Ιταλική φινέτσα και Alfa Romeo, δύο λέξεις ταυτόσημες που πλέον συμβαδίζουν και με τον εξηλεκτρισμό της μάρκας. Παρότι η εταιρεία έχει ως στόχο την μείωση (-40%) των εκπομπών CO2, συνδυάζει την ισχύ, την αισθητική και την πράσινη τεχνολογία με απολαυστικό τρόπο. Ο σχεδιασμός της Tonale Veloce στηρίζεται στην κλασική ιταλική αισθητική αλλά ενσωματώνει μοντέρνα στοιχεία. Τα χαρακτηριστικά φώτα LED και η χαρακτηριστική γρίλια της Alfa Romeo στο κέντρο του προφυλακτήρα προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια ξεχωριστή ταυτότητα. Κομψό και αθλητικό ταυτόχρονα. Διχρωμία στον εμπρός προφυλακτήρα με μαύρες λεπτομέρειες και αεραγωγούς τόσο για την καλύτερη αναπνοή του κινητήρα όσο και για την καλύτερη κατεύθυνση της ροής αέρα στους τροχούς.
Μαύροι καθρέπτες με την ιταλική σημαία στο άκρο τους, ζάντες 19’’ με τους πέντε κύκλους, κόκκινες δαγκάνες, αναγραφή VELOCE στα πλαϊνά, φιμέ πίσω τζάμια, δύο απολήξεις εξάτμισης μεγάλης διαμέτρου είναι χαρακτηριστικά που προσδίδουν σπορ εμφάνιση κάνοντάς την μοναδική. Μαγνητίζει το βλέμμα του διπλανού οδηγού ή του πεζού που διασχίζει τον δρόμο.
Το εσωτερικό της εξίσου εντυπωσιακό, με ποιοτικά υλικά, δερμάτινες επενδύσεις αλκαντάρα με κόκκινες ραφές και τεχνολογικές προσθήκες που βελτιώνουν την άνεση και τη συνδεσιμότητα. Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού αντικρίζει κανείς ένα κάθισμα τύπου μπάκετ και ένα flat bottom τιμόνι με δύο ευμεγέθη αλουμινένια χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (paddles) σταθερά τοποθετημένα στην κολόνα του και κάπως έτσι η αδρεναλίνη ανεβαίνει. Δεν αργείς να προσαρμοστείς στην θέση οδήγησης που διαθέτει πληθώρα ρυθμίσεων, δίνοντας εξαιρετική ορατότητα η οποία απαιτείται για τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου.
Δύο μεγάλες οθόνες, μία για τον οδηγό όπου μπορεί να επιλέξει ποιες πληροφορίες χρειάζεται να βλέπει και μία 10,25’’ στην μέση της κονσόλας για το σύστημα infotainment όπου από εκεί μπορεί να συνδέσει ασύρματα το κινητό (Apple Car Play και Android Auto), να χειριστεί τον διζωνικό κλιματισμό, να αλλάξει τις ρυθμίσεις φωτισμού στο εσωτερικό. Επιπλέον ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που προτιμά να έχει ενεργοποιημένα ανάλογα τις συνθήκες, να ρυθμίσει την μουσική απολαμβάνοντας εξαιρετική ποιότητα ήχου κ.α. Αρκετοί χώροι αποθήκευσης υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα τόσο στο υποβραχιόνιο όσο και μπροστά από αυτό αλλά και σε όλες τις πόρτες. Άνετο το εσωτερικό και στα πίσω καθίσματα όπου μπορούν να φιλοξενηθούν τρεις ενήλικοι. Θύρες USB type A και type C στην κεντρική κονσόλα εμπρός αλλά και πίσω για τους επιβάτες.
Στην έκδοση της δοκιμής μας η Tonale PHEV Q4 Veloce κινείται μέσω ενός τετρακύλινδρου τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.3 lt απόδοσης 180PS και ενός ισχυρού ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 122PS ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα και δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Έτσι η Alfa Romeo είναι 4κινητη αλλά χωρίς μεταφορά ισχύος από το εμπρός μέρος στο πίσω. Συνδυαστικά φτάνει σε ισχύ τα 280PS, ενώνοντας με αυτόν τρόπο την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με την αδιαμφισβήτητη ισχύ της Alfa Romeo. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία 15,5kWh. Η μπαταρία ζυγίζει 125 kg και είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος ώστε η Plug-In Hybrid Tonale να διαθέτει κατανομή βάρους 50/50 εμπρός/πίσω.
Από την μία κινείσαι αθόρυβα και ηλεκτρικά εντός πόλης με αυτονομία που ξεπερνά σε πραγματικές συνθήκες τα 50km, από την άλλη όταν ο βενζινοκινητήρας παίρνει μπρος νιώθεις να ξυπνάει η Alfa Romeo. O ήχος σε παρασέρνει να βυθίσεις λίγο παραπάνω το πεντάλ του γκαζιού και η καταιγιστική επιτάχυνση ικανοποιεί τον γνήσιο Alfisti, που επιλέγει πάντα το D στον περιστροφικό διακόπτη DNA. Με την ρύθμιση D (Dynamic) έχεις πιο άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, πιο σκληρή ρύθμιση ανάρτησης και βελτιωμένη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Υπάρχουν δύο ακόμη επιλογές, Ν (Normal) και Α (Advanced Efficiency) που ομολογώ ότι δεν με απασχόλησαν ιδιαίτερα. Όσο για την ανάρτηση, χρησιμοποιεί γόνατα McPherson τόσο εμπρός όσο και πίσω με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στην έκδοση Veloce της δοκιμής μας.
Παρόλο που πρόκειται για SUV της κόμπακτ κατηγορίας, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους (από τις μπαταρίες) έχει επιτευχθεί άριστη ισορροπία κρατήματος. Διαθέτει δύο ρυθμίσεις ανάρτησης, όπου στην μαλακή κινείσαι άνετα εντός της πόλης και απολαμβάνεις ένα ταξίδι στην εθνική οδό χωρίς να κουράζεσαι, ενώ όταν βρεθείς σε ένα επαρχιακό πιο κλειστό κομμάτι με συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης, η σκληρή ρύθμιση περιορίζει τις κλίσεις και το εμπρός σύστημα γίνεται ακόμα πιο ακριβές. Πάντως θα θέλαμε περισσότερη πληροφορία από το τιμόνι. Η καλή ηχομόνωση σε συνδυασμό με όλα τα προηγούμενα προσφέρει αξιοσημείωτα υψηλή ποιότητα κύλισης.
Η εταιρεία συνδυάζει την συναισθηματική σχεδίαση, τη στιβαρή κατασκευή και την ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει. Η Tonale PHEV Q4 αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την Alfa Romeo προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας, χωρίς να συμβιβάζεται σε ισχύ και σε απόδοση. Η πρώτη εξηλεκτρισμένη Alfa Romeo, παραμένει γνήσια Alfa Romeo. Στην κατηγορία των κόμπακτ πολυτελών SUV υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός. Όμως αν θέλεις να μην περνάς απαρατήρητος, αν σε γοητεύει η φινέτσα και το στυλ τότε η Tonale αποτελεί την επιλογή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Tonale Plug-in Hybrid Q4
Κυβισμός: 1.332 cc
Ισχύς: 280 PS (συνδυαστική ισχύς)
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4528 / 1841 / 1601 mm
Μεταξόνιο: 2636 mm
Χώρος αποσκευών: 385 lt, 1430 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1910 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,2 sec
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2: 29 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 58.100 ευρώ (από 51.635 ευρώ η έκδοση Sprint)
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Efficient Cars 2024: PHEV SUV»
- Λίβανος: Χτύπημα του Ισραήλ σε πυκνοκατοικημένη περιοχή φαίνεται να σκότωσε ο επικεφαλής του γραφείου Τύπου της Χεζμπολάχ
- Καιρός: Άνοδος της θερμοκρασίας και βελτίωση του καιρού από βδομάδα
- ΠΑΣΟΚ για διαγραφή Σαμαρά: «Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κυβέρνηση καθώς υπάρχουν φυγόκεντρες δυνάμεις»
- Πορεία Πολυτεχνείου: Ξεκίνησε η πορεία των Φοιτητικών Συλλόγων – Προσαγωγές από την ΕΛΑΣ