array(0) {
}
        
    
Menu
1.89%
Τζίρος: 125.21 εκατ.

Τραμπ: Τηλεφωνική επικοινωνία με τον σουλτάνο του Ομάν για τον επόμενο γύρο συνομιλιών με το Ιράν

Efficient Cars 2025: C-Suv

Εν αρχή ην η αποδοτικότητα

Το Terramar συνδυάζει θερμικό κινητήρα, ηλεκτροκίνηση σε μια σειρά εκδόσεων.

Οι εξηλεκτρισμένες επιλογές κινητήριων συνόλων προσφέρουν αρκετές δυνατότητες και χαρίζουν στο Cupra Terramar έναν αποδοτικό χαρακτήρα. Οι κινητήρες, eTSI (ήπια υβριδικό) και plug-in hybrid (eHybrid) αποδίδουν από 150PS έως 272PS. Το Cupra Terramar διατίθεται μόνο με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, ανεξάρτητα από την επιλογή του κινητήρα.

1

Το βασικό μοντέλο στη γκάμα του Cupra Terramar τροφοδοτείται από μια ήπια υβριδική μονάδα (eTSI) που συνδυάζει την αποδοτικότητα της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V με τον βενζινοκινητήρα των 1,5lt ο οποίος αποδίδει 150PS (110kW). Συνδυαζόμενο αποκλειστικά με το 7τάχυτο κιβώτιο DSG, αποτελεί έναν άκρως αποδοτικό συνδυασμό.

Το σύστημα χρησιμοποιεί μια μίζα – γεννήτρια 48V και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, παρέχοντας μεγαλύτερο έλεγχο του συστήματος κίνησης. Το σύστημα δίνει στο Cupra Terramar τη δυνατότητα να κινείται με τον κινητήρα σβηστό σε συγκεκριμένα σενάρια οδήγησης, να ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και να υποστηρίζει τον κινητήρα με κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση.

Η επαναφορτιζόμενη έκδοση στηρίζεται στη νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης ενισχύει τις επιδόσεις και προσφέρει διευρυμένη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι η ηλεκτροκίνηση και οι επιδόσεις συνδυάζονται άριστα.

Το νέο Cupra Terramar διατίθεται σε δύο eHybrid παραλλαγές επόμενης γενιάς με απόδοση 204PS (150kW) και 272PS (200kW) για την έκδοση VZ. Ο κινητήρας 1.5 TSI συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μεγάλη μπαταρία που προσφέρει ωφέλιμη χωρητικότητα 19,7 kWh.

Αυτό σημαίνει ότι το νέο Cupra Terramar μπορεί να διανύσει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση – η τέλεια ισορροπία για ταξίδια με οικολογική συνείδηση. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί γρήγορα σε παροχή με ισχύ έως και 50kW (DC) ενώ βρίσκεστε στον δρόμο, ή στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα wallbox 11kW.

Ο συνδυασμός της υψηλής απόδοσης με την δυναμική συμπεριφορά αποτελεί πρωταρχικό χαρακτηριστικό του Cupra Terramar. Βασισμένο στην αρχιτεκτονική MQB Evo, το Cupra Terramar προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία.

Τα εμπρός γόνατα MacPherson και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε συνδυασμό με τη χαμηλωμένη κατά 10mm σπορ ανάρτηση – στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις – επέτρεψαν στην ομάδα μηχανικών να ρυθμίσει με ακρίβεια τον βαθμό απόσβεσης των αμορτισέρ και τη σκληρότητα των ελατηρίων, τελειοποιώντας έτσι τον τρόπο με τον οποίο κατανέμονται οι δυνάμεις.

Το στάνταρ προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης χαρίζει κορυφαία αίσθηση και ελέγχει την ποσότητα της υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα, ώστε να μεγιστοποιεί την ευελιξία και να παρέχει στον οδηγό ανατροφοδότηση και έλεγχο.

Το Cupra Terramar είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτρικό ενισχυτή πέδησης (brake booster) για να παρέχει ταχύτερη απόκριση αλλά και τη δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα μέσω της συνδυασμένης λειτουργίας πέδησης (ειδικά για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις του Cupra Terramar). Το αποτέλεσμα είναι η περαιτέρω ενίσχυσης της απόδοσης πέδησης και παράλληλα η προσφορά υψηλότερων επιπέδων ενεργητικής ασφάλειας. Ο ηλεκτρικός ενισχυτής πέδησης έχει προσαρμοστεί ειδικά για τα μοντέλα Cupra.

Η δυνατότητα ρύθμισης της απόδοσης του πλαισίου αποτελεί δείγμα γραφής των μοντέλων Cupra στον συγκεκριμένο τομέα. Το Cupra Terramar υιοθετεί μια νέα γενιά του συστήματος Dynamic Chassis Control (DCC), διαθέτοντας αμορτισέρ δύο εμβόλων τα οποία βελτιώνουν σημαντικά την δυναμική συμπεριφορά.

Το Cupra Terramar εισάγει μια διάταξη ανάρτησης με μεγαλύτερο κάμπερ που προσφέρει καλύτερη πλευρική πρόσφυση και κατ’ επέκταση την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων στις στροφές.  Το Cupra Terramar VZ (eHybrid 272PS) μπορεί να εξοπλιστεί με φρένα υψηλής απόδοσης της εταιρείας Akebono. Οι εξαπίστονες δαγκάνες συνδυάζονται με μεγαλύτερα διάτρητα δισκόφρενα (375x36mm) σε σχέση με τις στάνταρ επιλογές (340x36mm), προκειμένου να βελτιώσουν την απόδοση των φρένων, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη δυναμική του SUV.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμπνευσμένη σχεδίαση
Απρόσκοπτη συνδεσιμότητα
Οδηγούμε το Cupra Terramar (video)
CURPA Terramar: 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP (video)
Οδηγούμε το Cupra Terramar
CUPRA: Η πιο trendy μάρκα!
To Cupra παίζει μπάλα στο Terramar
Οδηγούμε το Cupra Formentor VZ 333!
Τα νέα Cupra είναι στην Ελλάδα!
Το Cupra Tavascan στην Ελλάδα!