Είχαμε στα χέρια μας την πιο εμπορική έκδοση των 1.8lt/140PS που ξεκινά από 29.300€.
Το Toyota C-HR 2ης γενιάς ξεκινά την πορεία του στη χώρα μας. Τα πρώτα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν πριν λίγες μέρες και εμείς βρήκαμε το αυτοκίνητο στο χωριό μας, το Λεβίδι Αρκαδίας. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε χάρη στην ευγενική παραχώρηση της Car Option στην οποία ανήκει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
Συμπληρώσαμε δε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, ενόψει της εκτενούς δοκιμής το επόμενο χρονικό διάστημα με το δημοσιογραφικό αυτοκίνητο της Toyota Hellas. Το νέο C-HR εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά. Το σχήμα του είναι διαφορετικό, ξεχωρίζει ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα και ταυτόχρονα μ’ έναν τρόπο μοναδικό εναρμονίζεται με τη φύση. Αυτό οφείλεται στις σχεδιαστικές του γραμμές που αναπαράγουν τα φυσικά μοτίβα με τρόπο σουρεαλιστικό.
Ευχαριστούμε την Car Option για την ευγενική παραχώρηση του C-HR.
Το εμπρός τμήμα διαθέτει προβολείς full LED, ενώ το όνομα του μοντέλου είναι ενσωματωμένο στο επίσης full LED πίσω φως. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 35 mm και σε συνδυασμό με τους μεγαλύτερους τροχούς αλουμινίου στις 20” και το μικρότερο κατά 25 mm εμπρός πρόβολο, διαμορφώνεται ένα ισορροπημένο και δυναμικό σύνολο από όλες τις γωνίες.
Η σχεδίαση του είναι δραματοποιημένη σε μεγάλο βαθμό και δε χορταίνεις να το κοιτάς από διαφορετικές γωνίες. Το περιεργαστήκαμε για πολύ ώρα, χωρίς να σταματήσουμε να ανακαλύπτουμε λεπτομέρειες και γοητευτικές πινελιές. Κάθε γωνία του οχήματος κρύβει και μια έκπληξη.
Στο εσωτερικό το ταμπλό αποτελείται από έναν λεπτό οριζόντιο πίνακα οργάνων που ενσωματώνεται τα πάνελ των θυρών και την κεντρική κονσόλα, ώστε να δημιουργεί ένα φιλόξενο χώρο. Η οθόνη πολυμέσων ενσωματώνεται αρμονικά ενώ επιλεγμένες εκδόσεις περιλαμβάνουν ένα ειδικά κατασκευασμένο μεταλλικό ηχείο JBL με fade-effect για premium ποιότητα ήχου.
Ένα οδηγοκεντρικό cockpit διασφαλίζει ότι όλα τα στοιχεία ελέγχου και οι πληροφορίες του οχήματος είναι έξυπνα τοποθετημένα, ώστε τα χέρια του οδηγού να παραμένουν στο τιμόνι και το βλέμμα του στον δρόμο. Σύστημα head-up display διατίθεται ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Η σχεδίαση εξυπηρετεί και πρακτικούς σκοπούς, καθώς προβλέπει εργονομικούς αποθηκευτικούς χώρους και βάσεις φόρτισης κινητών.
Ο σχεδιασμός αφήνει περιθώρια για την ενσωμάτωση ενός πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου πάνω από το ντουλαπάκι, ενώ η κεντρική κονσόλα χωράει πλέον δύο κινητά τηλέφωνα. Σε σύγκριση με το προηγούμενο Toyota C-HR, η νέα γενιά προσφέρει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, με έμφαση στο χωροταξικό κομμάτι. Ο νέος πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών παρέχει ευανάγνωστες πληροφορίες που προσαρμόζονται στις προτιμήσεις του οδηγού.
Το C-HR έχει μόνο εξηλεκτρισμένες εκδόσεις: Hybrid 140, Hybrid 200 και Hybrid 200 AWD-i και Plug-in Hybrid 220. Το Hybrid 140 της δοκιμής μας διαθέτει έναν αποδοτικό κινητήρα 1.8 λίτρων με ισχύ 140 DIN hp. Το σύστημα συνδυάζεται με νέα μπαταρία Li-Ion υψηλής ισχύος, τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, πιο συμπαγής και 1,5 kg ελαφρύτερη με 14% περισσότερη ισχύ.
Στην πράξη ο οδηγός εντός πόλης κινείται ως επί το πλείστο με το θερμικό κινητήρα σε αδράνεια και το ηλεκτρικό σύστημα να δίνει ώθηση στο αυτοκίνητο. Ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση πλήρους επιτάχυνσης, ανωφέρειας ή στο ξεκίνημα το πρωί.
Το νέο Toyota C–HR διαθέτει ένα νέας σχεδίασης σύστημα ανάρτησης που είναι πιο άκαμπτο και ελαφρύ. Ένα τροποποιημένο γόνατο MacPherson εμπρός φέρει αλλαγές στο σχήμα του προσφέροντας μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή, ενώ η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων περιλαμβάνει εξαρτήματα υψηλότερης αντοχής της πλατφόρμας TNGA. Η προηγμένη αεροδυναμική εξασφαλίζει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,318.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της μειωμένης μετωπικής επιφάνειας και της βελτίωσης του σχήματος του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένου του κάτω μέρους του, για καλύτερη ροή αέρα. Μελετήθηκε η κάθε λεπτομέρεια, όπως η αφαίρεση του πίσω υαλοκαθαριστήρα που συμβάλλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης και τη μείωση θορύβου. Στην πράξη ο οδηγός το αντιλαμβάνεται αυτό καθώς σε συνδυασμό με την ηχομόνωση τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα επιβατών είναι πολύ χαμηλά.
Οδηγώντας το C-HR εντός αστικού ιστού σε εντυπωσιάζει η ευκολία οδήγησης. Χωρίς αλλαγές ταχυτήτων καθώς το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης αναλαμβάνει όλη τη δουλειά, χωρίς θορύβους και κραδασμούς και με υψηλά επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση. Βγαίνοντας σε επαρχιακό δρόμο, το πρώτο που ξεχωρίζει είναι η ισορροπία κρατήματος. Το C-HR έχοντας μεταξόνιο 2.64m είναι καλοζυγισμένο και αυτό γίνεται αμέσως αισθητό από τον οδηγό. Σου επιτρέπει να πατήσεις με σιγουριά στην είσοδο της στροφής και η κατευθυντικότητα του τιμονιού να διαγράψεις με ακρίβεια την τροχιά σου.
Ο οδηγός απολαμβάνει μια αίσθηση υπεροχής στο δρόμο. Την ίδια στιγμή η απόδοση του κινητήριου συνόλου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα, να πραγματοποιήσεις ένα ασφαλές προσπέρασμα ακόμη και σε ανηφορικό κομμάτι με 4 επιβάτες. Αξίζει να τονιστεί ότι ακόμη και στη φάση τέρμα γκάζι ο θόρυβος από τη μετάδοση είναι πλέον ανεπαίσθητος. Το κυριότερο όμως όλα αυτά γίνονται με κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 5lt/100km. Στον αυτοκινητόδρομο τώρα το C-HR χάρη και στο προηγμένο σύστημα διατήρησης ταχύτητας (Αdaptive Cruise Control) είναι πολύ ξεκούραστο και οικονομικό.
Κινηθήκαμε σύννομα με την κατανάλωση να πέφτει στα 4lt/100km τα επίπεδα θορύβου και αεροδυναμικών στροβιλισμών να είναι εντυπωσιακά χαμηλά και την ποιότητα κύλισης να κλέβει την παράσταση. Συνολικά πρόκειται για ένα ομοιογενές σύνολο με έμφαση στις απροβλημάτιστες οικογενειακές μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Το C-HR είναι all around παίκτης που μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές καλά, ενώ ξεχωρίζει για την εμφάνισή του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota C-HR 1.8lt
Κυβισμός: 1.798 cc
Ισχύς: 140 PS (συνδυαστική ισχύς)
Ροπή θερμικού κινητήρα: 142 Nm
Pοπή ηλεκτροκινητήρα: 185 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο τύπου CVT
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4362/1832/1558 mm
Μεταξόνιο: 2640 mm
Χώρος αποσκευών: 388 lt έως 1164lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1425 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9.9 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2: 105 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: από 29.300€
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Efficient Cars 2024: C-Suv Hybrid»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας