Η adidas, για ακόμη μια χρονιά έχει ως βασικό πυλώνα των δράσεών της τη βιωσιμότητα και έχει αποφασίσει να βάλει τέλος στο μη ανακυκλωμένο πλαστικό.Το 91% όλου του πλαστικού στον πλανήτη δεν έχει ανακυκλωθεί ποτέ και υπολογίζεται πως η βιομηχανία της ένδυσης θα αυξήσει το αποτύπωμά της κατά 49% έως το 2030, εάν δεν υιοθετήσει άμεσα αειφόρες πρακτικές.

 Η adidas, σαν πολυεθνική εταιρία με μεγάλο δίκτυο παραγωγής και διανομής, γνωρίζει ακριβώς ποιο είναι το μερίδιο ευθύνης της, αναφέρει σε ανακοίνωσή της και είναι αποφασισμένη όμως να βρει λύσεις για αυτό το πρόβλημα μέσα από βιώσιμες επιλογές. Στόχος να βάλει τέλος στο μη ανακυκλωμένο πλαστικό και να σταματήσει τη σπατάλη ενός υλικού, του οποίου η αλόγιστη χρήση δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο.

1

Νέες συλλογές από ανακυκλωμένα

Η παγκόσμια περιβαλλοντική κρίση γίνεται ολοένα πιο έντονη, καθώς φαίνεται πως βρισκόμαστε μόλις δέκα χρόνια μακριά από το σημείο χωρίς επιστροφή. Το πλαστικό βρίσκεται πλέον παντού: στις κορυφές των βουνών, στα βάθη των ωκεανών, στις πόλεις μας. Το 91% όλου του πλαστικού στον πλανήτη δεν έχει ανακυκλωθεί ποτέ και υπολογίζεται πως η βιομηχανία της ένδυσης θα αυξήσει το αποτύπωμά της κατά 49% έως το 2030, εάν δεν υιοθετήσει άμεσα αειφόρες πρακτικές. Η μεγαλύτερη απειλή όμως σε σχέση με τα παραπάνω δεδομένα, είναι η πεποίθηση πως κάποιος άλλος θα λύσει το πρόβλημα για εμάς.

Η adidas, πορευόμενη ήδη προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον, έχει δημιουργήσει συλλογές όπως την Primegreen, που κατασκευάζεται από μία σειρά ανακυκλωμένων υλικών υψηλής απόδοσης και αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της εταιρίας να καταργήσει σταδιακά τη χρήση παρθένου πολυεστέρα μέχρι το 2024. Επίσης, διατίθεται και η Primeblue σειρά που κατασκευάζεται από νήμα υψηλής απόδοσης, αποτελούμενο κατά 50% από Parley Ocean plastic, που προκύπτει από ανακυκλωμένα πλαστικά απορρίμματα, τα οποία συλλέγονται από ακτές και παράκτιες περιοχές, πριν μολύνουν τους ωκεανούς.

Οι δεσμεύσεις της εταιρίας για αειφόρες πρακτικές φυσικά δε σταματούν εδώ, αφού η adidas έχει ως στόχο να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα κατά μέσο όρο ανά προϊόν, κατά 15% έως το 2025, και ταυτόχρονα να επιτύχει ανθρακική ουδετερότητα έως το 2050.

“END PLASTIC WASTE”

Στο πλαίσιο του “END PLASTIC WASTE”, η adidas ενώνει τις δυνάμεις της στην Ελλάδα με πολύτιμους συνεργάτες της, που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες σχετικά με την περιβαλλοντική κρίση και υιοθετούν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής: οι Τόνια Σωτηροπούλου, Πάνος Βλάχος,Νικόλας Πλυτάς, Κλέλια Ανδριολάτου, Λίλα Μπακλέση, Γιώργος Λέντζας, Κώστας Σπαθής, Xenia Ghali, Λυδία Παπαϊωάννου, Σπύρος Γιαννιώτης και φυσικά οι adidas Runners Athens, πρωταγωνιστούν σε ένα εμπνευσμένο ντοκιμαντέρ, που υπογραμμίζει το πρόβλημα αλλά εστιάζει περισσότερο στη βαθιά ανάγκη να συνεργαστούμε για να συμβάλλουμε στην επίλυσή του. H πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ πραγματοποιήθηκε στις 16 Μαΐου, σε ένα ξεχωριστό event στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, όπου οι προσκεκλημένοι είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν την αρχή του ταξιδιού της adidas προς ένα πιό βιώσιμο μέλλον.

Typhoon Project

Παράλληλα, ένας πολύ σημαντικός συνοδοιπόρος της adidas στη διαδρομή προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον, είναι το «Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης». Μέσα από το εμβληματικό πρόγραμμα “Typhoon Project”, η adidas ταξιδεύει με το νορβηγικής κατασκευής πλοίο 72 μέτρων ιδιοκτησίας του Ιδρύματος και μαζί με το εξειδικευμένο προσωπικό, πραγματοποιεί μεγάλης κλίμακας παράκτιους καθαρισμούς στην Ελλάδα. Το «Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», συνεργάζεται επίσης με ερευνητικές ομάδες από ελληνικά πανεπιστήμια, υποστηρίζοντας την ακαδημαϊκή κοινότητα στη συλλογή και αξιοποίηση εθνικών δεδομένων  για τη θαλάσσια ρύπανση.

Επίσης, από τις 23 Μαΐου έως τις 8 Ιουνίου θα διεξαχθεί το “Run For The Oceans”. Πρόκειται για ένα παγκόσμιο κίνημα που έχει ως στόχο την ενημέρωση για τη θαλάσσια ρύπανση από πλαστικά και πώς μπορούμε όλοι εμείς να συμβάλλουμε. Κατά τη διάρκεια του running event που πραγματοποιείται για έκτη συνεχόμενη χρονιά, περισυλλέγεται μια συγκεκριμένη ποσότητα πλαστικού από τις ακτές, ανάλογα με το χρόνο προπόνησης που πραγματοποιεί ο κάθε ένας από εμάς. Θα ακολουθήσουν και άλλες δράσεις στη χώρα μας γύρω από τη βιωσιμότητα με στόχο της εταιρίας να ενημερώσει και να παροτρύνει όλους εμάς να γίνουμε μέρος της λύσης.