Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι τουλάχιστον 3 φορές πιο αποδοτικό απ’ ότι ένα με θερμικό κινητήρα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μια επιχείρηση που ενδιαφέρεται για το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα καθώς και για την μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος αλλά και του κόστους.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν ρυπαίνει εκεί που κινείται, οπότε βελτιώνει περαιτέρω την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης στην οποία βρίσκεται.
Ειδικότερα το Volvo C40 με κατανάλωση στις 18kwh/100km έχει κόστος ρεύματος ανάλογα τον τρόπο φόρτισης που θα επιλεγεί (αργή ή γρήγορη) από 2 – 12 ευρώ/100km. Ειδικότερα μια αργή φόρτιση με νυχτερινό τιμολόγιο μπορεί να κοστίσει 8 ευρώ για 400km ενώ μια ταχεία φόρτιση μπορεί να φτάσει τα 50 ευρώ για την ίδια απόσταση.
Η τιμή της kwh ανάλογα τον πάροχο, την ταχύτητα φόρτισης και τον τύπο του ρεύματος (εναλλασσόμενο ή συνεχές) κυμαίνεται από 10 έως 65 λεπτά του ευρώ. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσφέρει:
– Μειωμένο κόστος χρήσης, εφόσον φορτίζονται σε AC φορτιστές στις εγκαταστάσεις της εταιρίας ή στα σπίτια των χρηστών
– Μηδενικό φόρο χρήσης στους χρήστες για λιανική τιμή προ φόρων κάτω των 40.000 ευρώ ή πολύ μικρό για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων μικρότερη των 52.000
– Μείωση του μέσου όρου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα CO2 οπότε βοηθά στην επίτευξη του στόχου για συγκεκριμένα όρια στα επόμενα χρόνια ώστε να έχουν πράσινο πιστοποιητικό λειτουργίας.
– Φορολογικά κίνητρα με έκπτωσης δαπάνης προσαυξημένης κατά 50%
Αξίζει ν’ αναφερθεί πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει και πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Δεν υπάρχει ο θερμικός κινητήρας ούτε τα περιφερειακά του μέρη για ψύξη, λίπανση, ρεύμα.
Τα αναλώσιμα των φρένων χρειάζονται λιγότερο λόγω ανάκτησης ενέργειας και δεν υπάρχουν φθορές λόγω τριβών σε μηχανικά μέρη.
Εκτιμάται ότι η δαπάνη συντήρησης είναι μειωμένη κατά το ήμισυ σε σχέση μ’ ένα αυτοκίνητο θερμικού κινητήρα αντίστοιχων επιδόσεων.
Τέλος το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας και έχει ελευθέρας στο μικρό και μεγάλο Δακτύλιο.
Επιπλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως power bank σε περίπτωση διακοπή ρεύματος, συνδέοντας την μπαταρία του σε μια απλή πρίζα (εφόσον το επιτρέπει το λογισμικό του αυτοκινήτου).
Εν αρχή ην η ασφάλεια
Ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί ποτέ να είναι αποδοτικό και ασφαλές αν δεν είναι τεχνικά ενήμερο. Ένα σωστά συντηρημένο και τεχνικά άρτιο όχημα μπορεί πολύ εύκολα να εξοικονομήσει ενέργεια και να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει δυσάρεστες καταστάσεις και να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητες ενός ατυχήματος. Πάνω σε αυτόν τον νευραλγικό τομέα τον πιο κρίσιμο ρόλο παίζουν τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ή πιο απλά KTEO. Ηγετικό ρόλο στα ΚΤΕΟ της χώρας μας έχει η AUTOVISIOΝ, η οποία όχι μόνο διαθέτει το μεγαλύτερο Δίκτυο τεχνικού ελέγχου οχημάτων, αλλά στηρίζει έμπρακτα την οδική ασφάλεια στη χώρα μας.