Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.0lt/116PS και το αυτόματο κιβώτιο DSG καλύπτει επαρκώς όλες του, τις ανάγκες.
Η Skoda ανανέωσε το Kamiq. Το μοντέλο έκανε πρεμιέρα το 2019 και πρόσφατα ανανεώθηκε όσον αφορά στη σχεδίαση τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Κατασκευάζεται στην τσέχικη πόλη Mlada Boleslav. Το Kamiq μοιάζει μεγαλύτερο, είναι επιβλητικό και φέρει πολλές αλλαγές που έγιναν με προσοχή χωρίς να διαταράξουν τη βασική σχεδιαστική γραμμή. Νέα είναι η εισαγωγή αέρα, όπως και στο πίσω μέρος ο διαχύτης που συμβάλει στην εικόνα του μοντέλου.
Το Kamiq φέρει τη νέα γραμματοσειρά της εταιρείας, που χρησιμοποιείται για την αναγραφή του ονόματος στην πίσω πόρτα. Τα φώτα LED εμπρός είναι νέας σχεδίασης και τα ομίχλης είναι ενσωματωμένα στη ποδιά, ενώ έχει γίνει εκτενής χρήση ανακυκλωμένων υλικών, προκειμένου να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του μοντέλου. To Kamiq διαθέτει νέα γκάμα ζαντών αλουμινίου 17 και 18 ιντσών και προσφέρεται σε εννέα διαφορετικά χρώματα.
Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4.25m και μεταξόνιο 2.64m. Ο χώρος αποσκευών είναι 400lt και μπορεί να φτάσει τα 1400lt σε διθέσια διαμόρφωση. Το Kamiq προσφέρει άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Ρύθμισα το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1.85m, 100kg) και κάθισα πίσω του, άνετα.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι οικεία, η εργονομία σε υψηλά επίπεδα και οι χώροι για μικροαντικείμενα, επαρκείς. Η ψηφιακή οθόνη οργάνων 8 ιντσών είναι ίδια σε όλες τις εκδόσεις. Μια οθόνη αφής 9 ιντσών αποτελεί μέρος της μονάδας πλοήγησης. Το προαιρετικό Virtual Cockpit διαθέτει οθόνη 10 ιντσών. Για πρώτη φορά, είναι διαθέσιμη μια προαιρετική αναβάθμιση, προσφέροντας δύο επιπλέον θύρες USB-C, η καθεμία με ισχύ έως και 45 watt. Αυτές προστίθενται στις δύο θύρες USB-C που παρέχονται στον βασικό εξοπλισμό.
Ο χρήστης μπορεί να φορτίσει γρήγορα tablet ή και smartphone ακόμη και laptop. Το Phone Box δίνει τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης ισχύος 15 watt και περιλαμβάνει λειτουργία ψύξης. Για να γίνει ακόμη πιο διαισθητικός ο χειρισμός του Climatronic, ο πίνακας ελέγχου διαθέτει πλέον κουμπιά αφής για τον έλεγχο της ταχύτητας του ανεμιστήρα.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TSI της γενιάς evo2, με απόδοση 116PS. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων στην περίπτωσή μας. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Το Kamiq απέχει 19cm από το έδαφος και με 4αδα ελαστικών για μεικτές συνθήκες μπορεί να ανταποκριθεί με άνεση σε δύσκολες καταστάσεις.
Υπάρχουν τρεις εκδόσεις Essence, Selection και Monte Carlo, με την τελευταία να εφοδιάζεται με τον 4κύλιδρο κινητήρα βενζίνης 1.5lt/150PS. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η έκδοση Selection. Ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας με το 7τάχυτο κιβώτιο DSG κινεί απροβλημάτιστα το B SUV διαθέτοντας αποθέματα ασφαλείας τόσο σε ισχύ όσο και σε ροπή. Εντός πόλης το Kamiq είναι αθόρυβο, αρκούντως άνετο χάρη στην ενδοτικότητα της ανάρτησης.
Η ροπή του κινητήρα χαμηλά επαρκεί για να γίνονται αβίαστες αλλαγές ταχυτήτων, σε χαμηλές στροφές ενισχύοντας την οδηγική άνεση και την οικονομία καυσίμου. Η ηχομόνωση είναι σε καλά επίπεδα και η απτή ποιότητα των υλικών του εσωτερικού δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα για τους επιβαίνοντες, παρηγοριά στις ώρες του μποτιλιαρίσματος.
Στον αυτοκινητόδρομο το Kamiq ταξιδεύει σαν Octavia χωρίς συμβιβασμούς. Αθόρυβο, οικονομικό και συνάμα ξεκούραστο χάρη και στην απόσταση που διαθέτουν τα κεφάλια των επιβατών από την οροφή. Η χρήση του συστήματος διατήρησης της ταχύτητας σε συνδυασμό με την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας αφαιρεί από το φόρτο εργασίας του οδηγού προσθέτοντας σε οδική ασφάλεια.
Η απόκριση του τιμονιού είναι καλή, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι ελάχιστες και η ανάρτηση καλά ρυθμισμένη, παρέχοντας την απαραίτητη ισορροπία και καθιστώντας το κατάλληλο για αστικές και για επαρχιακές συνθήκες οδήγησης. Ο κινητήρας αποδίδει αξιοσημείωτη ροπή και η επιτάχυνση είναι «ζωηρή» κατά το προσπέρασμα. Αξίζει να τονίσουμε ότι αν ο οδηγός το παρακάνει, το Κamiq υποστρέφει διακριτικά μέχρι ότου παρέμβουν τα ηλεκτρονικά που έχουν ραφιναρισμένη λειτουργία. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα 7.5lt/100km.
Εν κατακλείδι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη ποιοτική επιλογή στην κατηγορία των B SUV με ατού, τους χώρους και την σχεδίαση. Στιβαρό και επιβλητικό σε εμφάνιση, δεν προκαλεί αλλά έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα με κυριότερο τη σχέση αξίας – τιμής.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Skoda Kamiq
Κινητήρας: Τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος, 999 cc
Μέγιστη ισχύς: 116 PS/5.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 200 Nm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.2 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 82 ευρώ
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.241/1.793/1.562 mm
Μεταξόνιο: 2.639 mm
Βάρος: 1.690 kg
Χώρος αποσκευών: 400 – 1.400lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: Από 21.900 ευρώ (24.900. το αυτοκίνητο δοκιμής)
- Φραγκογιάννης: Ενίσχυση της επιχειρηματικής και επενδυτικής συνεργασίας Ελλάδας-Αρμενίας σε πολλούς τομείς
- Δημοσκόπηση: Αυτοί είναι οι δημοφιλέστεροι υπουργοί της κυβέρνησης [πίνακας]
- ΗΠΑ: Οι αρχές περιορίζουν τις πτήσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών μετά τα μυστηριώδη drones
- ΗΠΑ: Εκτελέστηκε ο κανίβαλος για τη δολοφονία της 10χρονης στην Οκλαχόμα