• Toyota bZ4X

    Toyota bZ4X

    Efficient Cars 2024: Electric Suv

    Ηλεκτρική 4κινηση!

    • Τάκης Πουρναράκης

    Το νέο σύστημα τετρακίνησης με X-MODE φέρνει αυθεντική δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.

    Το bZ4X είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάζεται με τη νέα αρχιτεκτονική BEV της εταιρείας, βασισμένη στη φιλοσοφία eTNGA και σχεδιασμένο, βελτιστοποιημένο και αφιερωμένο στα ηλεκτρικά οχήματα.

    Αυτή η εντελώς νέα αρχιτεκτονική έχει την ευελιξία να χρησιμοποιηθεί για πιθανά μελλοντικά μοντέλα beyond Zero και είναι σχεδιασμένη για παραγωγή σε μεγάλη κλίμακα.

    H λεπτή μονάδα μπαταρίας βρίσκεται στο πάτωμα του οχήματος και αποτελεί μέρος του πλαισίου, συμβάλλοντας στην επίτευξη χαμηλού κέντρου βάρους, ιδανικής κατανομής βάρους εμπρός/πίσω και υψηλής ακαμψίας του αμαξώματος.

    Είναι κοινό μυστικό ότι στην 4κινηση του bz4x έχουν βάλει το χέρι τους οι μηχανικοί της Subaru. Το μοντέλο με εμπρόσθια κίνηση χρησιμοποιεί κινητήρα 150 kW τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος, ενώ το μοντέλο με τετρακίνηση τροφοδοτείται από κινητήρες 80 kW εμπρός και πίσω.

    Toyota bZ4X

    Ο αρθρωτός σχεδιασμός του eTNGA σημαίνει ότι μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί για χρήση σε οχήματα σε ένα τεράστιο εύρος τύπων και μεγεθών οχημάτων. Μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρίες διαφορετικών μεγεθών και ισχύος και τόσο (όπως στην περίπτωση του bZ4X) εμπρόσθια όσο και τετρακίνηση.

    Τα σταθερά στοιχεία είναι η θέση των εμπρός και (εάν χρησιμοποιείται) πίσω κινητήρων, η διάταξη κάτω από το καπό, η θέση του οδηγού σε σχέση με τους εμπρός τροχούς και το πλάτος της μονάδας μπαταρίας.

    Τα μεταβλητά στοιχεία περιλαμβάνουν το μεταξόνιο, τον αριθμό των κυψελών της μπαταρίας και τις εμπρός και πίσω προεξοχές. Έτσι, μπορούν να εφαρμοστούν παραλλαγές για να ικανοποιήσουν διαφορετικές απαιτήσεις. Το bZ4X έχει μακρύ μεταξόνιο 2.850 mm, ήτοι 160 mm μεγαλύτερο από αυτό του RAV4.

    Το μοντέλο AWD διαθέτει ξεχωριστούς ηλεκτροκινητήρες 80 kW, που κινούν τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα. Η μέγιστη ισχύς είναι 218 DIN hp, με 337 Nm ροπής. Ο χρόνος επιτάχυνσης από 0-100 km/h είναι τα 6,9 δευτερόλεπτα. Χρησιμοποιείται μόνο ο μπροστινός κινητήρας όταν απαιτείται χαμηλή ροπή κίνησης. Το bZ4X χρησιμοποιεί μια νέα σχεδίαση που ενσωματώνει τον άξονα μετάδοσης, τον κινητήρα και τον inverter σε μια ενιαία μονάδα.

    Η ελαφριά και συμπαγής σχεδίαση συμβάλλει στην επίτευξη μικρότερων προβόλων και χαμηλού κέντρου βάρους για το όχημα και περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και τα φορτία. Αυτό το eAxle χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο bZ4X, ωστόσο επωφελείται από την τεχνική εμπειρία που έχει η Toyota στο σχεδιασμό ηλεκτρικών κινητήρων –γεννητριών για τα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της.

    Toyota bZ4X

    Η Toyota συνεργάστηκε με τη Subaru, για τη μηχανική ενός νέου συστήματος τετρακίνησης που αντλεί από την μεγάλη τεχνογνωσία των δύο εταιρειών. Αυτό το νέο σύστημα δίνει στο bZ4X κορυφαία δυνατότητα οδήγησης εκτός δρόμου – μια πρωτιά στην αγορά, για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV.

    Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από διαφορετικές ρυθμίσεις X-MODE που προσαρμόζουν την απόδοση για χιόνι/λάσπη, βαθύ χιόνι και λάσπη (ταχύτητες κάτω από 20 km/h) και παρέχουν έλεγχο πρόσφυσης για πιο δύσκολη οδήγηση εκτός δρόμου (ταχύτητες κάτω από 10 km/h).

    Χρησιμοποιώντας το X-MODE με το Grip Control, ο οδηγός μπορεί να επικεντρωθεί στην κατεύθυνση του οχήματος, με το σύστημα να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος είτε σε κλίση είτε στο επίπεδο. Ειδικά κατά την οδήγηση σε κατήφορο ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το Downhill Assist Control του αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας για να σταθεροποιήσει την ταχύτητα καθόδου.

    Toyota bZ4X