Το Renault Clio TCe 100 LPG είναι διαθέσιμο από 158€/μήνα, με έως 3.000 όφελος.
Το υγραέριο δεν είναι νέα τεχνολογία. Είναι γνωστό σαν καύσιμο εδώ και δεκαετίες. Αναμφίβολα αποδοτικό, έχει περιθώρια μεγάλης απόδοσης καθώς ως αέριο αναμειγνύεται εύκολα με τον αέρα.
Στο νέο Clio ο συνδυασμός βενζίνης, υγραερίου έχει έρθει μετά από εργοστασιακή εξέλιξη. Οι παρακάτω απαντήσεις αφορούν στα πιο καίρια ζητήματα.
Τι ώθησε το Renault Group να εξελίξει και να προσφέρει στην αγορά μοντέλα που κινούνται με υγραέριο;
Όσον αφορά στους κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG), το Renault Group έχει εμπειρία άνω των 10 χρόνων. Tο LPG είναι μία ουσιαστική εναλλακτική κίνησης, ένα ακόμα βέλος στη φαρέτρα του Renault Group με αξιοποίηση τεχνολογιών που έχουν ως στόχο την επίτευξη των, όλο και πιο σκληρών, στόχων που τίθενται σε επίπεδο περιορισμού των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα.
Παράλληλα, η χρήση του LPG σημαίνει ότι ο οδηγός δε χρειάζεται να αλλάξει τις καθημερινές του συνήθειες, καθώς είναι ένας έξυπνος, εύχρηστος και φιλικός στο περιβάλλον τρόπος για να κάνει οικονομία στις καθημερινές του μετακινήσεις.
Τι αλλαγές έχουν γίνει στον κινητήρα 1.0 TCe για να μπορεί να λειτουργεί με LPG;
Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100hp έχει δεχθεί τροποποιήσεις για να συνεργάζεται ομαλά και αξιόπιστα με το LPG. Η εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης γίνεται στη γραμμή παραγωγής του οχήματος.
Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας, αξιοπιστίας και μακροζωίας, όπως και κάθε άλλου που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής Renault & Dacia.
Εκτός από πιο οικονομικός, ένας κινητήρας LPG είναι και πιο «πράσινος» από έναν βενζίνης;
Το υγραέριο είναι ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, ενώ η καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Εξ ου και εκπέμπει κατά 10% λιγότερους ρύπους από ό,τι ένας ανάλογος κινητήρας βενζίνης.
Το κόστος συντήρησης ενός κινητήρα LPG διαφέρει από εκείνο ενός κινητήρα βενζίνης; Και τι ισχύει με την εγγύηση;
Η βασική διαφορά στο κόστος συντήρησης των κινητήρων διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG) αφορά στο κόστος αλλαγής των δύο επιπλέον φίλτρων που έχουν σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες και αναλογεί σε μία επιπλέον επιβάρυνση της τάξης των 18€ κάθε 30.000 χλμ. (φίλτρο στην αέρια φάση) και 18€ κάθε 60.000 χλμ. (φίλτρο στην υγρή φάση).
Αναφορικά με την εγγύηση, το Clio LPG, πλαισιώνεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, ό,τι, δηλαδή ισχύει και για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα και εξασφάλιση για τον οδηγό. Επιπλέον, παρέχονται και 3 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.
Υπάρχουν παραχωρήσεις που πρέπει να κάνει ο χρήστης σε πρακτικότητα, χώρους, ευχρηστία κ.λπ.;
Η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών.
Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου. Οπότε το υψηλό επίπεδο πρακτικότητας, άνεσης και ευχρηστίας που απολαμβάνει ο χρήστης κάθε σύγχρονου Renault ή Dacia διατηρούνται στο ακέραιο και στις LPG εκδόσεις.
Πώς αντιμετωπίζει την ύπαρξη εργοστασιακών εκδόσεων LPG το ελληνικό κοινό; Τι μερίδιο πωλήσεων καταλαμβάνουν αυτές;
Το κόστος του καυσίμου στην Ελλάδα είναι 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης, και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης.
Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει οικονομία σε κάθε γέμισμα, ενώ το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν diesel. Αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν LPG στη χώρα μας, τότε τα πλεονεκτήματα είναι πολύ περισσότερο από προφανή.
Ο Έλληνας καταναλωτής ενημερώνεται και αντιλαμβάνεται αυτά τα σημαντικά οφέλη, γι’ αυτό και αναλόγως μεγάλη είναι και η απήχηση των LPG εκδόσεων στη γκάμα των μοντέλων, με το ποσοστό αυτών που τις επιλέγουν να φτάνει μέχρι και το 50% ανάλογα το μοντέλο.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Efficient Cars 2024: B-Class»
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»