Διαθέτοντας τόσο αμιγώς ηλεκτρική όσο και υβριδική επιλογή, η Alfa Romeo Junior καλύπτει όλες τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού.
Η έκδοση Elettrica υιοθετεί ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας “Hybrid Synchronous” και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου.
Διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με 115kW (156HP) και 207kW (280HP). O τρόπος με τον οποίο αποδίδεται η ισχύς και η ροπή εξασφαλίζει τον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα που κάθε Alfa Romeo οφείλει στην ιστορία και τον οδηγό της.
Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh και χαρακτηρίζεται από την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και τον αντίστοιχο λόγο της εκμεταλλεύσιμης ως προς τη συνολική χωρητικότητα. Για την έκδοση των 115kW (156HP) η μέση αυτονομία ανέρχεται στα 410 km κατά WLTP, ενώ σε αστικό περιβάλλον μπορεί να αγγίξει τα 590 km. Πολύ γρήγορη είναι και η φόρτιση που υποστηρίζει ισχύ έως 100 kW σε συνεχές ρεύμα (DC), κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30’ για αναπλήρωση από το 10% έως 80% της ενέργειας.
Ο στόχος για την Junior είναι να αποτελέσει σημείο αναφοράς μεταξύ των B-SUV μοντέλων της αγοράς, για την σπορτίβ συμπεριφορά της.
Η ηλεκτρική έκδοση Veloce των 207kW (280PS) διαθέτει ειδικές βελτιώσεις στον μηχανολογικό τομέα: Με λόγο 14,6:1 το τιμόνι της είναι το πιο γρήγορο της κλάσης και το εμπρός σύστημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη ακρίβεια που τονίζει τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Επιπλέον, σε σχέση με την απλή ηλεκτρική έκδοση των 115kW (156 HP) η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 25 mm, οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν αναθεωρημένη σκληρότητα για να εξασφαλίζουν κορυφαίο κράτημα σε συνεργασία με τις 20αρες ζάντες και τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, ενώ το Torsen μηχανικό μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για την τέλεια κατανομή της ροπής.
Όσο για τα φρένα, χάρη στους τεράστιους εμπρός αεριζόμενους δίσκους των 380 mm και τις μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες, η επιβράδυνση στέκεται με συνέπεια στο ύψος των πλέον απαιτητικών περιστάσεων.
Ως αυθεντική Alfa Romeo, η Junior διαθέτει και το σύστημα Alfa DNA που μέσω ενός επιλογέα διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα εκάστοτε ζητούμενα του οδηγού.
Στην επιλογή “Dynamic” η χαρτογράφηση στην υποβοήθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού δίνει προτεραιότητα στις κορυφαίες επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, χωρίς να ζημιώνει την καθημερινή ευχρηστία.
Η επιλογή “Natural” είναι η ενδεδειγμένη για την καθημερινή χρήση συνδυάζοντας το σπορ με το άνετο και το οικονομικό, ενώ η “Advanced Efficiency” σημαίνει τη μέγιστη αποδοτικότητα. Ένα ακόμα πρόγραμμα με την ονομασία “Q4” είναι αποκλειστικότητα των ομώνυμων τετρακίνητων υβριδικών εκδόσεων και ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους.
Διατίθενται δυο εκδόσεις με υβριδικό σύστημα: Η πρώτη διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ η δεύτερη με την ονομασία Q4 είναι τετρακίνητη.
Σε κάθε περίπτωση, το υβριδικό σύστημα αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2lt που αποδίδει 136HP, υιοθετώντας κορυφαία τεχνολογία όπως τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι για κορυφαία αξιοπιστία χρησιμοποιείται καδένα και όχι ιμάντας για την κίνηση των εκκεντροφόρων.
Το ηλεκτρικό σκέλος του συστήματος αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα ισχύος 21 kW που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, μαζί με τη μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου.
Χάρη στην αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματός της, η Junior Ibrida μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά τόσο κατά το παρκάρισμα, όσο και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου με τον θερμικό κινητήρα να σβήνει όσο πιο συχνά γίνεται για μέγιστη οικονομία. Για την τετρακίνητη έκδοση Q4 στο σύστημα προστίθεται ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας ισχύος 21 kW που κινεί τους πίσω τροχούς.
Όλες οι Junior έχουν πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει στοιχεία όπως ειδικά σπορ φινιρίσματα στο αμάξωμα και ζάντες αλουμινίου έως 20”, σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με λειτουργία handsfree και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού.
Στην καμπίνα ξεχωρίζουν οι σπορ επενδύσεις από ύφασμα και βινύλιο, το σπορ δερμάτινο τιμόνι, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ αλλά και ο κρυφός φωτισμός στους αεραγωγούς, την κεντρική κονσόλα και τον πίνακα οργάνων.
Ο τελευταίος είναι ψηφιακός και διαμορφώσιμος, ενώ συμπληρώνεται από την οθόνη αφής του συστήματος infotainment που είναι στραμμένη προς τον οδηγό.
Η ηλεκτρική Junior διαθέτει on-board φορτιστή έως 11 kW για το εναλλασσόμενο ρεύμα, ενώ σημαντική παράμετρο αποτελεί και το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με EV Routing. Το λογισμικό του θα σχεδιάζει τη συντομότερη διαδρομή βάσει των διαθέσιμων φορτιστών, προτείνοντας πού αλλά και για πόση ώρα χρειάζεται φόρτιση σε μια «δεξαμενή» 600.000 σημείων σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Όπως και κάθε Alfa Romeo, η Junior καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
- ΝΥΤ: Τι λέει το πόρισμα της Αεροπορίας για την αεροπορική τραγωδία
- Κρήτη: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε ο Δήμος Ιεράπετρας από την Πολιτική Προστασία
- Γαλλία: Δημοπρασία αγαθών που κατασχέθηκαν από φοροφυγάδες – Από πιάτα Hermes έως Porsche και ράβδους χρυσού
- ΗΠΑ: Για την ανοικοδόμηση της Γάζας θα χρειαστούν 10-15 χρόνια, λέει ο ειδικός απεσταλμένος του Τραμπ