Με αεροδυναμικό συντελεστή Cd μόλις 0,27, το νέο KONA σε προδιαθέτει για την αποδοτικότητά του. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν λευκό, αυτό αναδείκνυε τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Διέθετε τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 160kw (217PS) και την μεγάλη μπαταρία των 65.4kwh. Με την κατανάλωση της δοκιμής μας στις 17kwh/100km η πραγματική αυτονομία διαμορφώνεται στα 380km.
Κινηθήκαμε εντός πόλης αλλά και σε αυτοκινητόδρομο, χρησιμοποιήσαμε φώτα αλλά και θέρμανση. Αξίζει να τονιστεί πως το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε τις μεγάλες ζάντες 19 ιντσών που αυξάνουν την κατανάλωση. Με τις 17αρες ζάντες είναι πιθανό η αυτονομία να ξεπεράσει τα 400km. O ενσωματωμένος στο αυτοκίνητο φορτιστής, μπορεί να δεχτεί φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος με ρυθμό ως 10,4 kW την ώρα. Όταν συνδέεται σε συνεχές ρεύμα η φόρτιση από το 10% μέχρι το 80% πραγματοποιείται σε 41 λεπτά. Όταν συνδέεται σε εναλλασσόμενο ο χρόνος που απαιτείται για να πάει από το 10% στο 100% είναι 400λεπτά.
Το ηλεκτρικό Kona έχει μπροστινό αποθηκευτικό χώρο εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος (Vehicle-to-Load ή V2L), Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και αυξημένες διαστάσεις από το προηγούμενο μοντέλο. Το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355mm, 175mm μεγαλύτερο από την πρώτη γενιά (2017), με μεταξόνιο στα 2.660mm, το οποίο είναι αυξημένο κατά 60mm.
Το πλάτος του είναι στα 1.825mm, το οποίο είναι 25mm. μεγαλύτερο και το ύψος κατά 20mm ψηλότερο φτάνοντας συνολικά τα 16cm. Το Kona διαθέτει το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου (BVM), της απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και της παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM).
Οδηγώντας το αισθάνεσαι πως έχεις κάποιον να σε προσέχει. Παρεμβαίνει συνεχώς ηχητικά, οπτικά και δυναμικά, σε σημείο που καταπιέζει τον προσεκτικό οδηγό αλλά σίγουρα προφυλάσσει τον αφηρημένο.
Έχω την αίσθηση πως αρκετοί οδηγοί αφού εξοικειωθούν με τη λειτουργία των συστημάτων και τα «εμπιστευτούν» θα αφεθούν σε μεγάλο βαθμό. Πιθανόν αυτό να αποτελεί κεντρική φιλοσοφία της σχεδίασης αυτών των συστημάτων που έχουν ως στόχο την μεγιστοποίηση της ασφάλειας.
Στο εσωτερικό του ηλεκτρικού Kona το ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο πάνελ με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που επιτρέπει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα. Διαθέτει 4 επιλογές: Parking, Reverse, Neutral, Drive.
Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος βοηθώντας στην ανακούφιση της κόπωσης μετά την οδήγηση. Το Curveless Bench Seat στη πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 466 λίτρα με βελτιωμένη ευκολία φόρτωσης.
Η φόρτωση, από αποσκευές έως σακούλες με ψώνια, γίνεται ευκολότερη από ποτέ χάρη στη βολική προσαρμόσιμη έξυπνη ηλεκτροκίνητη πόρτα του χώρου αποσκευών. Η λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) μπορεί να τροφοδοτήσει οποιαδήποτε συσκευή ή να φορτίσει ηλεκτρικό εξοπλισμό, με εσωτερικές και εξωτερικές πρίζες. Στο εσωτερικό, οι συσκευές μπορούν να συνδεθούν σε μια τυπική πρίζα στην πίσω κεντρική κονσόλα.
Εξωτερικά, οι συσκευές και οι οικιακές συσκευές μπορούν να συνδεθούν χρησιμοποιώντας έναν προσαρμογέα V2L. Το νέο i-PEDAL μέσω της λειτουργίας του επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας προσαρμόζει αυτόματα την ένταση πέδησης με κλιμάκωση από 0-4.
Οδηγώντας το ηλεκτρικό Kona εντός πόλης, σε εντυπωσιάζει η απλότητα, η ευκολία, η ομοιογένεια. Σοφά οι μηχανικοί της Κορεάτικης εταιρείας επέλεξαν να μην θυσιάσουν την ομοιογενή συμπεριφορά για εντυπωσιακές μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής. Παρότι το Kona δεν υστερεί σε δύναμη ή ρυθμό επιτάχυνσης, το δυνατό του σημείο είναι η γραμμικότητα. Σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά που παθαίνουν υστερία σε φάση «τέρμα γκάζι» το Kona διατηρεί έναν ευχάριστο ρυθμό επιτάχυνσης.
Η ροπή του είναι αρκετή αλλά όχι τόση ώστε να σπάει εύκολα την πρόσφυση των εμπρός τροχών. Η επιτάχυνσή του είναι ευχάριστη, όχι δυσάρεστα έντονη. Αντίστοιχα ομοιογενής είναι και η συμπεριφορά του οχήματος στις στροφές.
Προφανώς το ηλεκτρικό Kona έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά από τις συμβατικές εκδόσεις με θερμικό κινητήρα για δυο λόγους: Διαθέτει χαμηλότερο κέντρο βάρους και ιδανική κατανομή βάρους 50-50 στους δυο άξονες. Αυτό επιτυγχάνεται γιατί όλο το πάτωμα είναι μπαταρία. Έτσι παρουσιάζει ουδέτερη, προβλέψιμη και ασφαλή οδική συμπεριφορά που επιτρέπει στον οδηγό χάρη και στην ισχύ των 160kw(217PS) να κινηθεί σβέλτα σε δρόμο με στροφές.
Αντίστοιχα τα προσπεράσματα γίνονται αστραπιαία καθώς η ροπή είναι σταθερά διαθέσιμη, δεν υπάρχει κιβώτιο, κατεβάσματα αλλαγές σχέσεων, ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να πατήσει βαθιά το γκάζι και να μετρήσει μέχρι το 2 άντε το πολύ 3. Το προσπέρασμα ολοκληρώνεται αγχολυτικά γρήγορα και απολαυστικά εύκολα.
Το ηλεκτρικό Kona υπερέχει με διαφορά από τις αντίστοιχες θερμικές εκδόσεις του ίδιου μοντέλου. Αποτελεί μια αποδοτική επιλογή, με χαμηλή κατανάλωση, καλές επιδόσεις, σημαντική ευκολία χρήσης και μια μεγάλη ομπρέλα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας η παρεμβατικότητα των οποίων είναι μεγάλη.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai Kona Electric
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονης λειτουργίας μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 160kw (217 PS)
Ροπή: 255 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4355/1825/1580 mm
Μεταξόνιο: 2660 mm
Χώρος αποσκευών: 466 lt , 1300 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1795 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7.8 sec
Τελική ταχύτητα: 172 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 17kwh/100km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 47.000ευρώ