Το νέο Honda CR-V είναι εξηλεκτρισμένο και διαθέτει τόσο υβριδικό όσο και επαναφορτιζόμενο σύστημα.
Η Honda με το νέο CR-V εισάγει για πρώτη φορά plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης στην ευρωπαϊκή αγορά – το e:PHEV. Αυτό προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 82km.
Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν και μια ακόμη επιλογή το αναβαθμισμένο υβριδικό μοντέλο e:HEV που ανακτά ενέργεια στη φάση της κύλισης και της πέδησης, με σημαντικά βελτιωμένη περιβαλλοντική απόδοση, άμεση απόκριση ισχύος και μειωμένο θόρυβο στην καμπίνα.
Αμφότερες οι εκδόσεις βασίζονται στον ίδιο, τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2,0lt που λειτουργεί υπό το θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson.
Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα υψηλής πίεσης σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου πολλαπλών σταδίων, ενώ ένας αποδοτικός καταλύτης που ενεργοποιείται από χαμηλή θερμοκρασία προάγει την περιβαλλοντική απόδοση. Η επιφάνεια των αυλών εξαγωγής έχει διευρυνθεί για την περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης ισχύος.
Πλέον αυτού, ένα κάλυμμα κινητήρα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ουρεθάνη, η απομόνωση θορύβων και κραδασμών καθώς και η αυξημένη ακαμψία του στροφαλοφόρου άξονα, συνεισφέρουν στη δημιουργία μιας ποιοτικής εμπειρίας για τους επιβάτες.
Το CR-V e:HEV θα διαθέτει την πιο προηγμένη έκδοση του βραβευμένου, πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης της Honda, με τον βενζινοκινητήρα να συνδυάζεται ιδανικά με ένα εξελιγμένο ελαφρύ, αυτόματο σύστημα μετάδοσης δύο ηλεκτροκινητήρων.
Στην έκδοση αυτή, ο ηλεκτροκινητήρας που εμπλέκεται στην μετάδοση κίνησης εδράζεται σε ξεχωριστό άξονα από τη γεννήτρια.
Έτσι είναι η εφικτή η αύξηση της ροπής κατά 6,5%, στα 335Nm, χωρίς αλλαγές στη σχεδίαση και τον χώρο που καταλαμβάνουν.
Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του βασικού ηλεκτροκινητήρα έχει επίσης αυξηθεί κατά 1.500 στροφές ανά λεπτό, φτάνοντας στις 14.500 σ.α.λ., κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την κατά 7% υψηλότερη τελική ταχύτητα.
Περαιτέρω αναθεωρήσεις στο σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνουν την προσθήκη μιας δεύτερης σχέσης όταν ο κινητήρας συνδέεται απευθείας στους τροχούς.
Έτσι, στην υπάρχουσα μακριά σχέση μετάδοσης προστίθεται τώρα μια νέα κοντύτερη σχέση – και οι δύο έχουν βελτιστοποιηθεί για το ευρύτερο δυνατό φάσμα σεναρίων οδήγησης, αυξάνοντας τόσο την ελκτική ισχύ στις χαμηλές ταχύτητες στο πρόγραμμα οικονομικής χαρτογράφησης όσο και τη συχνότητα οδήγησης σε αυτό το αποδοτικό πρόγραμμα.
Οι αναθεωρήσεις του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης ολοκληρώνονται με την προσθήκη μιας πιο συμπαγούς μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) και μιας έξυπνης μονάδας ισχύος (IPU).
Και οι δύο έχουν μικρότερο μέγεθος και αναθεωρηθεί ώστε να διατηρούν παρόμοια ενεργειακή πυκνότητα και αποδοτικότητα, μειώνοντας παράλληλα το συνολικό βάρος και τις φυσικές διαστάσεις.
Η αύξηση της ισχύος σε σύγκριση με το προηγούμενο CR-V έχει ως αποτέλεσμα μια καλύτερη αίσθηση επιτάχυνσης και βελτιωμένη απόκριση, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις εννέα δευτερόλεπτα για τα μοντέλα 2WD και 9,4 δευτερόλεπτα για τις εκδόσεις AWD. Η τελική ταχύτητα είναι 194 km/h για τις εκδόσεις 2WD και 187 km/h για τα μοντέλα AWD.
Παρά την αυξημένη ισχύ, το σύστημα e:HEV προσφέρει επίσης αυξημένα επίπεδα αποδοτικότητας και μείωση των εκπομπών ρύπων.
Οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 είναι 134g/km και η κατανάλωση μόλις 5,9l/100km για τα μοντέλα 2WD – οι αντίστοιχες τιμές για τις εκδόσεις AWD είναι 151g/km και 6,7l/100km.
Επαναφορτιζόμενο CR-V
Βασισμένο στο δοκιμασμένο σύστημα e:HEV της Honda, το plug-in e:PHEV διαθέτει μια σημαντικά μεγαλύτερη μπαταρία 17,7 kWh και έναν ελαφρύ, υψηλής απόδοσης ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα. Χάρη στην αυξημένη ηλεκτρική υποβοήθηση, οι στροφές του θερμικού κινητήρα μπορούν να διατηρηθούν πολύ χαμηλότερα από ό,τι προηγουμένως, βελτιώνοντας περαιτέρω τα επίπεδα θορύβου, την πολιτισμένη λειτουργία και την αποδοτικότητα καυσίμου σε διάφορες ταχύτητες.
Εξασφαλίζει επίσης αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 82 χιλιομέτρων. Με την αυξημένη ηλεκτρική υποβοήθηση που προσφέρει το plug-in υβριδικό σύστημα, οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 18g/km και η κατανάλωση 0,8l/100km με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία. Όταν η μπαταρία αδειάσει τελείως, οι τιμές αυτές μεταβάλλονται, καθώς το όχημα μετατρέπεται σε αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, προσφέροντας επιδόσεις εφάμιλλες της έκδοσης 2WD e:HEV.
Χάρη στην έξυπνη διάταξη των ηλεκτρικών εξαρτημάτων και την τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 635 λίτρα.
Αυτό κατέστη δυνατό με τη βελτιστοποίηση του μεγέθους των εξαρτημάτων ψύξης της μονάδας που επέτρεψε τη μείωση των φυσικών διαστάσεών της, ενώ η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στο περίβλημα και την δομή της είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους της, παρά την αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας.
Η θύρα φόρτισης βρίσκεται στο αριστερό εμπρός φτερό και ανοίγει πιέζοντας το καπάκι της.
Για το e:PHEV, ο έλεγχος φόρτισης σε συνδυασμό με τη θέρμανση της μπαταρίας επιτρέπει την καλύτερη αντιμετώπιση των ψυχρών συνθηκών και βελτιώνει επίσης σημαντικά την ικανότητα ανάκτησης ενέργειας σε χαμηλότερες θερμοκρασίες.
Όταν η θερμοκρασία της μπαταρίας είναι 25 βαθμοί, το νέο CR-V φορτίζει την μπαταρία του στο 100% σε μόλις 2,5 ώρες, χάρη στην ισχύ εξόδου του φορτιστή που φτάνει τα 6,8 kW.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Efficient Cars 2024: D-Suv»
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας