array(0) {
}
        
    
Menu
-0.26%
Τζίρος: 448.88 εκατ.

Ζελένσκι: Η ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι «εφικτή»

Efficient Cars 2024: Electric Suv

Οδηγούμε το bz4x!

Mε τετρακίνηση, οικογενειακό μέγεθος και ισχύ 218 PS ήταν το όχημα που χρησιμοποιήσαμε τις μέρες του ΕΚΟ Acropolis Rally.

Το bZ4X, είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Toyota το όνομά του δεν είναι απλά γράμματα και αριθμός.

1

Ανήκει στην σειρά bZ της TOYOTA που σημαίνει «beyond Zero» (πέρα από το μηδέν). Το όνομα αυτό αντανακλά την επιδίωξη της εταιρείας να προσφέρει οχήματα που όχι μόνο μειώνουν τις εκπομπές ρύπων αλλά και δημιουργούν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Το νούμερο 4 υποδηλώνει πως είναι αντίστοιχο με το RAV4 στο μέγεθος, ενώ το X δηλώνει τον crossover χαρακτήρα του με εκτός δρόμου δυνατότητες.

Εμείς το είχαμε στα χέρια μας αρκετές μέρες ανεβοκατεβαίνοντας στη Λαμία (έδρα του αγώνα) με ενδιάμεσο σταθμό στο ΣΕΑ Σείριος όπου μπορείς να φορτίσεις από ντόπιο ρεύμα (παράγεται από φωτοβολταϊκό πάνελ που λειτουργεί ως στέγαστρο του πάρκινγκ.

Toyota bz4x

To bz4x φορτίζει δωρεάν με ρεύμα που παράγεται επιτόπου, στον υβριδικό σταθμό του ΣΕΑ Σείριου.

Το bz4x διαθέτει ξεχωριστή εμφάνιση. Όντας ηλεκτρικό έχει στον εμπρός προφυλακτήρα υπάρχει μόνο μια μικρή εισαγωγή αέρα και λείο πάτωμα για μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Φωτιστικά σώματα led πολύ διακριτικά και λεπτομέρεια μαύρου χρώματος στο καπό του κινητήρα που θυμίζει ηλιακό πάνελ. Να σημειωθεί πως ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε [άνω από τους θόλους των τροχών πλαστικά μέρη σε μαύρο χρώμα που τόνιζαν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Το εσωτερικό, δε μοιάζει με άλλα μοντέλα της μάρκας: Δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, όπου δε συναντάμε τα κλασσικά χειριστήρια σε οριζόντια σχεδίαση αλλά σε κάθετη, σα να αποτελούν προέκταση του κεντρικού τμήματος.

Toyota bz4x

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένα μεγάλο κενό, καθώς η οθόνη 7″ που αποτελεί τον πίνακα οργάνων, έχει τοποθετηθεί στο βάθος πιο κοντά στο παρμπρίζ. Η κεντρική κονσόλα είναι ενιαία από την οθόνη αφής 12,3″ μέχρι και το κεντρικό υποβραχιόνιο ανάμεσα στα καθίσματα. Το τετρακίνητο bZ4X εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (ο δεύτερος στον πίσω άξονα) συνολικής ισχύος 160kW/218 PS και μέγιστης ροπής 337 Nm. Οι επιδόσεις του είναι εκείνες που περιμένει κανείς από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, επιτάχυνση 0-100km/h σε 6,7 sec και τελική περιορισμένη στα 160 km/h.

Η μπαταρία διαθέτει χωρητικότητα 71.4 kWh (64 kWh ωφέλιμη περίπου το 80% για λόγους αξιοπιστίας) η οποία εξασφαλίζει αυτονομία κοντά στα 400 km. Σε πραγματικές συνθήκες εντός πόλης, καταγράψαμε κατανάλωση 16,4 kWh/100 km με ανοιχτό τον κλιματισμό λόγω ζέστης και με το Eco mode ενεργό σχεδόν συνέχεια. Οπότε για μετακινήσεις εντός αστικού ιστού είναι ότι πρέπει.

Toyota bz4x

Στο ταξίδι τώρα η κατανάλωση ανέβαινε στα 16.8kwh/100km. Οπότε χρειάζεται σωστός προγραμματισμός με σημεία φόρτισης με την αυτονομία να είναι ανάμεσα στα 350 – 400 km αναλόγως συνθηκών. Μέχρι τη Λαμία φτάναμε άνετα και φορτίζαμε σε ταχυφορτιστή της ΔΕΗ blue δίπλα στο Service Park. Το bz4x με την μπαταρία των 400V φορτίζει με ρυθμό ως 72kw ανά ώρα ανεξαρτήτως αν ο φορτιστής είναι ισχύος 120 – 180 ή και 300kw. Οδηγικά αξίζει να σταθούμε στην εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου αλλά και στην ανάρτηση που είναι πολύ καλά ρυθμισμένη.

Είναι ενδοτική και ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εξαιρετικά σταθερό πάτημα με περιορισμένες κλίσεις, κάνουν τον οδηγό να νιώθει ασφαλής, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο.

Toyota bz4x

Σε ακροπολικό χωματόδρομο εντυπωσιαστήκαμε από την άνεση και την αθόρυβη κύλιση. Το αυτοκίνητο δοκιμής, διαθέτει το σύστημα X mode εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε συνθήκες ολισθηρότητας (λάσπη ή χιόνι). Ευχάριστη εντύπωση μας άφησε και το σύστημα πέδησης, με το πεντάλ να έχει πολύ καλή αίσθηση.

Το bZ4X ανήκει στην κατηγορία των μεγάλων οχημάτων ελεύθερου χρόνου (suv), όπως και το Rav4 με την διαφορά πως είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Η τιμή του ξεκινά από τα 44.990 € στην δικίνητη έκδοση Active και φτάνει μέχρι και τα 57.120 € της τετρακίνητης έκδοσης Lounge Plus του αυτοκινήτου δοκιμής που είχαμε στα χέρια μας.

Toyota bz4x

O εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι στη θέση του θερμικού μια επιλογή ασυνήθιστη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρες: ηλεκτρικοί σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη

Χωρητικότητα μπαταρίας: 71.4 kWh (64 kWh ωφέλιμη)

Ισχύς: 160 kW (218 PS)

Ροπή: 337 Nm

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς (AWD)

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.690 / 1.860 / 1.650 mm

Μεταξόνιο: 2.850 mm

Βάρος: 1.895 kg

Χώρος αποσκευών: 452 lt

Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,7 sec

Τελική ταχύτητα: 160 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 16,6 kWh/100 km

Αυτονομία (δοκιμής): 390 km.

Εκπομπές CO2: 0

Τέλη κυκλοφορίας: 0

Τιμή: 57.120 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής έκδοση LOUNGE PLUS)

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καινοτόμος τεχνολογία eTGNA!
Ηλεκτρικά οχήματα: «Κόντρες» Ευρώπης-Κίνας το 2025 – Ποια θα κερδίσει την κούρσα των τιμών;
BYD ATTO 3: Ετοιμοπαράδοτο από €26.525
H Ολυμπιακή φλόγα κινείται ηλεκτρικά!
Ανανέωση στα σημεία για την Mustang Mach-E
FIAT 600e: Μπήκε στην παραγωγή!
Ιδού το νέο Fiat 600e!
Η Stellantis πάει ηλεκτρικά!
Στην Ελλάδα το Audi Q4 e-tron!
Ταξιδεύουμε ως τη Θεσσαλονίκη με τη Mercedes EQA! (vid)