο να παραμείνει αναλλοίωτη. Οι χώρες που συμμετέχουν είναι Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Ελβετία, Πολωνία και Γερμανία. Η χρηματοδότηση που έλαβε το πρόγραμμα είναι 4,5 εκ. ευρώ και ο χρόνος ολοκλήρωσής του 36 μήνες.
Όπως δηλώνει στο mononews.gr η κυρία Μπέττυ Χαραλαμποπούλου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Geosystems, ελληνικής εταιρείας που συμμετέχει στο πρόγραμμα TRIQUETRA, που ξεκινάει τώρα, “με την ολοκλήρωσή του θα έχουν τοποθετηθεί σένσορες για την άντληση δεδομένων και την παρακολούθηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στα ύδατα (σε θάλασσα, λίμνες, ή το νερό από το χιόνι που λιώνει). Τα δεδομένα αυτά σε συνδυασμό με δεδομένα που θα λαμβάνονται από δορυφόρους θα καταλήγουν σε μια πλατφόρμα και θα τα επεξεργάζεται αλγόριθμος που θα αναπτυχθεί ώστε να παρακολουθούνται και να μπορούν να προβλεφθούν οι επιπτώσεις τους, αλλά και να καθοδηγεί για μπορούν να προσδιοριστούν οι δράσεις που θα πρέπει να γίνουν για να προστατευθούν τα μνημεία από τις αλλοιώσεις. Στόχος του προγράμματος είναι η πολιτιστική κληρονομιά να παραμείνει αναλλοίωτη από την κλιματική αλλαγή. Οι τρεις περιοχές που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα είναι η υποθαλάσσια περιοχή της Επιδαύρου, η Αίγινα και η Βοιωτία”.
Ωστόσο, τα δεδομένα και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν για την εξέλιξη της κλιματικής αλλαγής, από το πρόγραμμα, δε θα αξιοποιούνται μόνο για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Θα είναι δυνατό να αξιοποιηθούν και με άλλους τρόπους, δημιουργώντας δυνατότητες εσόδων για τους συμμετέχοντες.
Η TRIQUETRA, δηλαδή, προτείνει μια τεχνολογική εργαλειοθήκη και μεθοδολογικό πλαίσιο για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κινδύνων κλιματικής κρίσης και των φυσικών κινδύνων που απειλούν τα μνημεία. Ως μέρος του έργου TRIQUETRA, για παράδειγμα το Πανεπιστήμιο Sapienza θα είναι υπεύθυνο για τη γεωλογική-τεχνική μοντελοποίηση και την πολυπαραμετρική και πολυαισθητήρα παρακολούθηση των παράκτιων βράχων Ventotene και Santo Stefano (Ιταλία) και της νήσου Αίγινα (Ελλάδα), καθώς και τους βραχώδεις τοίχους που οριοθετούν τον γκρεμό του νεολιθικού οικισμού της Χοιροκοιτίας (Κύπρος) που επλήγησαν από κατολισθήσεις που απειλούσαν τους εκεί αρχαιολογικούς χώρους. Για τις τοποθεσίες Ventotene και Santo Stefano, η Sapienza θα αναλάβει επίσης την αρχαιολογική μελέτη του χώρου και, ειδικότερα, τις αναλύσεις υποβάθμισης και ανθεκτικότητας των αρχαιολογικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης της ρωμαϊκής εποχής (Villa di Giulia, Porto romano, Peschiere romane, cisterne romane) παρουσιάζονται εκεί προκειμένου να καταλήξουμε σε ένα έργο συντήρησης, συμβατό με τις γεωλογικές διεργασίες που υπάρχουν στην περιοχή.
Μπέτυ Χαραλαμποπούλου- Who is Who
Η Μπέτυ Χαραλαμποπούλου είναι γεωλόγος, με ειδίκευση στις εφαρμογές τηλεπισκόπησης, φωτογραμμετρίας και GIS. Το 1992 αποφοίτησε από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκτοτε εργάζεται σε ερευνητικά προγράμματα στον τομέα της φωτογραμμετρίας, της γεωσκόπησης και της γεωπληροφορικής. Από το 2011 είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της Geosystems Hellas S.A., παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες, λύσεις και υπηρεσίες σε εφαρμογές GIS και WebGIS, φωτογραμμετρία και γεωσκόπησης. Το 2012, ίδρυσε το τμήμα Ε&Α της εταιρείας και είχε επιτυχημένα έργα Ε&Α υπό την επίβλεψή της, με δυνατότητα μεταφοράς σε πολλές βιομηχανίες και χώρες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Επενδύουν 580 εκατ. δολάρια στα λιμάνια
- ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ
- Σούπερ μάρκετ: Τι μένει στα ταμεία τους από τον τζίρο των 12,3 δις
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό