Η σχεδίαση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δίδει σημαντικές ελευθερίες στους σχεδιαστές του.
Πρωτίστως δεν υπάρχει ο όγκος και το βάρος του θερμικού κινητήρα και των περιφερειακών του συστημάτων. Επίσης δεν υπάρχει κιβώτιο, μετάδοση, και ημιαξόνια.
Η απουσία όλων αυτών επιτρέπει εντελώς διαφορετική διάταξη των υπόλοιπων μηχανικών μερών, όπως το τιμόνι και τα δυο ποδωστήρια.
Σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης λοιπόν δεν υπάρχει φόβος να παραμορφωθεί η καμπίνα των επιβατών από την υποχώρηση του θερμικού κινητήρα.
Επίσης σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό δεν ελλοχεύει ο κίνδυνος να χτυπήσει το κεφάλι του στο εμπρός καπό ειδικά στο κομμάτι όπου από κάτω βρίσκεται το άκαμπτο μπλοκ του θερμικού κινητήρα.
Έχοντας σημαντικά μικρότερο όγκο εξαρτημάτων εμπρός τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλεονεκτούν εξ ορισμού. Έτσι φυσιολογικά παρακολουθούμε το ένα μετά το άλλο τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να αριστεύουν στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.
Όπως παράδειγμα το αμιγώς ηλεκτρικό Κοna Electric που απέσπασε 4 αστέρια από τη βασική έκδοση χωρίς το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας SmartSense ADAS.
Η αξιολόγηση της προστασίας των επιβατών βασίζεται σε μετωπικές ή πλευρικές συγκρούσεις καθώς και δοκιμές καταπόνησης της σπονδυλικής στήλης, από οπίσθιες συγκρούσεις.
Το Κοna Electric σημείωσε επίδοση 80% στην προστασία ενηλίκων επιβατών και 83% στην προστασία παιδιών.
Βλέποντας τις λεπτομέρειες της πρόσκρουσης διαπιστώνεις πως η βιαιότητα της σύγκρουσης δεν παραμορφώνει την καμπίνα των επιβατών γιατί δεν υπάρχει ο κρίσιμος όγκος του θερμικού κινητήρα εμπρός από οδηγό και συνοδηγό.
Η ενέργεια μεταφέρεται ελεγχόμενα χάρη στις ειδικές ζώνες παραμόρφωσης περιμετρικά της καμπίνας επιβατών έτσι απομένει ζωτικός χώρος επιβίωσης. Σημαντικό ρόλο παίζει και η ακαμψία του πατώματος χάρη στην μπαταρία που βρίσκεται εκεί.
Εφόσον ο επιβάτης φορά ζώνη και ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι, η πιθανότητα θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού είναι πολύ μικρότερη από ένα αντίστοιχο συμβατικό αυτοκίνητο.
Σημαντικό ρόλο παίζει και ο μεσαίος αερόσακος ανάμεσα στον οδηγό και στον συνοδηγό.
Υπάρχει και ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω του αυξημένου βάρους. Αυτό αυξάνει τις απαιτούμενες αποστάσεις φρεναρίσματος για δεδομένη ταχύτητα.
Ένα αυτοκίνητο 1000kg θέλει τη μισή απόσταση για να σταματήσει από ένα αυτοκίνητο 2000kg αν θεωρήσουμε ότι έχουν το ίδιο σύστημα φρένων/ελαστικών.
Έτσι ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην προλάβεις να σταματήσεις. Ή ακόμη χειρότερα εφόσον είναι αναπόφευκτη η σύγκρουση να χτυπήσεις με περισσότερη ορμή (μεγαλύτερη ταχύτητα) απ’ ότι μ’ ένα πιο ελαφρύ αυτοκίνητο.
Εδώ αξίζει να προσθέσει κανείς την υψηλή ισχύ που έχουν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και την απουσία δραματοποιημένης αίσθησης λόγω έλλειψης θορύβου. Δεν θέλει πολύ για να παρασυρθεί ο άνθρωπος.
Το KONA δεύτερης γενιάς είναι εξοπλισμένο με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS – που δεν είναι διαθέσιμα στα περισσότερα B-SUV της κατηγορίας- εξασφαλίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.
Το Driver Status Monitor (DSM) χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο. Το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (RSPA) βοηθά από απόσταση τους οδηγούς να εισέρχονται και να εξέρχονται από τις θέσεις στάθμευσης.
Με το πάτημα του κουμπιού smart key το αυτοκίνητο μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.
Όταν ο οδηγός αποφασίσει να κάνει μια αλλαγή λωρίδας, το Blind-spot View Monitor (BVM) μπορεί να τον προειδοποιήσει για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα στην τυφλή γωνία.
Το KONA Electric προσφέρει πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης 2.0 (FCA 2.0), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (BCA), έξυπνη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (ISLA), προειδοποίηση προσοχής οδηγού (DAW) και υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων (HBA).
Σε μια εποχή που όλο και περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν ένα ηλεκτροκίνητο (EV) όχημα, τα πληθωρικά χαρακτηριστικά του KONA Electric έρχονται να καλύψουν όλες τις απαιτήσεις κινητικότητας και παράλληλα διαφορετικά προφίλ lifestyle.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Efficient Cars 2024: B-Suv Electric»
- Σκυλακάκης: Σταθερές τιμές ενέργειας για τα ευάλωτα νοικοκυριά-Δίχτυ προστασίας με τιμολόγιο τύπου ΓΑΙΑ
- Ένας αλλιώτικος θηλυκός κόσμος – Έκθεση της Ράνιας Εμμανουηλίδου
- Ena Athletics: Η ελληνική εταιρεία με επενδυτή τον Αλεξ Λάτση, σφήνα στην αγορά των super shoes
- Γιώργος Στάσσης: Ισχυρή, πράσινη και καθετοποιημένη η ΔΕΗ- Με 2,7 δισ. EBITDA το 2027, το 40% πράσινα